• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • bibimbap
    Daphodil skrev 2019-01-17 12:06:56 följande:
    Båda gångerna min mens har varit tidig senaste året har jag blivit gravid månaden därpå. Jag förstår att det känns jobbigt, men tänk om det kommer något bra av det? =)
    Ja, det vore ju väldigt roligt =) Mensen kom aldrig igång och nu är det borta igen, lite rosa på pappret ibland. Tycker inte alls det matchar med den ÄL jag (trodde jag) kände av förra helgen. Men ska försöka att inte analysera för mycket. Ibland är kroppen och cykeln bara lite skum, helt utan anledning. Detta var första försöket så jag var och är väldigt ödmjuk inför det hela, då vår dotter blev till efter ett år av "händer det så händer det". Man har ju ingen aning om det faktiskt tog så lång tid eller om vi helt enkelt låg på fel dagar =) tack för ditt svar!
  • Sandra14

    Ni som plussat innan BIM, har ni testat er pga att ni varit för nyfikna för att vänta in BIM eller har ni testat pga av symptom? Vilka symptom har ni isf haft så tidigt? :)

  • Anonym (Mys 4/1)

    Jaha barnen ska till sin pappa idag. Va ska jag göra då?

  • Jsv17
    Sandra14 skrev 2019-01-17 12:35:29 följande:

    Ni som plussat innan BIM, har ni testat er pga att ni varit för nyfikna för att vänta in BIM eller har ni testat pga av symptom? Vilka symptom har ni isf haft så tidigt? :)


    Symptom, stickningar nere på vänster sida som jag haft i alla mina graviditeter, testar aldrig före bim annars, hade nog inte gjort det nu heller om jag inte verkligen ville plussa 2018 haha som om det spelar någon roll, men kunde jag så ville jag fira nyår som gravid
    Pojke 9-12-17
  • Jagerika
    mangon skrev 2019-01-17 11:27:54 följande:

    F

    Förstår det. Tur det finns så bra hjälp <3

    Hoppas hoppas att det bli "sista gången gilt" för er nu.

    Ja. Hon säger att hon vill bli storasyster, att hon har en bebis i magen som hon ska göra med. Hon hade Ove sagt till hennes pedagoger att mamma har en bebis i magen och pratar väldigt mkt om syskon och bevisar just nu. Mkt barnprogram där dem får syskon , hennes kompisar har fått syskon m.m så jag längtar SÅ efter att kunna få ge henne ett lillesyskon. Hoppas verkligen vi kan få en till.

    Har ni försökt aktivt hela året. Med stickor? Legat kring äl m.m? :/


    Det hoppas verkligen jag också! Är så förbannat trött på att vänta och sen vet jag ju inte ens om jag KAN bli gravid. Hade nog faktiskt varit nöjd med ett tidigt missfall så jag iallafall vet stt det går! Men inte minsta positiva test än :/ haha säger hon att du har bebis i magen redan nu? XD haha Gullunge! Ja jag tog ÄL testerna dom första 4 månaderna men sen lärde jag känna min kropp så att jag inte behövde dom mer. Känner ÄL JÄTTE tydligt då jag knappt kan sitta rakt på en stol för det ömmar i hela livmodern! Sen använder jag mig av appen FLO och skriver in massor med saker där och den har förutspått min ÄL väldigt bra när jag känner älvärk :) så vi har varit aktiva sedan december 2017 :)
  • vwmamman
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-17 13:16:27 följande:

    Jaha barnen ska till sin pappa idag. Va ska jag göra då?


    även om de e trist när dom åker så ta lite "me-time". ra ett bad.. eller gå på stan å fika å bara va liksom eller kryp ner o soffan me popkorn å se nått som DU vill se
  • Jojjans
    Sandra14 skrev 2019-01-17 12:35:29 följande:

    Ni som plussat innan BIM, har ni testat er pga att ni varit för nyfikna för att vänta in BIM eller har ni testat pga av symptom? Vilka symptom har ni isf haft så tidigt? :)


    Jag kände nån märklig stickning på äl+5, som att nån nöp mig i äggledaren/livmodern, och dagen efter det började jag känna svaga sträckningar ner mot ljumskarna. Några dagar senare kom ömma bröstvårtor och mer mensvärkslik molvärk. Jag var gravid förra månaden men fick tidigt missfall och jag kände exakt samma sak då och hade det färskt i minnet. Men då kom nypet först på äl+6, så antar att ägget växte fast otroligt tidigt denna månad vilket gjorde att jag kunde få positivt så tidigt.

    Testade första gången äl+9 denna gång för att jag var så säker, och fick ett svagt knappt synbart sträck men nästföljande dag starkare och på äl+11 inte längre någon tvekan. Tog precis ett idag med och det verkar ha blivit en acceptabel stegring!

  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2019-01-17 13:58:09 följande:

    Jag kände nån märklig stickning på äl+5, som att nån nöp mig i äggledaren/livmodern, och dagen efter det började jag känna svaga sträckningar ner mot ljumskarna. Några dagar senare kom ömma bröstvårtor och mer mensvärkslik molvärk. Jag var gravid förra månaden men fick tidigt missfall och jag kände exakt samma sak då och hade det färskt i minnet. Men då kom nypet först på äl+6, så antar att ägget växte fast otroligt tidigt denna månad vilket gjorde att jag kunde få positivt så tidigt.

    Testade första gången äl+9 denna gång för att jag var så säker, och fick ett svagt knappt synbart sträck men nästföljande dag starkare och på äl+11 inte längre någon tvekan. Tog precis ett idag med och det verkar ha blivit en acceptabel stegring!


    Jag har dessa stickningar i höger sida, men neg grav test. Mått illa både igår och idag. Men däremot hade jag en kort blödning på 2 dagar mellan torsdag och fredag, lördag inget och söndag fick jag bara ljust ljust rosa på pappret. Jag fattar ingenting just nu va kroppen gör med mig.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-17 14:04:07 följande:

    Jag har dessa stickningar i höger sida, men neg grav test. Mått illa både igår och idag. Men däremot hade jag en kort blödning på 2 dagar mellan torsdag och fredag, lördag inget och söndag fick jag bara ljust ljust rosa på pappret. Jag fattar ingenting just nu va kroppen gör med mig.


    Vad märkligt! Men OM det var en nidblödning du fick så är det ju inte säkert hcg ökat tillräckligt än. Jag verkar både ha ägg som fäster tidigt, och öka snabbt i hcg, men är ju så olika! Är du säker på att du hade äl när du trodde är väl frågan?
  • Jsv17
    Jojjans skrev 2019-01-17 13:58:09 följande:

    Jag kände nån märklig stickning på äl+5, som att nån nöp mig i äggledaren/livmodern, och dagen efter det började jag känna svaga sträckningar ner mot ljumskarna. Några dagar senare kom ömma bröstvårtor och mer mensvärkslik molvärk. Jag var gravid förra månaden men fick tidigt missfall och jag kände exakt samma sak då och hade det färskt i minnet. Men då kom nypet först på äl+6, så antar att ägget växte fast otroligt tidigt denna månad vilket gjorde att jag kunde få positivt så tidigt.

    Testade första gången äl+9 denna gång för att jag var så säker, och fick ett svagt knappt synbart sträck men nästföljande dag starkare och på äl+11 inte längre någon tvekan. Tog precis ett idag med och det verkar ha blivit en acceptabel stegring!


    Jättefin stegring
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Nya BIM januari 2019