• TopG
    Äldre 7 Dec 00:00
    149 visningar
    22 svar
    22
    149

    Andningslarm...?

    Har du haft larm?

    När kände du dig trygg med att ta bort larmet?

    Har en 5 mån o nojar fortfarande i perioder att något ska hända... Men läser att det minskar mer o mer för varje dag. Åh.

    Hur tänker ni ang larm?

  • Svar på tråden Andningslarm...?
  • Äldre 7 Dec 04:00
    #1
    TopG skrev 2018-12-07 00:00:00 följande:

    Har du haft larm?

    När kände du dig trygg med att ta bort larmet?

    Har en 5 mån o nojar fortfarande i perioder att något ska hända... Men läser att det minskar mer o mer för varje dag. Åh.

    Hur tänker ni ang larm?


    jag tänker så här: jag skulle aldrig kunna använda ett sånt larm för jag skulle då nojja mig ännu mer än vad jag redan gör, för tänk om det sätter igång fast barnet andas (det har faktiskt hänt) hur skräckslagen skulle man inte bli då? Sen så hörde jag på tv 4 morgon en barnläkare som sa att andningslarmen ska man bara använda till för tidigt födda.
  • Äldre 7 Dec 05:19
    #2

    Har haft till alla tre barnen och kommer ha till fjärde med. Larmen har varit kvar så länge det har funkat, till lite över året iallafall. Lätt val för mig då det gör mig tryggare, vad andra tycker struntar jag blankt i.

  • Äldre 7 Dec 11:22
    #3

    Jag hade andningslarmet så länge min låg i spjälsängen.

    Och till dom som säger att man blir mer nojjig; blir ni även det av att ha ett brandlarm hemma?

  • Äldre 7 Dec 18:51
    #4

    Håller med dig!

    Jag har haft till ca 1 år. Tycker det var jätteskönt och helt ärligt så blev jag snarare tryggare av falsklarm då och då. Då vet man ju att larmet reagerar om det glider av etc (hade s k blöjlarm)


    Långbenopluto skrev 2018-12-07 11:22:11 följande:

    Jag hade andningslarmet så länge min låg i spjälsängen.

    Och till dom som säger att man blir mer nojjig; blir ni även det av att ha ett brandlarm hemma?


  • Äldre 7 Dec 19:54
    #5

    Oroade mig i 5 mån för psd.

    Sen började han krypa och då insåg jag att nu finns det ännu mer att oroa sig för.

    Öppna inte porten för oron i onödan.

  • Äldre 8 Dec 06:48
    #6
    Långbenopluto skrev 2018-12-07 11:22:11 följande:

    Jag hade andningslarmet så länge min låg i spjälsängen.

    Och till dom som säger att man blir mer nojjig; blir ni även det av att ha ett brandlarm hemma?


    Asså hur kan du ens jämföra det? 
  • Äldre 8 Dec 13:17
    #7
    Kellie13 skrev 2018-12-08 06:48:13 följande:
    Asså hur kan du ens jämföra det? 
    Varför skulle jag inte kunna jämföra det?
  • Äldre 8 Dec 13:28
    #8

    Larmet (enligt mig) är främst till för att lugna föräldrarna, risken för plötslig spädbarnsdöd är trots allt minimal. 0,017 % räknade jag ut någon gång.

    Alltså, använd det så länge DU känner att du behöver det. En utvilad och lugn förälder är värd mycket.

    Jag hade det aldrig då jag inte kände behovet... Statistik och logik (som att räkna ut procenttal...) har alltid fungerat bäst för mig.

  • Äldre 10 Dec 06:47
    #9

    Skulle aldrig använda. Blir bara ännu mer att oroa sig för

  • Äldre 10 Dec 09:18
    #10
    Kronärtskockan skrev 2018-12-10 06:47:35 följande:

    Skulle aldrig använda. Blir bara ännu mer att oroa sig för


    mm det skrev jag oxå o då fick man påhopp direkt av mammor som använder det. Alla gör som man vill.
Svar på tråden Andningslarm...?