• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • oshark
    oshark skrev 2019-02-20 16:51:22 följande:

    Har ingen beräknad ÄL. Både NC och FF har fått fnatt.

    Förra cykeln hade jag ÄL CD18, cykeln innan det CD32. Så trodde på någon av dem. De tre cyklerna innan det låg jag på CD27, CD20 och CD17 men tror dom sagt de fortfarande påverkades av p-pillrena.

    Har börjat fundera lite på om jag har en cysta för jag har en nästan lite brännande känsla i vänstra äggstocken av och till. Så borde kanske boka in ett tidigare besök hos gyn iaf. Men tänkte jag kanske väntar tills efter helgen iaf för att se om nåt händer.


  • Doftljuset
    oshark skrev 2019-02-20 16:51:22 följande:
    Har ingen beräknad ÄL. Både NC och FF har fått fnatt.

    Förra cykeln hade jag ÄL CD18, cykeln innan det CD32. Så trodde på någon av dem. De tre cyklerna innan det låg jag på CD27, CD20 och CD17 men tror dom sagt de fortfarande påverkades av p-pillrena.

    Har börjat fundera lite på om jag har en cysta för jag har en nästan lite brännande känsla i vänstra äggstocken av och till. Så borde kanske boka in ett tidigare besök hos gyn iaf. Men tänkte jag kanske väntar tills efter helgen iaf för att se om nåt händer.
    Din smärta har du den till och från hela tiden? Känner du igen några symptom som syftar på en cysta.Fast dom kan ju uppstå om man har oregelbunden menscykel men även hormonell obalans ( rätta mig om jag har fel)... Min gyn tittade efter myom nu sa hon, tror det är knutar. Så du skulle ju behöva en undersökning, skulle du kunna tänka dig ha någon annan gyn för påskynda processen? 
  • jamåduleva
    Doftljuset skrev 2019-02-20 16:38:12 följande:

    Välkommen in i gruppen! :)

    Vad kul, dela med dig om du vill. Har du fått tid för det? 

    Ja du har helt rätt, gyn sa att man inte ska räkna med dom ordentligt alla gånger. Fast hon menade på att det är förståeligt att man blir så fast i dom, för ens önskan är så stark och stor... Jag tror och hoppas min ÄL skett nu, för i annat fall orkar nog inte mannen mer just nu ...


    Jag bränner ut min man också, skäms nästan lite. Men blir så trött, han tar hela livet med ro och ?det sker när det sker? en annan bara känner att jag har en dag per månad där det kan ske. Nu är jag lite passivt tjurig och ger fan i det, bara tar det lugnt den här månaden och fokuserar på träning eller nåt, kanske är det den här gången som är ?det sker när det sker?.
  • Doftljuset
    jamåduleva skrev 2019-02-20 18:09:27 följande:
    Jag bränner ut min man också, skäms nästan lite. Men blir så trött, han tar hela livet med ro och ?det sker när det sker? en annan bara känner att jag har en dag per månad där det kan ske. Nu är jag lite passivt tjurig och ger fan i det, bara tar det lugnt den här månaden och fokuserar på träning eller nåt, kanske är det den här gången som är ?det sker när det sker?.
    Ja, det känns ju lite som övergrepp emellanåt. Fast det är ju omtyckt när det väl är i gång så att säga... Samtidigt som min man håller inte riktigt reda på det här med ÄL, MENS, CYKEL , och inte blir det några barn gjorda om man ska famla i mörkret helt ( haha fast det känns som man redan gör det).... 

    Generellt denna månad har vi dock varit tillsammans på avslappnade och mysiga sätt, men sen blev det ändå lite hysteriskt runt ÄL. Aja, nu har vi gjort det vi kunnat och hoppas vi tajmad ÄL  

    Vilka appar använder du?
  • jamåduleva
    Doftljuset skrev 2019-02-20 18:35:18 följande:

    Ja, det känns ju lite som övergrepp emellanåt. Fast det är ju omtyckt när det väl är i gång så att säga... Samtidigt som min man håller inte riktigt reda på det här med ÄL, MENS, CYKEL , och inte blir det några barn gjorda om man ska famla i mörkret helt ( haha fast det känns som man redan gör det).... 

    Generellt denna månad har vi dock varit tillsammans på avslappnade och mysiga sätt, men sen blev det ändå lite hysteriskt runt ÄL. Aja, nu har vi gjort det vi kunnat och hoppas vi tajmad ÄL  

    Vilka appar använder du?


    Nä, min har noll koll också. Jag känner bara att vi kan ligga i den veckan jag tror ÄL sker och sen låta honom vila, haha. Men nä, det behövs inte tycker han. Åh, hade det inte behövts så hade jag haft flera ungar vid det här laget! Haha. Hade varit så skönt att vara den som inte behövde ha koll och känna av symtom varje månad.

    Jag använder NC, FF och flo. Lite konfunderad över skillnaden på coverline (heter det så? Den gränsen som ska passeras vid ÄL) är så stor på FF (36,15) och NC (36.36). Men det blir väl bra med det ändå får vi hoppas.
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis