• Äldre 11 Dec 19:05
    973 visningar
    4 svar
    4
    973

    Orkar snart inte

    Hej skriver till er. Jag är försörjare för 5 personer. Jag är inkluderad jag lider av depressioner i 5år Jag känner inte längre för något längre. Jag har gråter för mig själv. Jag och frugan glider allt längre bort från varandra. Jag tänker på självmord googlar på smärtfritt sätt. Vet att det är själviskt men orken är borta. Mina barn skulle ha det bättre om jag inte finns????

  • Svar på tråden Orkar snart inte
  • Anonym (ja)
    Äldre 11 Dec 19:58
    #1

    mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen/

    Det finns både via chatt och telefon, så kan du prata och bolla dina tankar. Jag kände som du igår kväll, att det inte finns nån anledning till nånting. Jag är ingen bra mamma, bla bla. Men chattade lite och det kändes lite bättre. 

  • Anonym (...)
    Äldre 11 Dec 21:23
    #2

    Det trodde nog min pappa också innan han tog sitt liv, men vad fel han hade. Jag behöver honom, precis lika mycket som dina barn behöver dig. Oavsett hur gamla dom är!

  • Äldre 11 Dec 22:16
    #3

    Hela mitt liv har jag kämpat för att bli/komma någon stans. Jag tror på ödet den här let mig till denna kvinna som jag föll helt. Vi skapade 3 underbara barn. De 2 har sina laster med handikapp. De slås jag för så de inte blir utsatt som jag blev. Den minsta av mina 3 barn. Har inte några som vi ser nu. Jag har blivit en arbetar pappa som måste jobba. Så jag missar en del i deras liv. Frugan kämpar med sina problem. Jag kämpar på. Sorry om ni har svårt att läsa mina meningar men det är min svaghet. Skrivning. Men vad ska man göra när det är sprickor i grunden. Låta ödet bestämma tills jag går i väggen eller att låta mina tankar bestämma och begrava mig i marken?. Mvh slut på energi

  • Anonym (ja)
    Äldre 12 Dec 10:19
    #4

    Har ni sökt hjälp från kommunen? Inte bara ekonomiskt men annat stöd finns, om ni kan kontakta familjeenheten. Om dina barn är handikappade kanske deras mamma behöver hjälp från dig/någon annan. Du behöver också tid att umgås med dina barn , och mår du så dåligt att du funderar på självmord så behöver du prioritera om och få hjälp, vilket du och din familj förtjänar.

Svar på tråden Orkar snart inte