• LEG
    Äldre 4 Dec 11:02
    4064 visningar
    153 svar
    153
    4064

    Hur har män tafsat på er?

    En stor andel av er kvinnor har säkerligen tyvärr råkat ut för att en man tagit på er kropp (tafsat). Jag undrar lite över på vilken kroppsdel ni mest råkat ut för oönskade och ovälkomna men samtidigt från mannens sida (som ni bedömer det) avsiktlig beröring.

    Har ni blivit tafsade på vid flera tillfällen/flera olika kroppsdelar så kommentera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur har män tafsat på er?
  • Äldre 4 Dec 11:07
    #1

    Har inte råkat ut för det, hade varit bra med ett "inte alls"-alternativ så man får en känsla av hur vanligt det är.

  • Äldre 4 Dec 11:09
    #2

    Armen, låret, rumpan, olika tillfällen. Men det har i och för sig hänt att kvinnor också gjort. Jag är man.

  • Anonym (Cessi­)
    Äldre 4 Dec 11:11
    #3

    Rumpa och lår. Varje jävla gång.

  • Äldre 4 Dec 11:14
    #4

    Har hänt många gånger att jag råkar ut för oönskad, medveten beröring. Vanligast är väl någon som tar på rumpan i folksamlingar. Håret har jag också fått "smekt" i samma situation. Klar 2a är en ovälkommen hand på låret, på krogen, i mer privata sammanhang som middagar, samt i kollektivtrafiken/taxi. God 3a är folk (såväl kvinnor som män) som tror att det är ok att göra äkthetstest på brösten, ofta helt öppet och under ganska stort ståhej.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 4 Dec 11:16
    #5
    +1

    Jag saknar också inte alls alternativet.

    Det är säkert någon som tafsat någonstans, men då har jag tafsat tillbaka så det går väl på ett ut då...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 4 Dec 11:16
    #6

    På brösten, låren, ansiktet, håret, strykningar på ryggen, puss i nacken mm

  • Äldre 4 Dec 11:20
    #7

    Jobbat mycket på gaykrogar så, det har väl varit händer både högt och lågt genom tiden och åren

  • Anonym (Övera­llt)
    Äldre 4 Dec 11:22
    #8

    Överallt av alternativen. Då vill jag också poängtera att jag levt i en relation sedan jag var ung tonåring. Ser relativt alldaglig ut, alltså inget typiskt ?objekt?. Alltid arbetat i kvinnodominerande yrken. Visserligen festat en del. Har varit allt från killkompisar som haft svårt med gränser där jag inte vågat skapa dålig stämning genom att fräsa utan mer trevligt flyttat på deras händer, till män som passar på när man går förbi på stan eller i folksamlingar. Och hårda slag på rumpan kan det vara så det är inget misstag. Har också blivit hotad på nätet redan för snart 20 år sedan (alltså innan alla sociala medier) att jag skulle ladda upp bilder utan kläder annars skulle han komma och skära bort varenda kroppsdel på mig och döda min familj. Den ångesten.. usch. Eftersom jag var ett barn kunde jag inte bedöma sannolikheten för att det skulle inträffa. Laddade aldrig upp bilder men kan förstå varför unga är så sjukt utsatta på nätet idag. Of topic självklart. Man är som kvinna ganska utsatt även i vårt land även om allt är relativt.

  • Äldre 4 Dec 11:28
    #9

    Fått oönskade händer på rumpan så många gånger att jag tappat räkningen.

  • Anonym (Frida­)
    Äldre 4 Dec 13:28
    #10
    -1 +2

    Är lite trött på den här metoo rörelsen nu. Det har gått till överdrift för länge sen och feminismen har tyvärr blivit kidnappad av vänsterfanatiker..

    Jag har helt säkert blivit tsfsad på på båda det ena eller andra stället, men jag har väl även jag tafsat på någon kille ibland! Tycker inte det är hela världen om någon tar mig på låret på puben eller skulle råka stryka över min rumpa på bussen..

    Klart om någon skulle gräva ner sin hand innanför mina byxor eller under min tröja så skulle det gått för långt men än så länge har jag inte råkat ut för det, bara sådär.

Svar på tråden Hur har män tafsat på er?