• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • MistyM

    Jag har inte ont i brösten och hade inte med förra (första) barnet heller.

    Mitt första symptom den gången var att jag kände värmevallningar före BIM och hade 38 i temp på dagen men var frisk. Illamåendet slog till som en smäll en dag i v.6, sedan kräktes jag varje dag i 3 månader och fick äta medicin hela graviditeten.

    Det jag har känt av är trötthet, men kan vara för jag slutat med kaffe.

    Tog ett test på BIM och ett test nu 3 dagar efter, det var nästan lika svagt men kanske pyttelite starkare nu. Blev förstås orolig att det är mf på gång för det inte stegrat. Jag använder NC och tempen är jämn fortfarande och hög som den brukar vara efter ÄL.

  • Karma91
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-16 13:28:36 följande:

    Hmm Kanske dumt av mig att säga att jag inte hade några symtom...

    Nu mår jag fasen illa HELA DAGARNA!! är det normalt?!?! Inte så jag kräks men sådär jobbigt illamående. går över när jag äter lite grann, men inte sugen på nåt. Någon som känner igen sig??

    Börjar nog få lite ömma bröst också?! Så kanske kommer till slut, symtomen.

    Någon som fått mf någon gång utan symtom resp mycket symtom (alltså åt nåt håll, inte sådär "vanliga" symtom utan extremt mkt eller inget?)


    Jag har samma, illamående hela dagen med vissa värre attacker, då händer det att jag kräks. Inte sugen på något och blir äcklad av den mesta maten, så illa att jag råkade tänka på kyckling här om dagen och behövde kräkas bara av tanken ;) soppa funkar bra för mig, det och hårdbröd eller frukt.

    Brösten är som bomber och har varit sedan Bim, sover i en mjuk sportbh i merinoull, rekommenderas om det blir värre för dig ;)
  • Anonym (chockad!)
    Karma91 skrev 2019-01-16 21:18:53 följande:
    Jag har samma, illamående hela dagen med vissa värre attacker, då händer det att jag kräks. Inte sugen på något och blir äcklad av den mesta maten, så illa att jag råkade tänka på kyckling här om dagen och behövde kräkas bara av tanken ;) soppa funkar bra för mig, det och hårdbröd eller frukt.

    Brösten är som bomber och har varit sedan Bim, sover i en mjuk sportbh i merinoull, rekommenderas om det blir värre för dig ;)

    Jag tycker också frukt funkar bäst. Mackor kan funka ibland


    Inte kräkts än men som du säger så bli det "attacker" ibland och då mår jag väldigt illa!! JAg har svårt för att kräkas så ska nog mkt till. Dock aldrig mått illa i en graviditet förut, eller mådde illa några dagar runt v 10 med min yngsta men det är ju ingenting...

  • Karma91
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-16 21:26:11 följande:

    Jag tycker också frukt funkar bäst. Mackor kan funka ibland

    Inte kräkts än men som du säger så bli det "attacker" ibland och då mår jag väldigt illa!! JAg har svårt för att kräkas så ska nog mkt till. Dock aldrig mått illa i en graviditet förut, eller mådde illa några dagar runt v 10 med min yngsta men det är ju ingenting...


    Jag har istället väldigt lätt för att kräkas och är heller inte rädd för det. Tvärt om känns det oftast bättre efteråt!
  • Anonym (chockad!)
    Karma91 skrev 2019-01-16 21:33:09 följande:
    Jag har istället väldigt lätt för att kräkas och är heller inte rädd för det. Tvärt om känns det oftast bättre efteråt!
    jag är inte heller rädd för det men kan typ sätta ner hela handen i halsen utan att kräkas!! :o haha så ska extremt mkt till för att jag ska kräkas!
  • Nakrjo
    Ourlittlesecret skrev 2019-01-16 09:45:36 följande:

    Nån annan som känner sig jättesvullen om magen? Alla kläder i synnerhet byxor som trycker på magen gör mig illamående. Hur har ni andra? Är nu i vecka 5 (4+5) känns lite tidigt att börja med gravidbyxor men vet inte vart jag ska ta vägen snart. Tips?


    Ja, jag är också jättesvullen! Speciellt på kvällarna..Det och att mina bröst är hårda och hör skitont (främst på morgonen) gjorde att jag testade över huvudtaget. Ser liksom ut att vara i typ v15 men jag hoppas att det går ner snart för annars kommer jag inte kunna dölja det längre och vi planerar att berätta v13 efter cub, haha.
  • Ellan91

    Jag hoppar också in här efter dagens PLUS :) Är i V 3+5, BF 26 September.

    27 år och bor i Uppsala. Det här var vårat första försök, så jag är fortfarande i chock att det gick så fort :)

    Mina symtom är lätt illamående och känner mig väääldigt uppblåst :')

  • Anonym (chockad!)

    Jag är också uppsvullen! Känns som om jag varit på världens julbord typ...mer illamående för varje dag som går, börjar även få liiiite ömma bröst, men inte speciellt mkt..drömmer mardrömmar så vill knappt gå och lägga mig, sover väldigt "hattigt".

  • liten89a
    Ellan91 skrev 2019-01-16 22:40:11 följande:

    Jag hoppar också in här efter dagens PLUS :) Är i V 3+5, BF 26 September.

    27 år och bor i Uppsala. Det här var vårat första försök, så jag är fortfarande i chock att det gick så fort :)

    Mina symtom är lätt illamående och känner mig väääldigt uppblåst :')


    Hej! Nästan exakt samma för oss! Fick plus i förrgår, är i v 3+5! Är 29 år, sambon 26.

    Är från Östhammar från början men har flyttat!

    Precis samma symtom! Uppblåst och illamående emellanåt!
Svar på tråden Bf September 2019