• Äldre 25 Dec 22:08
    29536 visningar
    3333 svar
    3333
    29536

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (Seppe­bebbe)
    Thu 4 Apr 2019 15:45

    Är så väldigt sugen på dessertostar men det får man ju inte äta som gravid. Alla ostar uppvärmda till minst 70 grader ska dock var ok enligt livsmedelsverket. Men hur gör ni, vågar man äta en britårta som varit i ugnen? Jag vill verkligen men vet inte om jag vågar riskera nåt...

  • Thu 4 Apr 2019 15:56
    Anonym (E) skrev 2019-04-04 13:55:45 följande:

    Funderar också på att köpa någon kudde, vart köpte du din? läst att den fått bäst i test p flera sidor.


    Jag lyckades hitta den på blocket faktiskt. Plus både för plånboken och miljön. Verkar vara snabb åtgång på dem när dom dyker upp på säljsidor så kan vara värt att tänka på om man köper en ny - att man säkert kan få igen en del av pengarna sen. Det är lätt att justera hårdheten på den beroende på hur man ska ligga, och den är väldigt formbar.
  • Thu 4 Apr 2019 15:58
    Väntarpåpluset skrev 2019-04-04 14:47:29 följande:

    I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.


    Grattis! Blir lika glad och lättad varje gång nån får fina besked på sina ul :) och grattis till tjejen!
  • Thu 4 Apr 2019 15:59
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-04-04 15:45:53 följande:

    Är så väldigt sugen på dessertostar men det får man ju inte äta som gravid. Alla ostar uppvärmda till minst 70 grader ska dock var ok enligt livsmedelsverket. Men hur gör ni, vågar man äta en britårta som varit i ugnen? Jag vill verkligen men vet inte om jag vågar riskera nåt...


    Vet du att den har varit uppvärmd till 70 grader skulle jag inte alls vara orolig. Jag har vid några tillfällen fått i mig grejer jag inte borde äta och försöker tänka att risken är minimal rent statistiskt. Listeria är extremt ovanligt även om du skulle äta alla riskgrejer varje dag. Så chansen att drabbas vid en måltid är minimal. Om du dessutom värmer upp ska det inte finnas någon risk.
  • Thu 4 Apr 2019 16:31
    Jojjans skrev 2019-04-04 12:42:28 följande:

    Nu har jag haft min bbhugme gravid- och amningskudde i ett dygn och testat den både i soffan ich i sängen. Egentligen behöver jag den inte riktigt än men OH MY vad skön den är! Rekomenderas!!!


    Visst är den helt magisk?! Jag kommer aldrig göra mig av med den haha Skrattande
  • Thu 4 Apr 2019 16:35
    Väntarpåpluset skrev 2019-04-04 14:47:29 följande:

    I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.


    Men åååh vad härligt, stort grattis!! Imorgon bitti är det dags för oss också att göra RUL, herregud så nervös jag är. Har längtat ihjäl mig att få se den lilla grodan igen, och förhoppningsvis får vi veta könet också :) 
  • Thu 4 Apr 2019 17:12
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-04-04 15:45:53 följande:

    Är så väldigt sugen på dessertostar men det får man ju inte äta som gravid. Alla ostar uppvärmda till minst 70 grader ska dock var ok enligt livsmedelsverket. Men hur gör ni, vågar man äta en britårta som varit i ugnen? Jag vill verkligen men vet inte om jag vågar riskera nåt...


    Ja, helt ok!
  • Thu 4 Apr 2019 17:18
    Daphodil skrev 2019-04-04 12:52:23 följande:

    Var det gott? Jag har fortfarande inte kommit igång med kaffet, saknar känslan men har inget sug efter smaken. Var riktig kaffetorsk innan denna graviditet.


    Jag är ingen kaffedrickare av stora mått i vanliga fall, någon kopp om dagen på jobbet typ. Så bestämde mig direkt för att sluta när jag plusade pga nojig för missfall (vet att man kan dricka några koppar om dagen men som sagt, nojig). Sen blev jag illamående av lukten i några veckor men det har lagt sig. Så idag var det faktiskt väldigt gott med en kopp :)
  • Thu 4 Apr 2019 17:22
    Väntarpåpluset skrev 2019-04-04 14:47:29 följande:

    I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.


    Härligt att allt såg bra ut :) vi hade rul i tisdags och fick då veta att vi också väntar en flicka. Jag blev helst ställd för jag trodde verkligen att det var en pojke haha. Men känns väldigt kul med en liten tjej nu :)

    Är det kanske graviditetspenning som är den svenska motsvarigheten?
  • Thu 4 Apr 2019 17:55

    Någon mer med humörsvängningar?

    14.30: Du är så fin, älskling. Jag hoppas vi är tillsammans för alltid.

    17.00: DU HAR KÖPT FEL KÖTTFÄÄÄRS

Svar på tråden Bf September 2019