• Äldre 5 Dec 06:42
    204 visningar
    5 svar
    5
    204

    Jobbig period

    Min son blir 5 månader nästa vecka och jag förstår inte riktigt vad som hänt. Sedan han födes så sov han jätte bra på hela natten men nu han bara rör sig i sömnen pratar i sömnen och vänder sig på sidan och på magen. Han vaknar under natten o är uppe i nån timme. Har det hänt er? Vad är felet? Det är rätt så jobbigt

  • Svar på tråden Jobbig period
  • Äldre 5 Dec 08:09
    #1
    Amerika321 skrev 2018-12-05 06:42:44 följande:

    Min son blir 5 månader nästa vecka och jag förstår inte riktigt vad som hänt. Sedan han födes så sov han jätte bra på hela natten men nu han bara rör sig i sömnen pratar i sömnen och vänder sig på sidan och på magen. Han vaknar under natten o är uppe i nån timme. Har det hänt er? Vad är felet? Det är rätt så jobbigt


    mm det där känner jag igen! Min son e 4 månader o vaknar 2-3 gånger på natten och senaste gången vaknar han kl 4 o sen e det omöjligt att få honom att somna om. Han sover inte föränn kl 9 typ när jag går på promenad med honom. Är så trött på att vara vaken från kl 4 på morgonen! Men om din son bara vaknar 1 gång på natten o bara e vaken 1 timme så låter det som rena himmelriket!
  • Äldre 5 Dec 09:29
    #2

    Han brukar också vakna 1-2 gånger på natten. Han äter och sover om det tar 5 min. Men nu han var uppe från kl 5. Orkar inte mer det är så himla jobbigt!!! Längtar tills han växer upp.

  • Äldre 5 Dec 11:38
    #3

    Läs på om utvecklingsfaserna, sömnen blir kaiko då.

  • Äldre 5 Dec 11:42
    #4

    Sen så får man kanske lägga sig tidigare ;)

    mina grabbar gjorde morgon vid 5 de två första åren.

    Det var bara att acceptera, de hade ju sovit sina 11 timmar och skjuta på läggtiden fungerade inte.

  • Äldre 7 Dec 03:52
    #5
    Amerika321 skrev 2018-12-05 09:29:33 följande:

    Han brukar också vakna 1-2 gånger på natten. Han äter och sover om det tar 5 min. Men nu han var uppe från kl 5. Orkar inte mer det är så himla jobbigt!!! Längtar tills han växer upp.


    Jo men jag tycker endå att det låter relativt lätt. Min son vaknar kl 3-4 på morgonen o e kalaspigg och somnar inte föränn kl 9 på morgonen när vagnen rullar. Så efter 4 månader så e man ganska så slut som människa! Att ditt barn vaknar 1-2 gånger på natten e helt normalt.
Svar på tråden Jobbig period