• Anonym (Kaffedraken)

    Äcklig åldersskillnad?

    Jag har en vännina som är 39 år och som har legat med en kille som är 22 år.

    I mina ögon är det äckligt.

    Hon har en dotter och träffat sin nuvarande kille genom Tinder.

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Han är över 20 år, ser inga problem med det!

  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag var 39 såg jag killar på 22 som pojkar, inte män. Så nej, det vore helt uteslutet.
    Är 45 + nu och blir fortfarande irriterad när pojkar i 20 årsåldern raggar på mig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    smulpaj01 skrev 2018-12-06 16:23:51 följande:

    När jag var 39 såg jag killar på 22 som pojkar, inte män. Så nej, det vore helt uteslutet.
    Är 45 + nu och blir fortfarande irriterad när pojkar i 20 årsåldern raggar på mig.


    Samma här, de är för unga.

    Fast jag blir inte irriterad, utan snarare lite smickrad när tjejer runt 20 flörtar med mig.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske inget jag själv hade gjort, men jag ser inget "äckligt" med det. Killen är ju över 20. Man ser ju liknande åldersskillnader mellan unga kvinnor och äldre män hela tiden, och då är det visst inte alls speciellt konstigt...

    Vad har kvinnans dotter med saken att göra? Eller är det bara att din väninna borde leva i celibat för att hon är en mamma? Har dottern och killen dejtat? Vad är kopplingen?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Inte min grej, men jag har å andra sidan en man som är motsvarande äldre än jag som säkert någon kan ha åsikter om.
    Så länge båda är vuxna tycker jag omgivningen får lägga band på sina åsikter om deras partnerval så länge det inte handlar om någon som misshandlar dem e dyl, vare sig ens privata åsikter handlar om ålder eller något annat. Olika livsmål som har med åldern att göra kan förstås orsaka slitningar men att oombedd påpeka detta lär inte tillföra något positivt.

    En granne fick för övrigt ett barn med en kille i tjugoårsåldern med en kille på några och tjugo. Visst, det tog slut efter ett par år, men det gjorde det med pappan till de vuxna döttrar hon fick som yngre också.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är lite småäckligt, men de får göra som de vill. (Ja, jag hade tyckt samma om det varit en äldre man med en så ung tjej).

    Men som sagt, de är både vuxna.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är lika gammal som din väninna och har legat med en lika ung kille som hon. (Han raggade upp mig ute och inte tvärtom.) Fattar inte varför det skulle vara så äckligt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är 30 och och skulle inte ligga med nån som är så ung.

    Jag har inga problem med konstiga åldersskillnader och jag skulle absolut kunna småflirta med någon i den åldern, men jag vill att de jag ligger med ska vara lite vuxnare än så. Det var ju inte länge sen personen gick ur skolan liksom...

Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?