• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • tjockobbe
    Persi91 skrev 2018-12-23 14:57:30 följande:

    Jag är i v 9 (8+1) idag och tidigare idag kom det pyttelite blod på pappret när jag var på toan.

    Bör man oroa sig? Shit jag blir så nervös och orolig, Åh :( 


    Hur går det? Har det avtagit?
  • Persi91
    tjockobbe skrev 2018-12-24 10:14:43 följande:
    Hur går det? Har det avtagit?
    Ja det avtog direkt. Det var bara pyttelite blod på pappret när jag torkade mig. Inget i trosan osv. Så det är nog lugnt :) Men man blir såklart nojig för minsta lilla. 
  • Enmsik

    V. 5+1 idag.. ordentlig ?mensvärk? nu på kvällen och typ trött i ryggen. Är bra orolig nu då det lilla hjärtat ju börjar slå i v.6 och det är risk för missfall nu om det inte börjar slå.. sedan stack/högg det upp i slidan typ och upp mot livmodern när jag satte mig i soffan så att jag nästan flög upp för att ändra ställning som inte gjorde ont.. är detta normalt?? Blöder inget än i alla fall.

  • cenchi
    Enmsik skrev 2018-12-24 20:48:54 följande:

    V. 5+1 idag.. ordentlig ?mensvärk? nu på kvällen och typ trött i ryggen. Är bra orolig nu då det lilla hjärtat ju börjar slå i v.6 och det är risk för missfall nu om det inte börjar slå.. sedan stack/högg det upp i slidan typ och upp mot livmodern när jag satte mig i soffan så att jag nästan flög upp för att ändra ställning som inte gjorde ont.. är detta normalt?? Blöder inget än i alla fall.


    Jag är 5+1 idag, så nästan samma! Jag känner absolut ingenting förutom att magen krånglar - dvs gasig och hård i magen - vilket jag brukar vara lite titt som tätt annars i livet också, så inget känns speciellt annorlunda vilket nojjar mig väldigt mycket >_<

    Ska få göra ett VUL på fredag dock pga ett tidigare utomkveds, så bara att bita ihop några dagar till så får jag förhoppningsvis veta lite mer sen.. oklart dock om de ens kommer se så mycket när jag bara är i 5+4 då? Men de var ju de själva som bokade in tiden, så jag antar att de har koll..
  • tjockobbe
    Persi91 skrev 2018-12-24 13:05:55 följande:
    Ja det avtog direkt. Det var bara pyttelite blod på pappret när jag torkade mig. Inget i trosan osv. Så det är nog lugnt :) Men man blir såklart nojig för minsta lilla. 
    Ja det är klart man blir. Men en liten blödning är nog ingen fara. Hoppas det var allt! :)
  • Persi91
    Enmsik skrev 2018-12-24 20:48:54 följande:

    V. 5+1 idag.. ordentlig ?mensvärk? nu på kvällen och typ trött i ryggen. Är bra orolig nu då det lilla hjärtat ju börjar slå i v.6 och det är risk för missfall nu om det inte börjar slå.. sedan stack/högg det upp i slidan typ och upp mot livmodern när jag satte mig i soffan så att jag nästan flög upp för att ändra ställning som inte gjorde ont.. är detta normalt?? Blöder inget än i alla fall.


    Det är helt normalt :) Jag fick liknande i samma vecka som dig (är i v 9 nu) och åkte in för jag var orolig. Gjorde ett VUL och allt såg bra ut. Läkaren berättade att det är mycket som händer i livmodern och att det kan göra ont till och från för att det växer. Livmodern trycker mot ligamenten. Därav smärtan på sidorna. 
  • Persi91
    cenchi skrev 2018-12-25 10:47:25 följande:
    Jag är 5+1 idag, så nästan samma! Jag känner absolut ingenting förutom att magen krånglar - dvs gasig och hård i magen - vilket jag brukar vara lite titt som tätt annars i livet också, så inget känns speciellt annorlunda vilket nojjar mig väldigt mycket >_<

    Ska få göra ett VUL på fredag dock pga ett tidigare utomkveds, så bara att bita ihop några dagar till så får jag förhoppningsvis veta lite mer sen.. oklart dock om de ens kommer se så mycket när jag bara är i 5+4 då? Men de var ju de själva som bokade in tiden, så jag antar att de har koll..
    Jag har också ett tidigare utomkveds i bagaget och åkte in i v 6 för att göra VUL. Jag var orolig att dem inte skulle se något. Graviditeten satt rätt och dem såg en hinnsäck. Veckan efter såg man foster med tickande hjärta. 
  • cenchi
    Persi91 skrev 2018-12-25 12:48:44 följande:

    Jag har också ett tidigare utomkveds i bagaget och åkte in i v 6 för att göra VUL. Jag var orolig att dem inte skulle se något. Graviditeten satt rätt och dem såg en hinnsäck. Veckan efter såg man foster med tickande hjärta. 


    Ja, det är ju det viktigaste just nu, att bara veta att den sitter rätt! Fy för att göra om hela den processen med utomkveds igen >_
  • Persi91
    cenchi skrev 2018-12-25 17:14:43 följande:
    Ja, det är ju det viktigaste just nu, att bara veta att den sitter rätt! Fy för att göra om hela den processen med utomkveds igen >_
    Eller hur, det är fan hemskt!! Håller alla tummar att det sitter rätt hos dig :) Tog du också bort din äggledare? 
  • Sunshine4life
    cenchi skrev 2018-12-25 10:47:25 följande:
    Jag är 5+1 idag, så nästan samma! Jag känner absolut ingenting förutom att magen krånglar - dvs gasig och hård i magen - vilket jag brukar vara lite titt som tätt annars i livet också, så inget känns speciellt annorlunda vilket nojjar mig väldigt mycket >_<

    Ska få göra ett VUL på fredag dock pga ett tidigare utomkveds, så bara att bita ihop några dagar till så får jag förhoppningsvis veta lite mer sen.. oklart dock om de ens kommer se så mycket när jag bara är i 5+4 då? Men de var ju de själva som bokade in tiden, så jag antar att de har koll..
    Hej! Gjorde VUL idag på 5+3 och läkaren sa att det såg bra ut. Han kunde se gulesäcken och hinnsäcken och sa att den låg perfekt (högt upp). Man kan se nästan på dagen hur gammalt embryot är om man mäter det eftersom det händer så mycket nu.

    Han kunde även försäkra mig om att det inte var ett utomkveds.

    Jag tänkte göra ett nytt VUL om någon vecka eller två för att ses så att hjärtat slår. Lycka till!
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL