• Äldre 25 Dec 22:08
    29497 visningar
    3333 svar
    3333
    29497

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Wed 1 May 2019 09:55

    Hej! Trevlig första maj till er alla! :)

    Tänkte höra efter om det är någon mer som har liknade symtom som jag har. Jag har som dragningar/spänningar i magen, nedanför naveln som sträcker sig ut åt båda sidorna. Känns som att musklerna drar sig! Gör ont att vända mig hastigt i sängen och igår när jag skrattade så kändes det som att det skulle krampa ihop. Inga andra symtom, och vad jag har läst låter det som ligamentsmärtor.

    Har tagit u-sticka på jobbet för att utesluta uvi och det var negativt.

    Har haft sammandragning som inte alls kändes såhär utan den var helt smärtfri.


  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 1 May 2019 09:57
    Elcca skrev 2019-05-01 09:55:30 följande:

    Hej! Trevlig första maj till er alla! :)

    Tänkte höra efter om det är någon mer som har liknade symtom som jag har. Jag har som dragningar/spänningar i magen, nedanför naveln som sträcker sig ut åt båda sidorna. Känns som att musklerna drar sig! Gör ont att vända mig hastigt i sängen och igår när jag skrattade så kändes det som att det skulle krampa ihop. Inga andra symtom, och vad jag har läst låter det som ligamentsmärtor.

    Har tagit u-sticka på jobbet för att utesluta uvi och det var negativt.

    Har haft sammandragning som inte alls kändes såhär utan den var helt smärtfri.


    Kan ha det ibland. Tror det är ligamenten som drar när livmodern växer.
  • Wed 1 May 2019 10:29

    Igår beställde vi en ny bil! Så i maj får vi hem en bil som kommer passa det nya familjelivet på 5 personer :) känns så skönt att ha det klart. Imorgon går jag in i vecka 24, tycker graviditeten går med stormsteg! Vi har pratat lite om tapeter till barnrummet också. Rummet ska vara gästrum ett tag till men det behöver rustas upp lite så vi tänkte tapetsera i alla fall så då tar vi något som passar barnrum på en gång istället för att göra det två gånger. Känns mysigt att börja planera lite! Annars har vi inte ordnat några bebissaker än förutom att vi köpte ett par klädesplagg efter rul :)

  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 1 May 2019 12:09
    September89 skrev 2019-05-01 10:29:48 följande:

    Igår beställde vi en ny bil! Så i maj får vi hem en bil som kommer passa det nya familjelivet på 5 personer :) känns så skönt att ha det klart. Imorgon går jag in i vecka 24, tycker graviditeten går med stormsteg! Vi har pratat lite om tapeter till barnrummet också. Rummet ska vara gästrum ett tag till men det behöver rustas upp lite så vi tänkte tapetsera i alla fall så då tar vi något som passar barnrum på en gång istället för att göra det två gånger. Känns mysigt att börja planera lite! Annars har vi inte ordnat några bebissaker än förutom att vi köpte ett par klädesplagg efter rul :)


    Vi funderar också på ny bil. Vad köpte ni?

    Vi håller på att flytta ner äldsta sonens rum till nedervåningen. Sedan blir det nog att fixa barnrum i sommar uppe bredvid vårt
  • Wed 1 May 2019 14:13
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-01 12:09:32 följande:

    Vi funderar också på ny bil. Vad köpte ni?

    Vi håller på att flytta ner äldsta sonens rum till nedervåningen. Sedan blir det nog att fixa barnrum i sommar uppe bredvid vårt


    Det blev en seat alhambra. Vi har en passat nu som vi varit jättenöjda med men vi känner att vi vill ha ordentligt med utrymme i baksätet och tre riktiga säten så att alla kan sitta bekvämt. Vi bilar från Stockholm till Halmstad varje sommar så känns viktigt att alla kan sitta bra när vi åker långt och att vi får plats med packning för 5 personer plus barnvagn. Alhambran är ju likvärdig med VW Sharan som vi också tittat på men vi hittade ett bra erbjudande på alhambran så vi slog till :)

    Så mysigt att börja planera och fixa inför bebisens ankomst!
  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 1 May 2019 14:32
    September89 skrev 2019-05-01 14:13:16 följande:

    Det blev en seat alhambra. Vi har en passat nu som vi varit jättenöjda med men vi känner att vi vill ha ordentligt med utrymme i baksätet och tre riktiga säten så att alla kan sitta bekvämt. Vi bilar från Stockholm till Halmstad varje sommar så känns viktigt att alla kan sitta bra när vi åker långt och att vi får plats med packning för 5 personer plus barnvagn. Alhambran är ju likvärdig med VW Sharan som vi också tittat på men vi hittade ett bra erbjudande på alhambran så vi slog till :)

    Så mysigt att börja planera och fixa inför bebisens ankomst!


    Ja vi bilar också långt flera ggr per år och behöver packning för 5 personer. Funderar faktiskt på en fem sitsig så även ev kompisar mm kan åka med... Vi får se vad det blir för nåt
  • Wed 1 May 2019 15:26
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-01 14:32:24 följande:

    Ja vi bilar också långt flera ggr per år och behöver packning för 5 personer. Funderar faktiskt på en fem sitsig så även ev kompisar mm kan åka med... Vi får se vad det blir för nåt


    Misstänker att du menar 7-sitsig? :) både alhambran och sharanen är ju det, så vi tyckte det var perfekt om man behöver få plats med någon kompis eller så också :)
  • Anonym (E)
    Wed 1 May 2019 16:30

    Trevlig första maj :)

    Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Vet inte alls, försöker läsa på lite men tycker det är svårt. Men är mest inne på antingen Folksam eller trygg-hansa. någon som har erfarenhet/åsikter kring dessa två? :)

  • Wed 1 May 2019 16:42
    Anonym (E) skrev 2019-05-01 16:30:18 följande:

    Trevlig första maj :)

    Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Vet inte alls, försöker läsa på lite men tycker det är svårt. Men är mest inne på antingen Folksam eller trygg-hansa. någon som har erfarenhet/åsikter kring dessa två? :)


    Jag valde Folksam av den enkla anledningen att jag har gratis hemförsäkring hos dem via mitt fack-förbund. så har fortsatt fylla på med andra försäkringar där för att ha det samlat och få mängdrabatt hehe.
  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 1 May 2019 17:00
    September89 skrev 2019-05-01 15:26:19 följande:
    Misstänker att du menar 7-sitsig? :) både alhambran och sharanen är ju det, så vi tyckte det var perfekt om man behöver få plats med någon kompis eller så också :)
    haha för många siffror inblandade ;) ja precis en 7 sitsig!! DÅ ska jag kolla på de bilarna också för att se vad vi tycker!
    Anonym (E) skrev 2019-05-01 16:30:18 följande:

    Trevlig första maj :)

    Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Vet inte alls, försöker läsa på lite men tycker det är svårt. Men är mest inne på antingen Folksam eller trygg-hansa. någon som har erfarenhet/åsikter kring dessa två? :)


    Vi har trygghansa eftersom vi har allt annat där och haft TH som gravidförsäkring förut också. Jag tycker den är bra för att vi har några sjukdomar i släkten som är ärftliga som jag tycker vi fått bra utbetalning från TH med mina tidigare barn.


    Det gör att jag vill ha den från början så det inte blir nåt strul när man ska teckna någon när väl barnet är fött :)

Svar på tråden Bf September 2019