Enmsik skrev 2018-12-28 20:40:34 följande:
Detta är min första graviditet och är nu i v. 6. 5+5.. har idag haft ordentliga mensvärksmärtor och även värk i underlivet. Sedan har det huggit vid rörelse och jag har inte kunnat gå upprätt. Började vid ca.15.00 idag och är fortfarande igång. Kanske lite bättre nu men är ändå orolig. Hade samma smärtor i måndags denna vecka men idag har jag känt mer värk åt ena sidan. Dock vet jag att ägget släppte från den andra äggstocken än den sidan smärtan sitter på. Men jag blev behandlad med letrozol och kunde eventuellt släppa från den andra äggstocken också. Hur är smärtan osv vid utomkveds? Kan den komma och gå i början eller är den konstant?
Jag blöder inget. Såå tacksam för svar! Är lite orolig.... men känner mig så löjlig...
Av egna erfarenheter så släppte aldrig smärtan förens jag låg på operationsbordet. Jag fick så ont så att jag svimmade och jag kunde inte gå upprätt. Det var en sjukt vidrig huggande smärta. Jag fick heller aldrig någon blödning.
Jag har nu vid denna graviditeten (som sitter rätt) haft ont från och till precis som du beskriver och jag åkte in vid ett tillfälle då jag var hundra på att jag fått ett utomkveds till. Men så var inte fallet. Så jag tror och hoppas att du kan vara lugn :) Livmodern växer så det knakar och det kan hugga till, till och från fortfarande (v10).
Om du blir orolig och smärtan inte är hanterbar tycker jag dock att du ska kolla upp det. Bättre att vara på den säkra sidan. :) Och du får chans att se ditt lilla pyre också om det sitter rätt.