• Anonym (Äckli­g)
    Äldre 6 Dec 16:17
    2072 visningar
    95 svar
    -2
    95
    2072

    Äcklig åldersskillnad?

    Jag har en vännina som är 39 år och som har legat med en kille som är 22 år.

    I mina ögon är det äckligt.

    Hon har en dotter och träffat sin nuvarande kille genom Tinder.

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?
  • Anonym (A 2)
    Äldre 7 Dec 13:40
    #31
    smulpaj01 skrev 2018-12-07 11:15:22 följande:
    Trams! Det är lika "märkligt" oavsett om mannen eller kvinnan är äldst!
    Håller med
  • Anonym (H)
    Äldre 7 Dec 14:08
    #32
    Anonym (.) skrev 2018-12-07 12:15:41 följande:
    Allt som bidrar till att man har olika referensramar ökar risken för att det ska spricka. (Liksom att över huvud taget bilda familj tidigt.)

    Större åldersskillnad ökar risken för att det spricker men det gör också ifall man är från olika länder eller inhemska kulturer, talar olika språk, har olika social bakgrund, olika utbildningsnivå... Sedan finns det par med stor åldersskillnad där det håller, precis som det finns par där det håller trots att den ene är arbetare och den andre akademiker, man kommer från olika länder etc etc.

    I TS fall verkade det dock handla om närmast en KK och då är kanske funderingar om familjebildning inte så relevanta.
    Ja och som jag skrev så är det en sak att "äldre" och "yngre" träffas för sex så länge ingen blir utnyttjad. Jag har inget emot det även om jag själv inte är intresserad av yngre killar. Men det finns ju alla sorter om vad man är attraherad av.

    Däremot förstår jag inte när man tar det steget längre som mannens ex och skaffar barn med nån som är såpass mycket yngre för chansen att det ska hålla är inte stor eftersom man har kommit olika långt i livet. I sådana fall tycker jag att det faktiskt faller på den som är äldre att tänka ett steg längre (speciellt när den andra personen är under 25 och hjärnan inte är färdigutvecklad). För barnets skull hur stor chans tror den äldre att det kommer hålla med tanke på att en ca 22-åring precis har börjat vuxenlivet med allt vad det innebär, medan en som är närmare 40 är mitt i livet och faktiskt har kommit (i de flesta fall) mycket längre i både mognad och livserfarenhet än den yngre. I min mans och exets fall gick det inte bra, men visst händer det att det funkar men jag tror inte det är så vanligt.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 7 Dec 14:36
    #33
    Anonym (.) skrev 2018-12-06 20:38:57 följande:

    Det beror ju lite på perspektivet det där med skolpojkar vs vuxna. Jo, jag tycker också det är ungt, men min man, som är född i en annan kultur (OCH äldre än jag), var gift med sin första fru, hade två barn och försörjde familjen i den åldern. Om du däremot tänkte på att de inte skaffat sig så mycket erfarenhet än...


    Jag är från Sverige och skulle inte tycka det var konstigt om två 22åringar skaffade barn och köpte hus. Men då är båda på samma nivå. Båda är nya i vuxenvärlden och på samma nivå i livet och kan mogna tillsammans. Så nej, jag tänker inte på den sexuella erfarenheten som jag antar att du syftade på, utan på att man är på så olika platser i livet. För mig som gått ifrån ungdomen för länge sen är det otänkbart att vara med någon som knappt kommit därifrån.
  • Anonym (ano)
    Äldre 7 Dec 15:16
    #34
    Anonym (Ratpack) skrev 2018-12-07 08:42:10 följande:



    "You go girl".


    Det är en modern kvinna som bejakar sin kvinnlighet och sexualitet.


    Bara positivt.


     


    Till skillnad mot om det handlat om en man med en så mycket yngre kvinna.


    Han hade inte bejakat sin manlighet och sexualitet.


    Det hade bara varit negativt.


    Han hade varit ett äckel som bara vill en sak.


    Precis så är det. En äldre kvinna med en mycket yngre kille är en öppensinnad och frigjord cougar, milf eller gilf som kan se bortom åldern och vet vad hon vill.

    En äldre man med exakt samma beteende är en gubbsjuk, äcklig mansgris som bara utnyttjar.
  • Äldre 7 Dec 15:25
    #35

    det beror på. är hon bara ute efter sex och sånt tycker jag det är rätt äckligt, men är hon verkligen kär är det normalt tycker jag. kärleken övervinner ju allt, även ålder.

  • Äldre 7 Dec 15:29
    #36

    Inte ett dugg äckligt.


    Äckligt är det om den ena parten är minderårig, annars är det vuxna som gör som det vill.

  • Äldre 7 Dec 15:32
    #37
    Anonym (ano) skrev 2018-12-07 15:16:41 följande:
    Precis så är det. En äldre kvinna med en mycket yngre kille är en öppensinnad och frigjord cougar, milf eller gilf som kan se bortom åldern och vet vad hon vill.

    En äldre man med exakt samma beteende är en gubbsjuk, äcklig mansgris som bara utnyttjar.
    Vem menar du tycker så? Unga kåta pojkar som själva önskar att de fick förlora oskulden med en äldre erfaren kvinna? Eller tänker du på äldre gubbsjuka män som inte lyckas få till det med flickorna de dreglar efter och därav känner avundsjuka och inbillar sig denna helt påhittade "orättvisa" mellan könen?

    För jag känner ingen kvinna som tycker så och har aldrig träffat en kvinna med dessa åsikter som du har.
  • Äldre 7 Dec 15:34
    #38

    Hälften plus 7 år är ju gränsen sen gammalt. 


    Så enligt den formeln 39/2 = 19,5 + 7 = 26 


    Killen är såldes 4 år för ung för att det skall vara socialt accepterat enligt gängse norm. 


    Men å andra sidan, fuck the norms :)


     


    Här finns i alla fall rolig läsning.


    kalis.cyberhem.nu/2012/04/26/halva-aldern-plus-sju-regeln/


     

  • Anonym (.)
    Äldre 7 Dec 15:44
    #39
    Anonym (Hmm) skrev 2018-12-07 14:36:32 följande:
    Jag är från Sverige och skulle inte tycka det var konstigt om två 22åringar skaffade barn och köpte hus. Men då är båda på samma nivå. Båda är nya i vuxenvärlden och på samma nivå i livet och kan mogna tillsammans.
    Förstod inte av tidigare inlägg att du menade så eftersom du talade om en man på några och tjugo som någon som nyss lämnat skolan, vilket lät som någon som inte var torr bakom öronen än. Men då tycker du alltså att en man i den åldern är mogen att bilda familj, fast bara tillsammans med någon som själv är nyss ut ur skolan så att ingen av dem har för mycket erfarenheter med sig.
  • Anonym (nääää­.)
    Äldre 7 Dec 18:13
    #40
    +1
    Anonym (Äcklig) skrev 2018-12-06 16:17:31 följande:

    Jag har en vännina som är 39 år och som har legat med en kille som är 22 år.

    I mina ögon är det äckligt.

    Hon har en dotter och träffat sin nuvarande kille genom Tinder.

    Vad anser ni?


    När jag var...låt mig tänka....35 knullade jag dam på 69 och var mkt. skönt.
Svar på tråden Äcklig åldersskillnad?