• Äldre 25 Dec 22:08
    29430 visningar
    3333 svar
    3333
    29430

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 1 Jan 18:42

    Vill också vara med här,

    Fick en känsla igår att jag borde testa mig då kaffet tre mornar i rad smakat beskt och inte gick att dricka. Det blev ett positivt test, många tankar och känslor åkte runt, bara det att vi försökt i över ett år, hade precis fått en remiss till fertilitetsutredning. Total lycka. Är enligt uträkningar gravid vecka 4 (3+6) idag:) beräknad bf den 10 september :D

  • Äldre 1 Jan 19:31
    Solgul skrev 2019-01-01 14:59:25 följande:

    Hej allihopa och gott nytt år!

    Hoppar in här i gruppen också. Är gravid i v 5+0, positivt gravtest strax före jul. Som ett par av er andra är jag gravid efter ett missfall i v 10+ i september. Såklart mycket tankar kring detta men försöker att bara vara positiv och glad nu. :) Första barnet för mig och sambon som enligt sista mens är beräknad till 3/9. (Bubblar inombords när jag skriver detta!)

    Någon mer som ska ringa MVC imorgon?


    4+3 här efter missfall i senaste cykeln. Enligt NC beräknad till 8/9 :) det är vår första med! Försiktigt positiv än så länge pga rädd för misfall igen... Ska med ringa MVC imorgon, är både förväntasfull och nervös :)
  • Anonym (FD)
    Äldre 1 Jan 20:54

    Plussade den 23 december har Bf den 2 september Glad

  • Äldre 2 Jan 09:21

    Hej allihopa!

    Hoppar in här, plussade strax efter tolvslaget på nyårsafton (och tre gånger till efter det :P). Om allt går som det ska så blir det vårat första barn :). Det känns ju helt omöjligt att hålla detta hemligt så hoppas på att kunna ventilera här! Har ni ringt MVC än? Jag försökte förut men telefonkön var full för dagen...

  • Äldre 2 Jan 09:45
    +1

    Idag plussade jag äntligen digitalt Hade hoppats på 2-3 på indikatorn men tror det var gränsfall där så ska prova igen om några dagar, är inte så orolig för det då indikatorn inte stämde på graviditeten med min son heller, mitt hcg verkar öka långsammare i början än för andra (varit så i alla grav lyckade som inte lyckade) men är väldigt nöjd med stegringen, mitt typ osynlig plus syns nu tydligt


    Pojke 9-12-17
  • Äldre 2 Jan 10:37
    Jsv17 skrev 2019-01-02 09:45:30 följande:

    Idag plussade jag äntligen digitalt Hade hoppats på 2-3 på indikatorn men tror det var gränsfall där så ska prova igen om några dagar, är inte så orolig för det då indikatorn inte stämde på graviditeten med min son heller, mitt hcg verkar öka långsammare i början än för andra (varit så i alla grav lyckade som inte lyckade) men är väldigt nöjd med stegringen, mitt typ osynlig plus syns nu tydligt


    Kul! Alltid skönt att säkra upp med ett digitalt :) planerar du att ta fler för att se att det ökar? Jag vet inte hur jag ska göra med det...
  • Äldre 2 Jan 10:38
    Lita89 skrev 2019-01-02 09:21:40 följande:

    Hej allihopa!

    Hoppar in här, plussade strax efter tolvslaget på nyårsafton (och tre gånger till efter det :P). Om allt går som det ska så blir det vårat första barn :). Det känns ju helt omöjligt att hålla detta hemligt så hoppas på att kunna ventilera här! Har ni ringt MVC än? Jag försökte förut men telefonkön var full för dagen...


    Ringde mvc precis, så himla gullig hon jag pratade med, känns så bra!! :) tid för hälsosamtal i nästa vecka
  • Äldre 2 Jan 11:13

    Blev gravid utan mens emellan 8 veckor efter ett missfall (gissar jag), och fick 2-3 v på digitalt på julafton. Enligt app bf 30/31 augusti men då tänker jag att jag troligtvis går över åtminstone någon dag, så siktar ändå in mig på början av september. Kan ju diffa någon vecka fram och bak oavsett då jag inte har jättekoll och väntade lite extra med att ta graviditetstesten. Har en dotter som blir 4 i september. Känner mig stundvis inte gravid alls så funderar på att köpa ett digitalt igen och se om det står 3+ nu, men vågar inte riktigt.

  • Äldre 2 Jan 11:16

    Upptäckte precis den här tråden, var kul! Är helt ny på familjeliv, men det ska bli kul att prata med andra som också har bf september.

    Jag och min sambo fick plus på första försöket, nu i december. Beräknad BF är 12 september. Detta är min första graviditet, så allt är så nytt och spännande!! Har haft (vad jag tycker) ganska många symptom, bland annat törst, täppt i näsan, molande "mensvärk", illamående (nästa hela dagarna, har dock aldrig spytt). Är lite orolig över hur det ska bli att gå tillbaka till jobbet den 7/1...

    Jag är nyfiken, har ni berättat för andra utom er partner? Vi planerar att ha en fest i samband med min födelsedag den 16/2 och berätta då för släkt och vänner. Ser så mycket fram emot det!! Annars är det bara min bästa kompis som vet nått, kunde inte hålla det hemligt för henne, haha.

  • Äldre 2 Jan 11:18
    Karma91 skrev 2019-01-02 10:37:32 följande:

    Kul! Alltid skönt att säkra upp med ett digitalt :) planerar du att ta fler för att se att det ökar? Jag vet inte hur jag ska göra med det...


    Jag har test kvar så det kommer jag att göra men inte lika ofta nu utan var 3:e dag tills jag får cb 3+ Sen kommer jag sluta
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Bf September 2019