• Äldre 25 Dec 22:08
    29480 visningar
    3333 svar
    3333
    29480

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 29 Dec 00:24
    #31
    Hallondröm1111 skrev 2018-12-28 23:59:49 följande:

    Grattis! Samma för mig, känner mig som vanligt förutom lite växtvärk i livmodern då och då. Tänker att det kanske är skönt så länge det varar haha

    Som jag har förstått det kan man få falskt negativt men inte falskt positivt resultat! Utan att ett plus alltid är ett plus.


    Tack och grattis till dig med!

    Jo man lär väl inse det sen om man får ett h*lvete... :)

    Ja är det så? Man känner sig lite osäker ändå, ska testa igen imorgon för att vara säker även om det inte behövs. Har du tagit kontakt med någon barnmorska? Vem ringer man o vad ska man förvänta sig?
  • Äldre 29 Dec 09:18
    #32
    Johanna555 skrev 2018-12-29 00:24:23 följande:

    Tack och grattis till dig med!

    Jo man lär väl inse det sen om man får ett h*lvete... :)

    Ja är det så? Man känner sig lite osäker ändå, ska testa igen imorgon för att vara säker även om det inte behövs. Har du tagit kontakt med någon barnmorska? Vem ringer man o vad ska man förvänta sig?


    Det är första för mig också så jag vet inte heller hur man gör! Jag tror att man ringer och bokar tid för inskrivning och att man kan göra det ganska tidigt (ska nog göra det efter alla röda dagar). Förra graviditeten blödde jag lite i början så jag ville se på VUL att allt var som det skulle (vilket det ju inte var eftersom det slutade med MA...) så då kom jag mig aldrig för att ringa. Den här gången SKA det gå bra dock och jag har inte haft några blödningar, så nu tänkte jag ringa BM också :D
  • Äldre 29 Dec 09:54
    #33
    Johanna555 skrev 2018-12-29 00:24:23 följande:

    Tack och grattis till dig med!

    Jo man lär väl inse det sen om man får ett h*lvete... :)

    Ja är det så? Man känner sig lite osäker ändå, ska testa igen imorgon för att vara säker även om det inte behövs. Har du tagit kontakt med någon barnmorska? Vem ringer man o vad ska man förvänta sig?


    Grattis till plusset :) Du ringer till din mödravårdcentral eller motsvarande där du bor och talar om att du är gravid så bokar dom in dig till en barnmorska om några veckor. Har för mig att man skrivs in i v 8 nånstans. Beroende på var du bor i landet så finns det olika undersökningar/prover som man erbjuds att göra. I vissa landsting erbjuds tex Kub-test till alla blivande föräldrar, det kan vara bra att läsa på vad det innebär och om det är något man vill göra. Äter du inte folsyra sen innan kan det vara bra att börja med det nu. På livsmedelsverket kan du läsa på om vad du bör undvika att äta osv :)
  • Anonym (Pyret­)
    Äldre 29 Dec 11:09
    #34

    Åh va glad jag blir att fler här fått en så fin ?julklapp?! Jag plussade sååå svagt på julafton men ändå så att jag såg nåt, fortsatte testa positivt med RFSU till annandagen och gick och köpte ett digitalt som visade gravid, tårarna sprutade så lycklig var jag! Vi är på andra försöket, inga barn sen tidigare. Symtom, kräkts två ggr, illamående nattetid, massa finnar, hunger nattetid, törst, gråter för ingenting m.m. Plus har drömt om mina bröstvårtor hehe. Så kul att få läsa mer om era plus och symtom!

  • Äldre 29 Dec 11:10
    #35

    Tack för svaren :)

    Är lite rädd att det ska bli missfall så tänkte vänta några veckor med att ringa men ska kanske göra det nu efter helgen ändå. :)

    Grattis till er alla

  • Äldre 29 Dec 11:20
    #36
    Johanna555 skrev 2018-12-29 11:10:58 följande:

    Tack för svaren :)

    Är lite rädd att det ska bli missfall så tänkte vänta några veckor med att ringa men ska kanske göra det nu efter helgen ändå. :)

    Grattis till er alla


    Jag ringde igår och fick tid om 3 veckor då jag bör vara i cirka v. 7 + 4. Skulle jag få missfall innan vill jag nog ändå behålla tiden för att prata om det (fick uteblivet missfall i v. 12 i september) så det känns lika bra att ändå ha en tid bokad. :)
  • Äldre 29 Dec 11:40
    #37
    Natta89 skrev 2018-12-29 11:20:05 följande:

    Jag ringde igår och fick tid om 3 veckor då jag bör vara i cirka v. 7 + 4. Skulle jag få missfall innan vill jag nog ändå behålla tiden för att prata om det (fick uteblivet missfall i v. 12 i september) så det känns lika bra att ändå ha en tid bokad. :)


    Sant! Jag ska ringa snarast :) tack för hjälpen!
  • Äldre 29 Dec 12:01
    #38

    Äsch jag hoppar väl också in här trots att jag tänkte låta bli och vänta ett tag. Jag plussade på julafton och är beräknad 2 september 2019. Efter MF i augusti så är jag vääääldigt försiktigt positiv och går och oroar mig dagligen. Men ni är ju ett gäng som förstår det. Det gör väl mer eller mindre alla. Speciellt om man fått MA eller MF tänker jag. Grattis alla! Jag håller varenda tumme jag har stenhårt :)

  • Äldre 29 Dec 12:40
    #39

    Plussade svagt imorse! (Äl+11 bim-3) Men efter ett väldigt svagt plus igår och ett starkare svagt idag så vågar jag mig ändå på att hoppa in här!

    Som många andra i tråden är detta min 4:e graviditet men jag har bara ett barn... 1 tidigt missfall (V5+2) i början på November och ett MA i v11 innan min son. Så man är ju försiktigt optimistisk men jag hakar på i bf-grupper och sånt ändå, jag blir inte mindre ledsen om något går fel för att jag vågade bli glad. Så jag är glad så länge jag kan ist

    Jag är 35år har en son som precis fyllde ett år i December och om detta lilla pyre vill stanna så är bf enligt sista mens (vilket sett till äl nog stämmer ganska bra ändå) 9:e September Hoppas vi får följas åt hela vägen!


    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Pyret­)
    Äldre 29 Dec 13:02
    #40
    Jsv17 skrev 2018-12-29 12:40:46 följande:

    Plussade svagt imorse! (Äl+11 bim-3) Men efter ett väldigt svagt plus igår och ett starkare svagt idag så vågar jag mig ändå på att hoppa in här!

    Som många andra i tråden är detta min 4:e graviditet men jag har bara ett barn... 1 tidigt missfall (V5+2) i början på November och ett MA i v11 innan min son. Så man är ju försiktigt optimistisk men jag hakar på i bf-grupper och sånt ändå, jag blir inte mindre ledsen om något går fel för att jag vågade bli glad. Så jag är glad så länge jag kan ist

    Jag är 35år har en son som precis fyllde ett år i December och om detta lilla pyre vill stanna så är bf enligt sista mens (vilket sett till äl nog stämmer ganska bra ändå) 9:e September Hoppas vi får följas åt hela vägen!


    Åh va kul, grattis! Så kul att få se test också, man har ju analyserat sönder sådana i tid och otid haha!
Svar på tråden Bf September 2019