• Äldre 25 Dec 22:08
    30407 visningar
    3333 svar
    3333
    30407

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 19 Jan 13:41
    Lbem skrev 2019-01-19 11:25:38 följande:

    Jag har också en sladdis redan. Min äldsta är 10 och liten knappt 2.


    Vart det en stor omställning?
  • Äldre 19 Jan 14:28

    [quote=79376095][quote-nick]Jsv17 skrev 2019-01-19 07:04:53 följande:[/quote-nick]Så där tidigt blir dateringarna ofta fel, beror på kvaliteten på maskinen, skickligheten hos den som gör undersökningen, bokade de in en uppföljning om 2v? Så de kan se utvecklingen, ibland får man en helt annan datering vid ett senare vul.[/

    Nej ingen uppföljning. Bara en tid om ca 1,5v ifall jag inte skulle vilja fullfölja denna graviditeten då den inte var planerad (och det är dom ju inte alltid..)

  • Äldre 19 Jan 14:30
    Skogsmorsan skrev 2019-01-19 13:41:26 följande:

    Vart det en stor omställning?


    Inte så :) Lillan har bara flutit med liksom och hänger på allt vi gör. Hon var så efterlängtad och det har bara varit så smidigt. Lite räddare är jag därför denna gång om jag skulle få så tätt..
  • Äldre 19 Jan 14:54
    Karma91 skrev 2019-01-19 10:48:30 följande:

    Ja man går ju bara och väntar på tecken!

    Skönt att du har ett ul planerat så pass tidigt! Vi lär få komma tidigast i 12+0, troligen lite senare...


    Så seg väntan! När man inte vet om man vågar vara glad under tiden.. Har historik med blodproppar, därför jag får ett tidigare!
  • Äldre 19 Jan 15:01
    Lbem skrev 2019-01-19 14:30:14 följande:

    Inte så :) Lillan har bara flutit med liksom och hänger på allt vi gör. Hon var så efterlängtad och det har bara varit så smidigt. Lite räddare är jag därför denna gång om jag skulle få så tätt..


    Hoppas det blir så här då om denna vill stanna kvar
  • Äldre 19 Jan 15:14
    September89 skrev 2019-01-19 11:33:51 följande:

    Några på mitt jobb har börjat spekulera i om jag är gravid och jag tycker det är SÅ jobbigt! Jag är i vecka 8-9 och har absolut ingen lust att dela detta med mina kollegor än, speciellt inte kollegor som inte ens är på samma avdelning som jag. De har alltså först diskuterat detta med varandra för att jag var hemma med magont en dag (hade ätit mat som min mage inte klarade av, så inte ens gravidrelaterat) och sedan frågat mig rakt ut och sagt att de inte tror på mig när jag säger nej. Blir så frustrerad och vet inte hur jag ska bemöta detta! Och vet att jag kommer bli arg när dessa kollegor sedan säger ?jag visste det? när det är dags att berätta. Liksom, de visste inte alls, de baserar hela teorin på att jag hade ont i magen EN gång.

    Okej om man misstänker att något är på gång men tycker nästan det är respektlöst att fråga, vill man att någon ska veta så berättar man ju det liksom.

    Puh, skönt att skriva av sig om det, har gått och varit så irriterad på hela grejen haha!


    Jösses så otrevligt! Jag hade blivit fly förbannad. Ok att misstänka, det erkänner jag att jag och mina avdelningskollegor gör ofta, men att säga något till personen det gäller? förväntas man svara ja fast man plussat veckan innan och egentligen inte vet? Man väntar ju tills personen väljer att berätta!! #hormonigocharg
  • Äldre 19 Jan 16:21
    Lita89 skrev 2019-01-19 15:14:03 följande:

    Jösses så otrevligt! Jag hade blivit fly förbannad. Ok att misstänka, det erkänner jag att jag och mina avdelningskollegor gör ofta, men att säga något till personen det gäller? förväntas man svara ja fast man plussat veckan innan och egentligen inte vet? Man väntar ju tills personen väljer att berätta!! #hormonigocharg


    Ja precis! Funderar nästan på att säga att min man är steril (jag har ju barn sedan tidigare men inte han) så kan de få känna sig lite dumma hahaha
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 19 Jan 16:29

    Har aldrig förstått vad som får folk att tro att det är okej att rota i andras liv på den nivån som graviditet! Kan vara otroligt känslig på alla sätt och vis. Det är högst privat sak! Blir galen på sånt!

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 19 Jan 17:03

    Symtomen kommer och går tycker jag. 


    Mådde sjuuukt illa i går hela dagen, i dag har det bara varit på fm. 


    Däremot blev jag galet YR på fm och satt i fram till jag la mig och sov en stund på em. 


    Har sår i näsan som vägrar läka..aldrig haft problem med det förut. Haft det i flera flera veckor nu (typ sedan jag blev gravid utan att jag visste om det t o m) 

    Svullen mage, uppblåst.


    Tidigare varit lös i magen men nu vänt till hård i magen?!


    Lite ömma bröstvårtor men inget i övrigt i brösten.


    Svettas och fryser om vartannat!


    Kan dessa saker vara graviditetssymtom?! Eller är jag på g att bli sjuk?!?!

  • Äldre 20 Jan 07:24
    September89 skrev 2019-01-19 11:33:51 följande:

    Några på mitt jobb har börjat spekulera i om jag är gravid och jag tycker det är SÅ jobbigt! Jag är i vecka 8-9 och har absolut ingen lust att dela detta med mina kollegor än, speciellt inte kollegor som inte ens är på samma avdelning som jag. De har alltså först diskuterat detta med varandra för att jag var hemma med magont en dag (hade ätit mat som min mage inte klarade av, så inte ens gravidrelaterat) och sedan frågat mig rakt ut och sagt att de inte tror på mig när jag säger nej. Blir så frustrerad och vet inte hur jag ska bemöta detta! Och vet att jag kommer bli arg när dessa kollegor sedan säger ?jag visste det? när det är dags att berätta. Liksom, de visste inte alls, de baserar hela teorin på att jag hade ont i magen EN gång.

    Okej om man misstänker att något är på gång men tycker nästan det är respektlöst att fråga, vill man att någon ska veta så berättar man ju det liksom.

    Puh, skönt att skriva av sig om det, har gått och varit så irriterad på hela grejen haha!


    Säger som alla andra här; jag hade blivit vansinnig! Sånotroligt otrevligt och utan hyfs att göra så. Även om dom har rätt, man vill inte att sånt ska spridas på jobbet. Så respektlöst!
Svar på tråden Bf September 2019