• Äldre 5 Dec 20:25
    2165 visningar
    45 svar
    45
    2165

    Internationella pojknamn

    Hej!

    Vi skulle uppskatta alla förslag vi kan få vad gäller internationella pojknamn. Det ska vara fullt gångbart och etablerat här i Sverige samt att det ska kunna uttalas utan problem och utan att det låter konstigt på svenska.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Internationella pojknamn
  • Äldre 6 Dec 13:44
    #11
    adisa skrev 2018-12-06 13:16:10 följande:

    Tack! Gillar Noa och Harry.

    För att få en hint om vår nansmaj är namn vi haft uppe som förslag är exempelvis Adam, Adrian, Alexis, Aron, Charlie, Elton, Lennon, Milton, Melvin. Svårt också för oss att hitta ett namn som vi båda föräldrar gillar...


    Vad sägs om att välja något av de kungliga barnbarnens namn? Pojkarna heter Oscar, Nicholas, Gabriel och Alexander.

    Här kommer fler namnförslag:

    Felix, Roger, Axel, Johannes, Andreas, Leo, David, Aron, Esaias, Andre, Fredrik, Jacob, Jesper, Dennis, Roland, Sam, Samuel, Kevin, Roy, Matteus, Leonard, Ludvig, Finn, Lucas, Simon, Edgar, Tobias, Hubert, Herbert, Hugo, Conrad, Christian, Leopold, Ossian, Isak, Tomas, Natan, Benjamin, Sylvester.
  • Äldre 6 Dec 14:02
    #12
    -1

    Dels kan du ju köra på klassiker som är vanliga i Sverige, typ: Philip, Henry, Adrian, Alexander, Nicholas, Benjamin, Casper, Carl, Gabriel, Oscar,Ruben, Aron.

    Dels namn som låter mer utländska och är ovanligare, men ändå är bekanta i Sverige, typ: Cedric Douglas, Maximilian, Malcolm, Rufus, Seth, Nathaniel, Levi, Vincent, Julian, Eli, Edgar.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 6 Dec 14:06
    #13

    fluu, jag hade Nathaniel och Levi på tungan men tänkte att de kanske ansågs för "udda". Gillar båda namnen skarpt.

  • Äldre 6 Dec 15:29
    #14
    fluu skrev 2018-12-06 14:02:59 följande:

    Dels kan du ju köra på klassiker som är vanliga i Sverige, typ: Philip, Henry, Adrian, Alexander, Nicholas, Benjamin, Casper, Carl, Gabriel, Oscar,Ruben, Aron.

    Dels namn som låter mer utländska och är ovanligare, men ändå är bekanta i Sverige, typ: Cedric Douglas, Maximilian, Malcolm, Rufus, Seth, Nathaniel, Levi, Vincent, Julian, Eli, Edgar.


    Hur uttalar man Levi? Som det stavas? Hm, det är nog lite för ovanligt här i Sverige för min smak.

    Bra förslag i övrigt, gillar nog "medelvanliga" namn. Vincent och Rufus går fetbort men gillar Gabriel och även Malcolm, tror dock att min andra halva inte håller med, tyvärr.
  • Äldre 6 Dec 15:41
    #15

    Mina barn heter Charlie och Louie. De fungerar överallt ????????

  • Äldre 6 Dec 15:42
    #16
    adisa skrev 2018-12-06 15:29:31 följande:
    Hur uttalar man Levi? Som det stavas? Hm, det är nog lite för ovanligt här i Sverige för min smak.

    Bra förslag i övrigt, gillar nog "medelvanliga" namn. Vincent och Rufus går fetbort men gillar Gabriel och även Malcolm, tror dock att min andra halva inte håller med, tyvärr.
    Levi kan uttalas som i jeansmärket.

    www.levistrauss.com/

    sv.wikipedia.org/wiki/Levi

  • Anonym (Urban­)
    Äldre 6 Dec 16:14
    #17
    UndrandeSökare skrev 2018-12-06 08:54:17 följande:

    Urban- Bibliska namn, du menar som Abraham, Noa, Moses, Jesus? Ja, de är ju också internationella.

    Trådstartaren- Kolla i Svenska almanackan och gärna också i utländska almanackor, och även i Namnböcker (finns på biblioteken, där står det även vad namnen betyder).


    Nedan har du en mängd bibliska namn, Marcus, Matteus, Lucas, Johannes, Levi Simon, Jacob, David, Isak, Aron, Ezekiel, Gabriel, Mikael, Daniel m.m.
  • Äldre 6 Dec 16:48
    #18
    +2
    Jag gillar DamianGlad
  • Äldre 6 Dec 20:55
    #19
    UndrandeSökare skrev 2018-12-06 15:42:03 följande:

    Levi kan uttalas som i jeansmärket.

    www.levistrauss.com/

    sv.wikipedia.org/wiki/Levi


    AmeliaG skrev 2018-12-06 16:48:13 följande:

    Jag gillar Damian


    Dessa tycker jag får lite konstlade uttal på svenska.
  • Äldre 7 Dec 08:35
    #20
    adisa skrev 2018-12-06 15:29:31 följande:

    Hur uttalar man Levi? Som det stavas? Hm, det är nog lite för ovanligt här i Sverige för min smak.

    Bra förslag i övrigt, gillar nog "medelvanliga" namn. Vincent och Rufus går fetbort men gillar Gabriel och även Malcolm, tror dock att min andra halva inte håller med, tyvärr.


    Med långt e och kort i. Huruvida det är ovanligt beror på om man ser till generation eller inte.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Internationella pojknamn