• Äldre 25 Dec 22:08
    29452 visningar
    3333 svar
    3333
    29452

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 30 Dec 12:05
    #71
    Anonym (Svaga plus) skrev 2018-12-30 09:14:52 följande:

    Visst ser ni också en ökning?? (Som alltid så syns strecken betydligt sämre på bild) De rosa är teste tidigt. Första testen tagna för 8 dagar sedan, de sista nu precis.


    Det där är ju en jättefin stegring!
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Saga N)
    Äldre 30 Dec 12:12
    #72

    Har ni fått några symptom än?

    Är så nojig över allt nu att jag säkert inbillar mig symptom.

    Igår fick jag ett slag i magen av min systerson på 3 år som skulle hoppa och leka med mig och det va precis vid nedre delen av magen. Jag blev ju rädd å fick extremt ont å redan ändrat tankar att där va den lyckan. Samtidigt som jag hört att de ligger väldigt skyddat där inne. Återstår och se. Men inte det man önska, ett till orosmoment. Sorry för långt inlägg men skönt att skriva av sig.

  • Äldre 30 Dec 12:19
    #73
    Sofia20170520 skrev 2018-12-30 09:16:38 följande:

    Jag har en fråga som ni som vill kan svara på. Denna graviditet var helt oplanerad, och jag har nu ångest och panik över om detta är något som vi kommer fixa (jag vet att det är vanligt). Vi har alla yttre faktorer, precis köpt en större lägenhet, vi har varit tillsammans i över 6 år och är förlovade, vi båda har bra jobb med bra löner och vi båda har vänner och familj som skulle finnas där i vått och torrt.

    Men jag kan inte sluta oroa mig för pengar, jag skulle vilja vara hemma med barnet längre än ett år och då blir inte föräldrarpenningen speciellt hög (även om vi båda skulle få den högsta föräldrapenningen för vi ligger över taket) - liksom, vad ska man tänka på? Vi köper vår lägenhet nu i slutet av januari så sparkontot kommer att eka tomt då. Visst har vi 9 månader på oss att spara men jag har ett billån pch ett privatlån som är färdigbetalda om 2 år och jah vill vara helt ?skuldfri? egentligen och med ett bra sparkonto när jag får barn. Hur ser er ekonomiska situation nu när ni ska skaffa barn? Jag vet att folk klarar sig på mycket mindre än vi skulle göra men jag vill inte behöva anpassa barnets grejer för att vi skaffade barn i ?del tid? ekonomiskt.


    Vi har det också ganska ?gott ställt? min man är egen företagare (företaget går bra) och jag har bra betalt. Vi köpte hus samtidigt som vi blev gravida med vår son och jag var också lite orolig. Då jag ville vara hemma i 2år. Vi gjorde så att vi drog ner lite på utgifterna under graviditeten (förutom sånt måste köpas till bebis då givetvis) och sparade hela min lön under 7mån att ha som lite extra buffert, vi har klarat oss strålande i alla fall och åkt på resor, sparar till sonen och lever helt som vanligt trots att jag bara tog typ 2 dagar i veckan till han blev 1år (då måste man ta 5dagar i veckan för att skydda sin sgi) man minskar ju automatiskt på vissa saker som utekvällar osv och ökar på andra (bebis kontot mest haha) jag har då ändå köpt allt jag velat ha till min son och gjort det jag velat
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 30 Dec 13:42
    #74

    Hoppar in här!

    Plussade igår starkt på kvällsurin på BIM+1 och imorse digitalt 2-3 veckor :) fick missfall förra cykeln och hoppas så att pyret stannar den här gången!

    Enligt NC beräknad till 8/9. Har haft ganska mycket symptom med ömma bröst, blodtrycksfall och starkt illamående på kvällar och eftermiddagar samt, ursäkta, mycket flytningar.

    Ser fram mot att följas åt och bolla tankar tillsammans :)

  • Äldre 30 Dec 14:18
    #75

    Ville kolla om det blivit någon stegring, men det är svagt eller vad tycker ni? Den övre är från idag, bim+2 den under är från bim-3 tagna vid samma tidpunkt efter att testen har gjorts...Tycker det borde vara tydligare? ?/

  • Anonym (Svaga plus)
    Äldre 30 Dec 14:37
    #76
    Jsv17 skrev 2018-12-30 12:05:05 följande:
    Det där är ju en jättefin stegring!
    Sofia20170520 skrev 2018-12-30 09:18:11 följande:
    Absolut! Strecket förstärks :)<3
    September89 skrev 2018-12-30 09:27:56 följande:
    De har definitivt blivit starkare!
    Tack för era svar!! Drömde åt båda hållen i natt så var nervös när jag vaknade... Råkade doppa hela stickan i koppen ( 2 ggr, haha!) så fick ta ett nytt för att kunna lita på det. :P Nu blir det ett till om 2 dagar och tar då ett digitalt också. Sen får det räcka tänker jag. I och med att strecket vid förra graviditeten (som slutade i MA) var lika starkt som kontrollstrecket så drar tankarna kring att något inte står rätt till snabbt igång... 

  • Äldre 30 Dec 18:58
    #77
    Jsv17 skrev 2018-12-30 12:19:59 följande:

    Vi har det också ganska ?gott ställt? min man är egen företagare (företaget går bra) och jag har bra betalt. Vi köpte hus samtidigt som vi blev gravida med vår son och jag var också lite orolig. Då jag ville vara hemma i 2år. Vi gjorde så att vi drog ner lite på utgifterna under graviditeten (förutom sånt måste köpas till bebis då givetvis) och sparade hela min lön under 7mån att ha som lite extra buffert, vi har klarat oss strålande i alla fall och åkt på resor, sparar till sonen och lever helt som vanligt trots att jag bara tog typ 2 dagar i veckan till han blev 1år (då måste man ta 5dagar i veckan för att skydda sin sgi) man minskar ju automatiskt på vissa saker som utekvällar osv och ökar på andra (bebis kontot mest haha) jag har då ändå köpt allt jag velat ha till min son och gjort det jag velat


    Åh va skönt att höra! Tack så jätte mycket för ditt svar ????
  • Anonym (Gravi­d septem­ber)
    Äldre 30 Dec 19:43
    #78
    Sofia20170520 skrev 2018-12-30 18:58:45 följande:
    Åh va skönt att höra! Tack så jätte mycket för ditt svar ????
    Man gör ju det bästa av situationen :) Vill ni behålla barnet så löser ni det. När vi fick vårt första barn för 5 år sen så va min sambo projektanställd och fick ut väldigt lite i lön. Jag hade fast anställning men vi hade våra kostnader varje månad som skulle betalas, men det löste sig hur bra som helst. Däremot hade inte vi några krav på sparande eller resor osv, men det tar vi igen nu när hon är äldre. Ett äldre barn uppskattar resor och upplevelser mer än små barn :) 
  • Äldre 1 Jan 07:22
    #79
    Jsv17 skrev 2018-12-30 12:04:12 följande:

    Precis vad jag menar också, stick kring äggstockarna (för mig alltid mest på vänster sida..) och så drar set ner i ljumskarna.


    Jag har det både på höger och vänster sida (möjligtvis oftare till höger). Och värk liksom långt ner i livmodern tror jag.

    Men skönt att fler har lite ont också! Då behöver det inte vara något fel. :)
  • Äldre 1 Jan 07:31
    #80
    Anonym (Saga N) skrev 2018-12-30 12:12:01 följande:

    Har ni fått några symptom än?

    Är så nojig över allt nu att jag säkert inbillar mig symptom.

    Igår fick jag ett slag i magen av min systerson på 3 år som skulle hoppa och leka med mig och det va precis vid nedre delen av magen. Jag blev ju rädd å fick extremt ont å redan ändrat tankar att där va den lyckan. Samtidigt som jag hört att de ligger väldigt skyddat där inne. Återstår och se. Men inte det man önska, ett till orosmoment. Sorry för långt inlägg men skönt att skriva av sig.


    Kan tänka mig att du blev nojig, det hade jag också blivit. Hur känner du dig nu? Höll det i sig länge, att du hade ont?

    Jag har en del symtom tycker jag. (Och så fort jag inte märkt dem på 1/2-1 dag tror jag att jag fått missfall, suck alltså.)

    Jag är hormonell som tusan... är arg och irriterad, och väldigt gråtmild.. jag ser INTE fram till att jobba med detta, vill knappast råka gråta inför kollegor. Jag har inte så mycket aptit, men är mer hungrig. Fast lite illamående till och från. Kissar ofta. Värk i livmodern. Trött och energisk om vartannat. Inget av det är direkt konstant dock, utan kommer och går, men det är ingenting jag brukar märka av annars på samma sätt.

    Vad har du för symtom?
Svar på tråden Bf September 2019