• Äldre 25 Dec 22:08
    29580 visningar
    3333 svar
    3333
    29580

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Thu 25 Apr 2019 22:54
    September89 skrev 2019-04-25 22:24:23 följande:

    Så skönt! Ska bi berätta för era tidigare barn nu? Eller hade ni redan gjort det?


    Berättade ikväll för dom.

    De trodde det var ett skämt haha tog lång tid innan de fattade men de blev glada och längtar ????
  • Fri 26 Apr 2019 05:52
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-25 22:54:56 följande:

    Berättade ikväll för dom.

    De trodde det var ett skämt haha tog lång tid innan de fattade men de blev glada och längtar ????


    Vad härligt :) mina tjejer blev också förvånade, de har tjatat i flera år om syskon så de hade nog gett upp hoppet haha.
  • Fri 26 Apr 2019 07:19

    Igår var jag på mitt inbokade läkarbesök. Jag fick tid pga sammandragningar och ömhet (redan gått över) och oro för infektion. Men läkaren nådde verkligen fram till mitt förnuft och frågade om jag berkligen tyckte det kändes nödvändigt att ta en odling, och erbjöd ett ultraljud istället. Han läste snabbt av att jag nog egentligen bara behövde bekräftelse på att allt är ok, vilket det var! Men först tyckte han att moderkakan var helt föreliggande och jag blev såååå besviken, jag som peppat på en vaginal förlossning, men som tur var såg han bara fel :)

    I väntrummet påväg in så kände jag också flera buffar i rad under en lång stund för första gången! Först högt upp till höger, sen var det stilla en stund och sen fortsatte det längre ner en stund till. Och igen när jag låg på soffan sent på kvällen. Nu känner jag mig säker på att det är rörelser jag känt hela tiden, så mysigt!

    Under ultraljudet såg man hur hen låg och sparkade rakt på moderkakan och då kände jag verkligen ingenting, så förstår ju att det dämpar när den ligger i framvägg.

    18+2 idag. Kände första rörelsen (som en blandning mellan fiskaprattel och buff) i 15+6, men varje dag hittills sen i måndags (17+5).

  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 26 Apr 2019 08:34
    September89 skrev 2019-04-26 05:52:15 följande:

    Vad härligt :) mina tjejer blev också förvånade, de har tjatat i flera år om syskon så de hade nog gett upp hoppet haha.


    Min yngsta sa "jag har ju längtat efter att bli storebror men undrar hur det kommer kännas?" <3

    De säger att de längtar så kändes bra. De blir ju inte helsyskon så var lite orolig men det var inget problem.
  • Fri 26 Apr 2019 09:42
    Jojjans skrev 2019-04-25 21:23:59 följande:

    Förstår att oron finns där, men glöm inte att det rent statistiskt är väldigt liten chans att nåt skulle ha gått snett. Försök bara hålla tankarna på annat håll tills det är dags, håller tummarna för dig!


    Tusen tack ??
  • Fri 26 Apr 2019 10:07
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-26 08:34:43 följande:

    Min yngsta sa "jag har ju längtat efter att bli storebror men undrar hur det kommer kännas?" <3

    De säger att de längtar så kändes bra. De blir ju inte helsyskon så var lite orolig men det var inget problem.


    Vad roligt att dom blev glada även om dom inte trodde på det först :) skönt när barnen är så stora att dom förstår så det går att prata.
  • Fri 26 Apr 2019 10:08
    Fruhs skrev 2019-04-26 09:42:38 följande:

    Tusen tack ??


    Du för uppdatera oss när allt är klart :) vilken tid har ni?
  • Fri 26 Apr 2019 10:09
    Jojjans skrev 2019-04-26 07:19:04 följande:

    Igår var jag på mitt inbokade läkarbesök. Jag fick tid pga sammandragningar och ömhet (redan gått över) och oro för infektion. Men läkaren nådde verkligen fram till mitt förnuft och frågade om jag berkligen tyckte det kändes nödvändigt att ta en odling, och erbjöd ett ultraljud istället. Han läste snabbt av att jag nog egentligen bara behövde bekräftelse på att allt är ok, vilket det var! Men först tyckte han att moderkakan var helt föreliggande och jag blev såååå besviken, jag som peppat på en vaginal förlossning, men som tur var såg han bara fel :)

    I väntrummet påväg in så kände jag också flera buffar i rad under en lång stund för första gången! Först högt upp till höger, sen var det stilla en stund och sen fortsatte det längre ner en stund till. Och igen när jag låg på soffan sent på kvällen. Nu känner jag mig säker på att det är rörelser jag känt hela tiden, så mysigt!

    Under ultraljudet såg man hur hen låg och sparkade rakt på moderkakan och då kände jag verkligen ingenting, så förstår ju att det dämpar när den ligger i framvägg.

    18+2 idag. Kände första rörelsen (som en blandning mellan fiskaprattel och buff) i 15+6, men varje dag hittills sen i måndags (17+5).


    Vad skönt för dig! :)
  • Fri 26 Apr 2019 10:10
    Fruhs skrev 2019-04-25 10:16:45 följande:

    Känner mig så himla himla himla nervös inför rul imorgon, är så orolig och rädd över att få negativa besked. 


    Lycka till idag!
  • Fri 26 Apr 2019 11:48

    Nu är jag tillbaka från rul, fick en ny bokad den 7 maj, två armar och två ben såg vi och fint huvud. Hjärtat slog på fint dock så kunde man inte riktigt se alla kärl för den låg lite konstigt. Därav ny tid. Hoppas hopps allt ser bra ut

Svar på tråden Bf September 2019