• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • oshark
    Doftljuset skrev 2019-02-18 06:34:26 följande:

    [quote=79450844][quote-nick]oshark skrev 2019-02-17 23:46:29 följande:[/quote-nick] Känns omöjligt bli gravid typ. Idag hade tempen höjts men inte jätte högt, skrev in som avvikande för sovit mindre timmar än vanligt och vaknat många gånger. Måste hålla hoppet uppe och ligga blir ikväll. Just nu känner jag igen, ringet fertilitets kliniken nu bara...


    I feel you...

  • AnonymEME

    Hej!

    Nu blir jag tokig, knäpp helt enkelt.

    Jag har tagit ett test för varje dag sedan ÄL+9.

    Idag är det ÄL+11.

    Igår när jag tog ett clear blue test med veckoindikator stod det INTE GRAVID. Trots svaga plus på RFSU tidigare. Idag tog jag ett RFSU på morgonen och det var mycket starkare.

    Bild nedanför är alla plus, det starkaste är från idag.

    Är jag gravid eller inte? Kan RFSU visa fel tre gånger tro? Eftersom att CB visade neg?

    Kram

  • oshark
    AnonymEME skrev 2019-02-18 10:13:52 följande:

    Hej!

    Nu blir jag tokig, knäpp helt enkelt.

    Jag har tagit ett test för varje dag sedan ÄL+9.

    Idag är det ÄL+11.

    Igår när jag tog ett clear blue test med veckoindikator stod det INTE GRAVID. Trots svaga plus på RFSU tidigare. Idag tog jag ett RFSU på morgonen och det var mycket starkare.

    Bild nedanför är alla plus, det starkaste är från idag.

    Är jag gravid eller inte? Kan RFSU visa fel tre gånger tro? Eftersom att CB visade neg?

    Kram


    Det där ser ju solklart positivt ut! Så här tidigt dubblas HCG varannan dag, så ta ett nytt digitalt imorn, det kan ha varit så att det bara var föe låg nivå för CB att reagera. (Har dock hört att RFSU är kända för spökstreck men det sista där är ju jättetydligt!)
  • Doftljuset


    Tog ägglossningstest imorse, då blev det en rund ring. Var kl 08:00 så lite för tidigt för vad dom rekommenderar men ja då verkar LH sjunkit igen. Nu gissar NC på ägglossning idag i och med negativt äl. Hoppas bara det är någon ivrig rackare som går till attack ??????
  • Doftljuset

    [quote=79451402][quote-nick]AnonymEME skrev 2019-02-18 10:13:52 följande:[/quote-nick]

    Hej!

    Nu blir jag tokig, knäpp helt enkelt.

    Jag har tagit ett test för varje dag sedan ÄL+9.

    Idag är det ÄL+11.

    Igår när jag tog ett clear blue test med veckoindikator stod det INTE GRAVID. Trots svaga plus på RFSU tidigare. Idag tog jag ett RFSU på morgonen och det var mycket starkare.

    Bild nedanför är alla plus, det starkaste är från idag.

    Är jag gravid eller inte? Kan RFSU visa fel tre gånger tro? Eftersom att CB visade neg?

    Kram

    Men åååh grattis!!! :)

  • jamåduleva


    Känns inte som jag haft ÄL där de satt ut den, märkliga kurva. FF satte ut den tre dagar tidigare och det känns inte rätt heller, men mens har jag fått. Den varade bara i tre dagar som förra månaden och de två senaste cyklerna var båda på 27 dagar. Hade så gärna velat ha ett tydligt svar på hur lång min leutalfas är.

    Ska försöka att tagga ner lite och släppa den här kontrollen jag vill ha. Hitta ett lugn, är så stressad av mycket nu och tror att kroppen inte är redo för en graviditet än. Fan vad jag oroar mig.
  • jamåduleva
    Doftljuset skrev 2019-02-18 11:43:43 följande:

    Tog ägglossningstest imorse, då blev det en rund ring. Var kl 08:00 så lite för tidigt för vad dom rekommenderar men ja då verkar LH sjunkit igen. Nu gissar NC på ägglossning idag i och med negativt äl. Hoppas bara det är någon ivrig rackare som går till attack ??????


    Åh, hoppas!
  • Fröken W
    AnonymEME skrev 2019-02-18 02:36:24 följande:

    Två svaga plus två dagar i rad, nu vaknar jag på natten och har motvärk. Tror ni det kan va missfall?


    Tror absolut att du är gravid. Känns för konstigt att du skulle få så många positiva rfsu-test om det inte är på riktigt.

    Ang. molvärken så tror jag inte att det är tecken på missfall, kan såklart vara det, men det kan också vara att livmodern börjar förbereda sig för att det är något som ska bo där några månader framöver :) När jag var gravid med dottern så kände jag av ?mensvärk? till och från de första veckorna.
  • Doftljuset
    Fröken W skrev 2019-02-19 07:04:41 följande:

    Tror absolut att du är gravid. Känns för konstigt att du skulle få så många positiva rfsu-test om det inte är på riktigt.

    Jag tror också du är gravid! Hoppas ??????

    Ang. molvärken så tror jag inte att det är tecken på missfall, kan såklart vara det, men det kan också vara att livmodern börjar förbereda sig för att det är något som ska bo där några månader framöver :) När jag var gravid med dottern så kände jag av ?mensvärk? till och från de första veckorna.


  • Doftljuset

    Idag ser det ut såhär. Köpte nya ägglossning stickor igår (apotekets egna). Det är negativt, alltså ingen LH ökning (positivt) sen i söndags. Igår och idag negativt alltså . Har ÄL ens varit ? Om den har varit. NC skriver ej fertil men tempen har inte höjts över streck. Fan att man va hos gyn och fick så mycket förklarat och av er men ändå blir jag så snabbt lost. Haha ungefär som matte proven i högstadiet. Idag har jag väldig värk neråt, som stickande smärta, mensvärkliknande. Kan ägglossningen ske idag?? Trots negativ LH, fattar noll...

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis