• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • FruW85
    Anonym (Bebbe igen..) skrev 2019-02-06 10:03:25 följande:
    Ja det är sorgligt o tufft oavsett hur tidigt det är! Som du säger så kanske kroppen reagerar som att det vore en vanlig mens o släpper ett ägg som vanligt ett par v efter.

    Mellan 2015-2017 fick jag 8 tidiga mf i v 5-6..

    Efter att min yngsta son föddes för 5månader sen så har jag fått 2 tidiga mf i v 5 och nu är jag gravid i v 11.

    Va typ inställd på att det inte skulle gå vägen..men efter v 6 så känns det lugnare då jag aldrig fått mf så sent iaf..
    Ja, för mig tog det ungefär tre veckor efter att jag slutat blöda till jag fick ägglossning. Jag väntade alltså inte in mensen efter förra missfallet utan blev gravid direkt.

    Åh, fy vad jobbigt med så många missfall =/ Håller tummarna för att det går vägen den här gången och det låter ju väldigt lovande att det gått så långt :)

  • Anonym (ak)
    Nakrjo skrev 2019-02-06 00:42:02 följande:
    Jag skrev här för någon dag sen om mina bruna flytningar & smärta på vänster sida och sa då att jag skulle vänta att kolla upp det förrän mitt hälsosamtal med bm på fredag. Ikväll fick jag akut smärta som blev värre & värre och kändes liknande den då en cysta spricker. Fick lämna prover & tog ett vul. Jag har liknande som dig med magen, min mage är mer svullen på vänster sida än höger, konstigt nog...

    Men man hittade en cysta på vänster äggstock och allt med graviditeten såg jättebra ut. Fick även se hjärtat slå!

    Om du är orolig så åk in! Dom sa till mig att ensidig smärta SKA kollas upp även om det oftast är helt normalt under en graviditet. Bättre att få svar än att oroa sig i onödan :)

    Ringde mvc nu precis och förklarade som det var. Men hon sa att det lät helt ofarligt, att det bara var ligamenten som inte hängde med i svängarna. 


    Tur(!!!!) att inget hade hänt din bebis iallafall och att det ''bara'' var en cysta Solig

  • FruW85
    Jojjans skrev 2019-02-06 10:40:23 följande:

    Jag tyckte bim-januari-tråden kändes helt fantastisk då det var såååå många plus där! Men nu upplever jag istället att det är otroligt många fler missfall i den här tråden än i andra BIM-trådar jag varit med i. Både en turmånad och otursmånad helt klart.

    Förutom att jag verkligen lider med er alla som det inte går vägen för så blir jag också påminnd om hur skört det är, och hur mycket som kan gå snett. Får se om jag kanske försöker ta en liten paus tills jag sett hjärtat på ul, blir så otroligt stressad av allt nu.


    Det är ju lite det "farliga" med att det fortfarande är så tidigt =/ Jag var med i en fb-grupp min förra graviditet.. ca 60 medlemmar och det var i princip någon varje dag som droppade av pga missfall dom tre veckorna jag var med, så man insåg ju hur vanligt det faktiskt är :( inte alls bra för psyket om man redan är nojig =/
  • Tigerkvinna

    Går in i vecka 6 idag. Var på inskrivning idag och fick ett väldigt positivt bemötande ska få börja gå på aurora samtal redan i v.15-16 istället för 20-25 som är vanligt här.
    Ska på tidigt VUL på fredag nästa vecka. Känns som väntan dit är lååång. Sedan ska jag få komma på ett till samtal med BM i vecka 8 föratt prata lite oro.  

    Mår ganska så bra. Det enda som verkligen förpestar min vardag totalt är "växtvärken". Får som rejält onda kramper centralt långt ned i magen. Håller i sig ca 5-15 minuter föratt sedan släppa. Ibland är dom jätte täta med ca 30 min mellan varje. Andra dagar kanske jag får en kramp på morgonen och en på kvällen. Idag fick jag massa täta på natten skit jobbigt! Men då har dom hållt sig borta i flera timmar nu på dagen istället. När jag pratat om det med Bm så sa hon att det är normalt och troligtvis växtvärken bara. Ska kännas som mensvärk typ. Säger mig inte så mycket som aldrig haft mensvärk haha. 

  • Karma91
    Mamaamu skrev 2019-02-06 10:32:29 följande:

    Är i också 9+6 på fredag :) Då lär du få en tid nästa vecka. :) Till mig sa hon att det var ganska bråttom. Ska ta blodproverna nu imorgon.

    Min bm gav mig bf 5 sep enligt min senaste mens och vul.


    Hoppas! Jaha varför var det bråttom? Vi har haft den här tiden inplanerad i en måndstid sedan hälsosamtalet, då ville bm att vi skulle komma i v 10 för att ta blodprover inför kub. Hon tyckte det var en bra vecka för blodprov men fick inte intryck av att det skulle va bråttom sen... Jag trodde kub ul oftast gjordes i v 13, så förvirrande! Vet du om man behöver vara fastande när man tar proverna?
  • Jojjans
    FruW85 skrev 2019-02-06 10:43:57 följande:

    Det är ju lite det "farliga" med att det fortfarande är så tidigt =/ Jag var med i en fb-grupp min förra graviditet.. ca 60 medlemmar och det var i princip någon varje dag som droppade av pga missfall dom tre veckorna jag var med, så man insåg ju hur vanligt det faktiskt är :( inte alls bra för psyket om man redan är nojig =/


    Ja verkligen. Men har varit med i 3 BM-trådar nu och såhär tätt mellan missfallen har jag inte upplevt att det varit tidigare... jag går som på nålar.
  • FruW85
    Jojjans skrev 2019-02-06 11:24:46 följande:
    Ja verkligen. Men har varit med i 3 BM-trådar nu och såhär tätt mellan missfallen har jag inte upplevt att det varit tidigare... jag går som på nålar.
    Konstigt. Undra om det är något som påverkar...årstiden? Förstår det :( Håller tummarna för dig!
  • September89

    Imorse var jag på inskrivning på mvc :) enligt dem är jag i vecka 12 och har bf 27 augusti. Men jag har haft långa cykler så tror att jag kommer bli flyttad vid ultraljudet. Fick också remiss för kub test så det ser jag fram emot och hoppas på att vi får se ett hjärta slå om ett par veckor.

    Ni som har barn sedan tidigare, hur tänker ni kring att berätta för dem om graviditeten? Jag är väldigt kluven!

  • Solgul

    V 10+1 idag, samma dag som förra graviditeten avstannade. Känns lite tufft men vet ju att jag inte kan göra något för att påverka. Nästa ultraljud kommer vara olidligt nervöst...

  • Februari16

    Stor kram till alla er som har det tufft just nu!

    Här är en till som har jobbig "växtvärk".. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är två där inne men mentalt är det ju jobbigt eftersom det gör ont. Annars går jag mest och längtar tills nästa vecka då vi får se våra små igen!

Svar på tråden Bf September 2019