• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • liten89a

    [quote=79367604][quote-nick]PetitTjej skrev 2019-01-16 12:18:57 följande:[/quote-nick]Bim -9 idag och tog ett test imorse negativ. Jag vet att det är för tidigt men jag är en testoman haha får se om några dagar igen. Jag behöver lite råd. Nu kommer det lite "to much info " hahahah igår när jag var på toa skulle kissa när jag torkade mig och skulle resa mig så kände jag världens flytning jag kollade ner asså det liknade snor/slime fast vit helt segt och u toa stolen var det en vit klump, jag har aldrig kännt så ellet sett det innan. Någon annan som haft så?[/

    Låter som ägglossningssekret? Kanske hade du inte ägglossning när du trodde eller så släpper du ett ägg till?

  • Jagerika
    PetitTjej skrev 2019-01-16 12:18:57 följande:

    Bim -9 idag och tog ett test imorse negativ. Jag vet att det är för tidigt men jag är en testoman haha får se om några dagar igen. Jag behöver lite råd. Nu kommer det lite "to much info " hahahah igår när jag var på toa skulle kissa när jag torkade mig och skulle resa mig så kände jag världens flytning jag kollade ner asså det liknade snor/slime fast vit helt segt och u toa stolen var det en vit klump, jag har aldrig kännt så ellet sett det innan. Någon annan som haft så?


    Blir så när man har ägglossning, har själv fått en 10 cm långt slemsnöre ur fiffin och blev helt förskräckt! Hahaha antagligen har du senare ägglossning och att den är nu! :)
  • Anonym (Mys 4/1)

    Ska jag köpa test eller ska jag låta bli. Det är frågan ????

  • Jsv17
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-16 12:32:13 följande:

    Ska jag köpa test eller ska jag låta bli. Det är frågan ????


    Är ju aldrig fel att köpa ett test, de håller ju så skulle du inte använda det nu så kommer du ju använda det sen
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Mys 4/1)
    Jsv17 skrev 2019-01-16 12:40:00 följande:

    Är ju aldrig fel att köpa ett test, de håller ju så skulle du inte använda det nu så kommer du ju använda det sen


    Ja jag har ju kört rfsu förut ska ag göra det nu? och eTT cb kanske?
  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-01-16 10:35:26 följande:

    Kan du inte berätta mer om varför du tror att ditt progesteron är för lågt efter äl?


    Det är en högst ovetenskaplig teori som bygger på mycket tidigt missfall (vilket självklart kan ske av andra anledningar), spottings innan mens (som jag läst kan vara ett tecken på progesteronbrist), och det faktum att min dotter kom till när jag inte hade haft mens på två månader, dvs slemhinnan var tjock och göttig. Det verkar inte finnas några tydliga risker vad jag förstått iaf.
  • Jsv17
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-16 12:46:07 följande:

    Ja jag har ju kört rfsu förut ska ag göra det nu? och eTT cb kanske?


    Jag brukar ha en ?vanlig? sticka och digitalt, så testar jag med det digitala om jag tycker mig få utslag på den vanliga
    Pojke 9-12-17
  • Tigerkvinna
    Daphodil skrev 2019-01-16 13:03:16 följande:
    Det är en högst ovetenskaplig teori som bygger på mycket tidigt missfall (vilket självklart kan ske av andra anledningar), spottings innan mens (som jag läst kan vara ett tecken på progesteronbrist), och det faktum att min dotter kom till när jag inte hade haft mens på två månader, dvs slemhinnan var tjock och göttig. Det verkar inte finnas några tydliga risker vad jag förstått iaf.
    Jag ska ju kolla mitt progesteron nu då jag haft å långa blödningar föratt e så det inte är en progesteron risk som ligger och lurar. Så be dom kolla med blodprov!
  • fannylinnea

    Hej. Hoppar in här.

    Bim på söndag. Försökt i 9 månader. Har ömma och hårda bröstvårtor, känner mig lätt illamående. Med andra ord - precis som vanligt innan mens :'(

    Har varit gravid en gång förut, men det slutade i ett mycket tidigt missfall (typ tre dagar efter att jag plussade). Då hade jag också extremt ont i brösten och mådde såå illa på kvällen. Det var dock för länge sedan, med en annan kille. Och då var det inte planerat för barn.

    Nu är allt JÄTTEPLANERAT men det har inte hjälpt än. Hoppas hoppas hoppas att mensen byts ut mot ett plus på stickan.

  • bibimbap

    BIM på måndag 21a. Jag ska på spa i helgen och minns från min förra graviditet att man ska undvika massage under de första veckorna, är det inte så? Det, plus att jag gärna skulle dricka lite bubbel och vin, gör att jag funderar på att testa på fredag vilket är ÄL+12-13 om Flo's uträkning stämmer, har inte testat med ägglossningstester.

    Men, jag har nån jäkla spärr i mig som gjort att jag aldrig någonsin tagit ett gravtest innan mensen är sen. Har egentligen inga större problem med att mensen kommer, men att se ett "inte gravid" på displayen känns så mycket värre. Typ: men vad hade du tänkt dig egentligen?! 

    Tänker att jag bara ska leva på som vanligt tills mensen är sen, vilket i detta fall hade inneburit både massage och bubbel i helgen. Men OM jag skulle vara garvid, och OM något skulle gå fel, skulle jag naturligtvis inte kunna låta bli att klandra mig själv. Många OM här känner jag, men ni förstår nog vad jag menar. 
    Hur skulle ni ha gjort? För visst BORDE ett digitalt test på ÄL+12 kunna visa ett riktigt resultat? Vet att det finns undantag och blabla... Men generellt?

Svar på tråden Nya BIM januari 2019