• Äldre 25 Dec 22:08
    29598 visningar
    3333 svar
    3333
    29598

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 29 Jan 17:06
    Jojjans skrev 2019-01-29 08:37:46 följande:
    Vad får dig mer att tro att du ör längre gången? Hade du koll på ägglossning/senaste mens osv, eller har det varit tvetydigt?
    För att vi gjorde IVF i november och vi "ska" nästan inte kunna bli gravida på vanligt sätt men nu blev vi det i december (ÄL 23/12) vilket är rätt underligt efter ÅR att inte bli det och efter fertilitetsutredning...men samtidigt så var gravtest negativt i november efter IVF.. så säkert inte längre gången men verkar bara märkligt allt...
  • Äldre 29 Jan 18:21
    Mamma0309 skrev 2019-01-29 15:36:02 följande:

    Att det blir en September bebis ???? inte vetat om de är augusti eller september...


    Aaah förstår. Hur tog du reda på det? Vul?
  • Äldre 29 Jan 18:22
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-29 17:06:54 följande:

    För att vi gjorde IVF i november och vi "ska" nästan inte kunna bli gravida på vanligt sätt men nu blev vi det i december (ÄL 23/12) vilket är rätt underligt efter ÅR att inte bli det och efter fertilitetsutredning...men samtidigt så var gravtest negativt i november efter IVF.. så säkert inte längre gången men verkar bara märkligt allt...


    Så häftigt att ni lyckades bli gravida på naturlig väg ändå fast det inte ska gå. Måste kännas väldigt speciellt på nåt vis?
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 29 Jan 18:34
    Jojjans skrev 2019-01-29 18:22:41 följande:
    Så häftigt att ni lyckades bli gravida på naturlig väg ändå fast det inte ska gå. Måste kännas väldigt speciellt på nåt vis?

    Ja det är därför det är en som chock och att man inte tror på det alls ännu!


    Ska på vul nästa vecka och då kanske man får det bekräftat, eller dementerat ;)

  • Äldre 29 Jan 18:53

    Hej,

    Jag hoppar också in här, gravid med första barnet och bf i början av september. 

    Imorgon ska jag på inskrivningssamtal (är då i v10) och undrar om ni som har erfarenhet kan berätta vad jag har att förvänta mig? Hur lång tid brukar det ta och vad gör man på inskrivningssamtalet? Jag bor i Stockholm om det har någon betydelse :)

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 29 Jan 19:08

    Någon som har erfarenheter av växtvärk i början av graviditeten? Befinner mig i slutet av v.7. Inatt vaknade jag av hemsk smärta i hela livmodern, första tanken som slog mig direkt var missfall. Blev kallsvettig, yr och illamående. Dock inga blödningar. Den värsta smärtan försvann efter omkring 20 minuter, men molvärken har suttit i hela dagen och gör fortfarande. Den sträcker sig ut i ryggen och ner i benen. Detta är min livs första graviditet för att tillägga, så har noll erfarenheter. Du som haft mensliknande smärtor i början av graviditet, vad har du gjort för att lindra dom och i vilken vecka försvann dom? Har hört att man kan vara lugn så länge blödningarna håller sig borta, men kan inte låta bli att oroa mig för utomkveds mm ändå..

  • Äldre 29 Jan 20:46
    Anonym (Lisa) skrev 2019-01-29 19:08:42 följande:

    Någon som har erfarenheter av växtvärk i början av graviditeten? Befinner mig i slutet av v.7. Inatt vaknade jag av hemsk smärta i hela livmodern, första tanken som slog mig direkt var missfall. Blev kallsvettig, yr och illamående. Dock inga blödningar. Den värsta smärtan försvann efter omkring 20 minuter, men molvärken har suttit i hela dagen och gör fortfarande. Den sträcker sig ut i ryggen och ner i benen. Detta är min livs första graviditet för att tillägga, så har noll erfarenheter. Du som haft mensliknande smärtor i början av graviditet, vad har du gjort för att lindra dom och i vilken vecka försvann dom? Har hört att man kan vara lugn så länge blödningarna håller sig borta, men kan inte låta bli att oroa mig för utomkveds mm ändå..


    Jag har en son sen tidigare och när jag väntade honom hade jag mycket ?mensvärk? under en period i början, jag var säker på att mensen var på väg flera gånger. Det är livmodern som växer för att göra plats för barnet.

    Jag lindrade värken med värme och försökte stå ut resten, ville inte ta värktabletter i onödan. Det kändes lättare att stå ut med smärtan när jag visste att det var för att jag var gravid. Att ha den smärtan bara för att få mens är mycket värre tycker jag.

    Men känner du dig orolig att det är nåt som inte står rätt till så ring din bm och prata om det. Hon kan säkert lugna dig eller tala om om det är nåt hon vill undersöka.

    Lycka till :)
  • Anonym (ak)
    Äldre 29 Jan 22:47

    Hej! Måste bara få fråga. Min ''molnvärk'' ligger endast på vänstra sidan av livmodern. Är det där embryot växer tro? Ibland får jag ont i resten av livmodern också men inte lika ofta då värken på vänstra sidan är konstant. Obestämd

  • Äldre 30 Jan 07:11
    Anonym (ak) skrev 2019-01-29 22:47:40 följande:

    Hej! Måste bara få fråga. Min ''molnvärk'' ligger endast på vänstra sidan av livmodern. Är det där embryot växer tro? Ibland får jag ont i resten av livmodern också men inte lika ofta då värken på vänstra sidan är konstant. 


    Har exakt samma, på vänster sida! Mest nattetid dock, konstigt nog. Ibland undrar jag också om det är ?ägget? som moler och ibland har jag blivit orolig att det är äggledaren så det är utomkveds. Men inatt för första gången fick jag exakt samma känsla på höger sida och insåg att det kanske kan vara ligamenten? Jag är i vecka 9!
  • Äldre 30 Jan 07:11
    Anonym (Lisa) skrev 2019-01-29 19:08:42 följande:

    Någon som har erfarenheter av växtvärk i början av graviditeten? Befinner mig i slutet av v.7. Inatt vaknade jag av hemsk smärta i hela livmodern, första tanken som slog mig direkt var missfall. Blev kallsvettig, yr och illamående. Dock inga blödningar. Den värsta smärtan försvann efter omkring 20 minuter, men molvärken har suttit i hela dagen och gör fortfarande. Den sträcker sig ut i ryggen och ner i benen. Detta är min livs första graviditet för att tillägga, så har noll erfarenheter. Du som haft mensliknande smärtor i början av graviditet, vad har du gjort för att lindra dom och i vilken vecka försvann dom? Har hört att man kan vara lugn så länge blödningarna håller sig borta, men kan inte låta bli att oroa mig för utomkveds mm ändå..


    Jag ska säga dig att jag har själv varit så orolig för missfall tidigare. Jag har två barn och ett missfall bakom mig, växtvärken har känts mer för mig. Testa värmekudde :) och grattis!
Svar på tråden Bf September 2019