• Anonym (Ts)
    Äldre 24 Dec 12:57
    698 visningar
    47 svar
    47
    698

    Män/killar/homo-tjejer: väljer ni bort denna person på tinder?

    Hon är 40 år och ser ut precis som du tycker att en fin/attraktiv tjej ska se ut (föredrar du yngre så har hon ett ungdomligt utseende men hon är ändå 40 år).

    Hon verkar trevlig, intelligent, intressant, omtänksam på texten.

    Hon har två barn (ålder 3 och 10). Har bra jobb som kräver hög utbildning.

    Hon skriver att hon söker en seriös relation men också nya vänner och träffas gärna och ser vad som händer. Du får intrycket att det inte är en person för ons/kk-relation.

    Skriv gärna kön och ålder på dig samt om du har barn och varför du väljer som du gör.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män/killar/homo-tjejer: väljer ni bort denna person på tinder?
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 24 Dec 13:53
    #1
    +1

    Skulle gissa att det är barnen som är största problemet. Jag hade nog dragit mig för att bli sambo med en sådan person, det blir gärna komplicerat.

    Särbo (som är ett finare ord för "vänner med förmåner" eller kk) hade nog funkat.

  • Äldre 24 Dec 16:55
    #2
    -1 +1

    Inget fel på det, men jag skulle förväntat mig att hon tar kontakt.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Marcu­s)
    Äldre 24 Dec 17:32
    #3
    +2

    Småbarnsmammor går bort direkt, oavsett allt.

  • Äldre 24 Dec 17:41
    #4

    Finner jag henne attraktiv så swipar jag höger såklart men tar inte kontakt. En kvinna i den åldern med jobb, två barn, hushåll etc brukar oftast inte ha tid eller energi att skumma igenom otaliga intresse-mail. Hon är också ganska fastgjuten i sitt liv så om det skulle bli nått seriöst av det är det troligare att jag måste anpassa mig efter henne.

    Jag har alltid varit av den meningen att den som vill att andra ska anpassa sig bör vara den som jagar, alltså skriver inte jag men ger henne den möjligheten.

  • Anonym (Alma Matter­s)
    Äldre 24 Dec 20:14
    #5
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-24 12:57:35 följande:

    Hon är 40 år och ser ut precis som du tycker att en fin/attraktiv tjej ska se ut (föredrar du yngre så har hon ett ungdomligt utseende men hon är ändå 40 år).

    Hon verkar trevlig, intelligent, intressant, omtänksam på texten.

    Hon har två barn (ålder 3 och 10). Har bra jobb som kräver hög utbildning.

    Hon skriver att hon söker en seriös relation men också nya vänner och träffas gärna och ser vad som händer. Du får intrycket att det inte är en person för ons/kk-relation.

    Skriv gärna kön och ålder på dig samt om du har barn och varför du väljer som du gör.


    Såklart jag hade träffat henne om hon velat det. Ett möte är ju ingen förpliktelse.
  • Anonym (Rödlu­van)
    Äldre 24 Dec 20:36
    #6
    +2

    För mycket bagage

  • Anonym (Alma Matter­s)
    Äldre 24 Dec 20:46
    #7
    Anonym (Rödluvan) skrev 2018-12-24 20:36:31 följande:

    För mycket bagage


    Och då tänker du att barnen är bagaget?
  • Äldre 24 Dec 21:10
    #8
    +2

    Absolut inte ett ja för någonting romantiskt eller sex (barn är icke-förhandlingsbart) och vänner känns långsökt att träffa på tinder. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Alma Matter­s)
    Äldre 24 Dec 21:19
    #9
    DeathByPickles skrev 2018-12-24 21:10:41 följande:

    Absolut inte ett ja för någonting romantiskt eller sex (barn är icke-förhandlingsbart) och vänner känns långsökt att träffa på tinder. 


    Varför inte?

    Sedan tänker jag att TS undrar om det finns något i det hon skriver som räcker för att välja bort henne oavsett hennes utseende.

    Utseendet har väldigt stor betydelse för nästan alla. Och de flesta män vill ha en snygg och smal kvinna.
  • Äldre 24 Dec 21:29
    #10
    +1
    Anonym (Alma Matters) skrev 2018-12-24 21:19:00 följande:
    Varför inte?

    Sedan tänker jag att TS undrar om det finns något i det hon skriver som räcker för att välja bort henne oavsett hennes utseende.

    Utseendet har väldigt stor betydelse för nästan alla. Och de flesta män vill ha en snygg och smal kvinna.

    Varför inte ja, eller varför inte vänskap?


    Självklart är det vad Ts är ute efter att ta reda på, och jag skrev att det här med ungar är ett absolut nej för mig. :) Utseendet hamnar långt, långt ned på listan men det här med barn delar förstaplats. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Män/killar/homo-tjejer: väljer ni bort denna person på tinder?