• Anonym (city girl)
    Äldre 5 Dec 15:12
    4209 visningar
    105 svar
    +1
    105
    4209

    Hur många sexpartners är egentligen för många?

    Om man har en ny sexpartner om året? Månaden? Veckan? Är man singel länge och är sexuellt aktiv så går det fort upp i både en och två hundra partners. En ny i månaden i 10 år så är du redan där. En ny i veckan så tar det bara mindre än 2 år att komma över hundra.

    Varför anses det så fult, särskilt för kvinnor, att ha en man i månaden under 10 års tid? För tro att alla som dömer bara reagerar på hur många och inte över hur lång tid.

  • Svar på tråden Hur många sexpartners är egentligen för många?
  • Anonym (Sirka­)
    Äldre 5 Dec 15:15
    #1
    Anonym (city girl) skrev 2018-12-05 15:12:17 följande:

    Om man har en ny sexpartner om året? Månaden? Veckan? Är man singel länge och är sexuellt aktiv så går det fort upp i både en och två hundra partners. En ny i månaden i 10 år så är du redan där. En ny i veckan så tar det bara mindre än 2 år att komma över hundra.

    Varför anses det så fult, särskilt för kvinnor, att ha en man i månaden under 10 års tid? För tro att alla som dömer bara reagerar på hur många och inte över hur lång tid.


    Så länge båda i ett förhållande ligger ungefär lika så borde det inte ställa till det. Men om den ena är på ensiffrigt och den andra på tresiffrigt kan det bli lite slitningar.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 5 Dec 15:16
    #2
    Anonym (Sirka) skrev 2018-12-05 15:15:47 följande:
    Så länge båda i ett förhållande ligger ungefär lika så borde det inte ställa till det. Men om den ena är på ensiffrigt och den andra på tresiffrigt kan det bli lite slitningar.
    Det tror jag med.
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 5 Dec 15:25
    #3

    Jag är några år över 40. Har haft några längre relationer (2 -5 år), några korta förhållanden, dejtat där det ibland har blivit sex efter några dejter men inte något direkt förhållande. Har aldrig haft ett ons! Har faktiskt tappat räkning på hur många jag legat med, men handlar om ca 30 st. Utslaget på antalet sexuellt aktiva år så blir det ca 1 man om året!!
    Inte särskilt mycket tycker jag när man räknar så! Men har ändå mött ett antal personer i mitt liv som tycker att jag har haft fruktansvärt mycket män (mao att jag är lite av en slampa).

  • Äldre 5 Dec 15:26
    #4
    +1
    Anonym (city girl) skrev 2018-12-05 15:12:17 följande:

    Om man har en ny sexpartner om året? Månaden? Veckan? Är man singel länge och är sexuellt aktiv så går det fort upp i både en och två hundra partners. En ny i månaden i 10 år så är du redan där. En ny i veckan så tar det bara mindre än 2 år att komma över hundra.

    Varför anses det så fult, särskilt för kvinnor, att ha en man i månaden under 10 års tid? För tro att alla som dömer bara reagerar på hur många och inte över hur lång tid.


    Finns inget som är för många eller för lite.
    Man skall knulla och ha kul tills man hittar den rätta, tycker jag. (tjej som kille ingen skillnad)
  • Anonym (Cheri­e)
    Äldre 5 Dec 15:41
    #5
    BossHoss skrev 2018-12-05 15:26:59 följande:

    Finns inget som är för många eller för lite.

    Man skall knulla och ha kul tills man hittar den rätta, tycker jag. (tjej som kille ingen skillnad)


    Fast en person som har rykte om sig som lättfotad, oavsett kön, går bort för mig.
  • Anonym (Jk)
    Äldre 5 Dec 15:42
    #6
    +1

    Hur vet dessa människor hur många partners du hade?

    Men det är såklart upp till individen att bestämma hur många är lagom.

    Det finns ingen anledning att döma andra men det är också förståeligt att man väljer en partner som har samma syn på sex och kärlek som man själv.

    Det behöver inte betyda att man dömer någon.

    Gäller det ruttna män med dubbelmoral som anser att män ska ligga med så många kvinnor som möjligt men kvinnor är ? slampor ? om de har fler än 5 partners är det bara bra om de drar dit pepparn växer.

  • Äldre 5 Dec 15:43
    #7

    Jag anser att det är lika fult för både tjejer och killar att ha många sexpartners. Man har sex med någon man älskar, inte för nöjes skull. Det är åtminstone min åsikt.

  • Äldre 5 Dec 15:47
    #8
    +1
    Anonym (Cherie) skrev 2018-12-05 15:41:29 följande:
    Fast en person som har rykte om sig som lättfotad, oavsett kön, går bort för mig.
    Man behöver inte va lättfotad och ligga med vem för att man gillar ligga.

    Men alla tycker ju olika
  • Anonym (Akta)
    Äldre 5 Dec 15:47
    #9

    Det handlat även om sin hälsa. Är 40 år och haft 5 killar under mitt liv.

    Många killar ger rykte, mindre respekt samt risk för farligt HPV virus som kan leda till farliga cancersjukdomar...trots kondom.

    Som godis, gott för stunden men ger konsekvenser i tänder och kroppen....

  • Äldre 5 Dec 15:50
    #10
    Anonym (Cherie) skrev 2018-12-05 15:41:29 följande:
    Fast en person som har rykte om sig som lättfotad, oavsett kön, går bort för mig.
    Man behöver inte va lättfotad och ligga med vem som helst för att man gillar att ligga.

    Men alla tycker ju olika
Svar på tråden Hur många sexpartners är egentligen för många?