• Äldre 17 Dec 13:47
    828 visningar
    44 svar
    44
    828

    Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019

    Vi har en dotter född juni 17 och planerar att starta våran syskonproduktion i slutet av våren 2019. Tänkte att det kan vara lite kul att hitta fler som kanske tänkt starta ungefär samtidigt. Alltid härligt att ha någon att bolla sina tankar med :)

    Lite historia om oss :

    Vi är gifta och båda 26 år och har även hund. Våran dotter är extremprematur pga havandeskapsförgiftning. Så samtidigt som vi är taggade på att börja syskonproduktionen är vi också livrädda för att samma sak ska ske igen.

  • Svar på tråden Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019
  • Äldre 20 Dec 21:58
    #1

    Hejsan! Jag hoppar gärna in här. Vi planerar också för syskonproduktion :) vore kul att följas åt. Vi har en liten son som är född i januari -18.

    Jag är 27 och min man är 34.

    Vad mysigt med en liten tös. Hur mycket för tidigt är hon född? Förstår att du är orolig att samma sak ska hända igen.

  • Äldre 21 Dec 11:42
    #2
    Trettitvå skrev 2018-12-20 21:58:31 följande:

    Hejsan! Jag hoppar gärna in här. Vi planerar också för syskonproduktion :) vore kul att följas åt. Vi har en liten son som är född i januari -18.

    Jag är 27 och min man är 34.

    Vad mysigt med en liten tös. Hur mycket för tidigt är hon född? Förstår att du är orolig att samma sak ska hända igen.


    Alltid roligt att höra att någon mer är i planeringsstadiet :) hon är född 15 veckor för tidigt så i v 25.
  • Äldre 21 Dec 12:34
    #3

    Vi har tänkt att börja någonstans i april, maj så att min man i så fall hinner bli klar med sina studier innan bebisen kommer. Detta förutsatt då att man bli gravid snabbt och att bebisen stannar inne i 9 månader ;) svårt att planera när man inte vet hur långt man kommer kunna gå :/

  • Äldre 22 Dec 21:25
    #4
    Hej på er!

    Här är en till som går i planerna att ev. börja bebisverkstad i mars/april Glad

    Vi väger fortfarande lite för och nackdelar med att börja om. Men det lutar mest åt att det kommer bli så. 

    Jag är snart 30 år och min man är 35 år. Vi har idag en pojk född 09 och en flicka född 11. Det kommer bli rätt stor åldersskillnad men det är svårt att släppa tanken på att vi inte ska ha fler. 


  • Äldre 23 Dec 09:17
    #5
    TLilj skrev 2018-12-22 21:25:56 följande:

    Hej på er!Här är en till som går i planerna att ev. börja bebisverkstad i mars/april Vi väger fortfarande lite för och nackdelar med att börja om. Men det lutar mest åt att det kommer bli så. 

    Jag är snart 30 år och min man är 35 år. Vi har idag en pojk född 09 och en flicka född 11. Det kommer bli rätt stor åldersskillnad men det är svårt att släppa tanken på att vi inte ska ha fler. 


    Välkommen till våran lilla grupp :)
  • Anonym (Bebis­drömma­r)
    Äldre 28 Dec 09:41
    #6

    Hej! Här har vi en till. Eller vi har redan börjat. Började nu i dec. Tanken var från början att börja i slutet på mars men vi bestämde oss för att strunta i att hämta ut sista omgången med p-piller och börja tidigare istället då det kan ta tid innan kroppen kommer igång. Trodde först att den kom igång omedelbart och att det skulle ha tagit sig direkt pga diverse symtom men det måste ha varit att p-pillerna gick ur kroppen som spökade då testen varit negativa. Inväntar här nu mensen som inte kommit igång än. Trodde någonstans att den skulle kicka igång direkt då den alltid gjort det tidigare bara några enstaka dagar efter p-pillerstopp men inte denna gång. Kanske det är olika varje gång, kanske jag ätit de längre än tidigare? Ätit de i många år nu. Kanske jag har åldern emot mig denna gång? Kanske mensen upphört helt? Många tankar. Använder ni också preventivmedel? När har ni tänkt sluta med dem? Hur går era tankar? :) Har två större barn sedan tidigare en på snart 13 och en på snart 7.

  • Äldre 28 Dec 10:40
    #7
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-28 09:41:33 följande:

    Hej! Här har vi en till. Eller vi har redan börjat. Började nu i dec. Tanken var från början att börja i slutet på mars men vi bestämde oss för att strunta i att hämta ut sista omgången med p-piller och börja tidigare istället då det kan ta tid innan kroppen kommer igång. Trodde först att den kom igång omedelbart och att det skulle ha tagit sig direkt pga diverse symtom men det måste ha varit att p-pillerna gick ur kroppen som spökade då testen varit negativa. Inväntar här nu mensen som inte kommit igång än. Trodde någonstans att den skulle kicka igång direkt då den alltid gjort det tidigare bara några enstaka dagar efter p-pillerstopp men inte denna gång. Kanske det är olika varje gång, kanske jag ätit de längre än tidigare? Ätit de i många år nu. Kanske jag har åldern emot mig denna gång? Kanske mensen upphört helt? Många tankar. Använder ni också preventivmedel? När har ni tänkt sluta med dem? Hur går era tankar? :) Har två större barn sedan tidigare en på snart 13 och en på snart 7.


    Hej, du är väldigt välkommen. Jag har just nu en kopparspiral som tyvärr inte samarbetar så bra med min kropp så den ska ut nu i januari och sen är det vanlig kondom som gäller fram till den planerade starten :) jag får tyvärr inte gå på hormonpreparat pga högt blodtryck och proprisken som finns i min släkt så det suger att kopparspiralen inte fungerade som vi hoppats :/ hoppas din cykel kommer igång snart :)
  • Anonym (Bebis­drömma­r)
    Äldre 28 Dec 11:01
    #8
    Gullan803 skrev 2018-12-28 10:40:23 följande:

    Hej, du är väldigt välkommen. Jag har just nu en kopparspiral som tyvärr inte samarbetar så bra med min kropp så den ska ut nu i januari och sen är det vanlig kondom som gäller fram till den planerade starten :) jag får tyvärr inte gå på hormonpreparat pga högt blodtryck och proprisken som finns i min släkt så det suger att kopparspiralen inte fungerade som vi hoppats :/ hoppas din cykel kommer igång snart :)


    Tack! Förlåt om jag frågar, du behöver absolut inte svara om du inte vill. Kan ingenting om kopparspiraler, hur märker man om den inte samarbetar? Med p-piller tex kan man ju tex må dåligt på olika vis om man har otur. Är det samma med spiral? Ja jag hoppas det med att den kommer igång snart. Lättare att tajma in ägglossning då med. Funderar lite på de där äl testerna, om jag ska klicka hem några eller om jag ska vänta. Äl kan man ju få även utan mens. Som det är just nu är det omöjligt att veta när jag har, om jag har eller vad som beror på att p-pillerna går ur kroppen. Har väldigt ömma bröst iaf vad det nu än tyder på.
  • Äldre 28 Dec 11:31
    #9
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-28 11:01:11 följande:

    Tack! Förlåt om jag frågar, du behöver absolut inte svara om du inte vill. Kan ingenting om kopparspiraler, hur märker man om den inte samarbetar? Med p-piller tex kan man ju tex må dåligt på olika vis om man har otur. Är det samma med spiral? Ja jag hoppas det med att den kommer igång snart. Lättare att tajma in ägglossning då med. Funderar lite på de där äl testerna, om jag ska klicka hem några eller om jag ska vänta. Äl kan man ju få även utan mens. Som det är just nu är det omöjligt att veta när jag har, om jag har eller vad som beror på att p-pillerna går ur kroppen. Har väldigt ömma bröst iaf vad det nu än tyder på.


    Jag har mer eller mindre konstant mensvärk och sen har jag mått psykiskt dåligt och varit extremt lättretlig och elak efter insättningen :( det är ett under att karln är kvar om man säger så xD det psykiska är inget som finns med som biverkning ännu men jag och fler hundra andra har drabbats tyvärr. Så förhoppningsvis blir det snart en erkänd biverkning av läkemedelsverket :)

    Jag hittade ägglossning genom att tempa med första barnet och har tänkt göra det när vi börjar nu med :) testade ägglossningstest men fick aldrig ett tydligt positivt :/
  • Anonym (Bebis­drömma­r)
    Äldre 28 Dec 18:31
    #10
    Gullan803 skrev 2018-12-28 11:31:48 följande:

    Jag har mer eller mindre konstant mensvärk och sen har jag mått psykiskt dåligt och varit extremt lättretlig och elak efter insättningen :( det är ett under att karln är kvar om man säger så xD det psykiska är inget som finns med som biverkning ännu men jag och fler hundra andra har drabbats tyvärr. Så förhoppningsvis blir det snart en erkänd biverkning av läkemedelsverket :)

    Jag hittade ägglossning genom att tempa med första barnet och har tänkt göra det när vi börjar nu med :) testade ägglossningstest men fick aldrig ett tydligt positivt :/


    Vad tråkigt att höra! Låter jobbigt! :/ och det var alltså då inte bara insättningssymtom utan höll i sig? Jag fick fruktansvärda biverkningar vid insättning av mina p-piller. Fick fruktansvärt humör och nästintill deprimerad! Eller nästintill...jag var nog deprimerad men utan vård. Vilket jag aldrig hade varit tidigare i mitt liv. Gjorde inte kopplingen till p-pillerna förrän mot slutet när det gått 2 veckor och pratade då med en bm som sa att man kunde få såna biverkningar men att de brukar lägga sig inom 2 veckor vilket de gjorde tack o lov. Var nära på att slänga pillerna när jag insåg vad de gjorde med mig! För det var riktigt läskigt! Men bm tyckte att jag skulle avvakta och se om det gick över vilket det som sagt sedan gjorde. Gällande tempa, har läst lite om det med. Har ingen temp hemma, den gav upp efter 11 år så det var bra grejer det :D och ?supermamma? som man blivit med åren så är det ju rätt lätt att känna när barnen har feber och inte och ungefär hur hög den är ;) nej skämt å sido. Ska ta och införskaffa en ny. Förstod det som att den ska ligga på ungefär samma temp hela tiden för att sen stiga vid äl? Och mens? Eller sjunker den direkt efter äl?
Svar på tråden Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019