• Äldre 25 Dec 22:08
    29394 visningar
    3333 svar
    3333
    29394

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Sat 25 May 2019 09:38
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Jag beklagar så mycket! <3 kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu!

    Ta hand om varandra och stor kram! <3
  • Sat 25 May 2019 09:38
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Jag beklagar så mycket! <3 kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu!

    Ta hand om varandra och stor kram! <3
  • Sat 25 May 2019 10:32
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Beklagar verkligen :( ta hand om er <3
  • Sat 25 May 2019 11:34
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Så otroligt sorglig! All styrka till er, håll om varandra hårt, ni kommer de ljuset igen <3
  • Anonym (chock­ad!)
    Sat 25 May 2019 11:37
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Usch mitt hjärta brister :( ta hand om er så gott det går. Kram
  • Sat 25 May 2019 14:29

    Någon mer som kan känns sig sjukt instabil ibland? Har vissa dagar bara börjat gråta från egentligen ingenstans, och tyckt att hela världen ligger på mina axlar. Känner mig dessa dagar sjukt deppig och gråter mycket, men kan inte finna någon direkt anledning.

    Sen går det över och jag är som vanligt igen. Jag vet att hormonerna kan spöka och ställa till det, men det är så främmande för mig att må såhär.


  • Anonym (chock­ad!)
    Sat 25 May 2019 16:41

    Har väldigt mkt sammandragningar, någon som känner igen det? Jag kan inte minnas att jag hade det med dom andra så känner mig lite ovan. Kan inte säga att dom gör ont men vet inte heller "Hur ont" det ska göra för att det ska räknas som att göra ont? Jag har rätt hög smärttröskel av erfarenhet men kanske inte gäller här ;)


    Hur vet man om det är okej med sammandragningar eller inte??

  • Anonym (Trean­)
    Sat 25 May 2019 19:57
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-25 16:41:12 följande:

    Har väldigt mkt sammandragningar, någon som känner igen det? Jag kan inte minnas att jag hade det med dom andra så känner mig lite ovan. Kan inte säga att dom gör ont men vet inte heller "Hur ont" det ska göra för att det ska räknas som att göra ont? Jag har rätt hög smärttröskel av erfarenhet men kanske inte gäller här ;)

    Hur vet man om det är okej med sammandragningar eller inte??


    Har du de hela dagen eller kommer i perioder? Är de regelbundna alltså med några min mellanrum och håller på hur länge?

    Jag har för mig att jag hade i senare grav förra gången på kvällarna ibland nästan regelbundna i ca 20-30 sek åt gången och höll på kanske i ca 10- 20 min och då sa min BM att gör de inte ont ingen fara. De gjorde aldrig ont men va jobbiga. Sen hade jag när jag gick fort jätteonda sammandragningar men superkorta och släppte direkt när jag stannade.

    Nu kan jag ha mer som några minuters lätt mensvärk typ varannan kväll. Tycker inte det liknar en sammandragning ev en lättare sammandragning men det håller till bara längst ner och någon minut åt gången. Svårt att förklara.

    Förlossningssammandragningar gör ju ont och har man såna är ju ingen bra. Jag tror att man känner när det är är såna sammandragningar.

    Jag skulle gå och lämna urinprov för säkerhets skull.
  • Sat 25 May 2019 21:12
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-25 16:41:12 följande:

    Har väldigt mkt sammandragningar, någon som känner igen det? Jag kan inte minnas att jag hade det med dom andra så känner mig lite ovan. Kan inte säga att dom gör ont men vet inte heller "Hur ont" det ska göra för att det ska räknas som att göra ont? Jag har rätt hög smärttröskel av erfarenhet men kanske inte gäller här ;)

    Hur vet man om det är okej med sammandragningar eller inte??


    Jag har varje dag mer eller mindre. Känner det ca 10 gånger om dagen, mest när jag går snabbt/skyndar mig upp för en trapp/ät kissnödig osv. Hade mycket i v 16-17 med och då sa bm att om dom kommer mer av ansträngning så är det helt normalt, och så länge det inte gör ont är det tydligen ofarligt. Däremot kan det vara bra att utesluta uvi.
  • Sun 26 May 2019 18:00
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Fruktansvärt att logga in och läsa detta... Tänker på er, ta hand om varandra!
Svar på tråden Bf September 2019