• Äldre 12 Dec 19:32
    233 visningar
    2 svar
    2
    233

    V34 och 4e dag med smärta!!

    Hej. Jag är gravid i V 34+0 och detta är min andra graviditet. Har haft det väldigt jobbigt med foglossning sen tidiga veckor. Men för 4 dagar sen ändrades smärtan och sitter nu framtill och långt ner på magen... ovanför blygdbenet alltså. Det gör ont i varje rörelse! Som ihållande konstant mensvärk. Smärtan sitter även i ryggslutet, över hela.. det ilar och strålar ner i rumpan/vagina.

    Alvedon hjälper inte.. att ligga stilla i sängen hjälper till viss del men smärtan finns där så fort jag ska vrida eller vända på mig. Rör jag mig för fort så vill jag nästan gråta. Vankar sakta fram och reder nig väldigt sakta. Svårt med en tre åring hemma dock!

    Vad tror ni? Någon som upplevt samma?

    Bör jag ringa förlossningen?

    Har även haft väldigt mycket sammandragningar i flera veckor tillbaka, men vanliga sådana. Som nu har böjar göra ont när jag tex går över gräsmattan hemma eller i trappor. OBS går extra sakta nu 4 dagar tillbaka.. men ändå spänner sammandragningar på och det kan göra riktigt ont! Tror ni något är fel?

  • Svar på tråden V34 och 4e dag med smärta!!
  • Anonym (G)
    Äldre 12 Dec 19:38
    #1

    Förstår inte alls varför du inte redan ringt..?

  • Anonym (Kolla­)
    Äldre 12 Dec 19:43
    #2

    Jag tror det bästa vore att åka in och kolla vad det är. För din egen skull och även för bebisens.

Svar på tråden V34 och 4e dag med smärta!!