• Äldre 25 Dec 22:08
    29444 visningar
    3333 svar
    3333
    29444

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (Trean­)
    Wed 29 May 2019 18:02

    [quote=79655500][quote-nick]Anonym (chockad!) skrev 2019-05-29 17:00:29 följande:[/quote-nick]Behöver lite input! Aldrig haft direkt sammandragningar eller förvärkar med mina andra två barn.

    Jag har nu sammandragningar 1-2 ggr/timme. Dock inte gjort ont utan mer liksom att det känns obehagligt. Pratade med bm om det igår och hon var inte orolig eftersom det inte gjorde ont eller var regelbundet.

    MEN i dag har jag samma antal ungefär (räknar ju inte) sammandragningar men jag har liksom som lite ont i ryggen, ländryggen, så långt ner. Illamående och lite mensvärk... 

    Är det något jag borde vara orolig för?!? 

    Jag skulle kolla upp urinvägsinfektion. Vanligt och många gånger utan symptom men kan ge sammandragningar, Mensvärk kan ju också höra ihop med UVI. Ibland är det ju svårt att avgöra vad är vad. Och även värk i ländryggen kan höra ihop med det.

    Sen kan man ju ha SD och lätt mensvärk utan att det är något och man kan också må illa av sammandragningar. Det är säkert inget men be att lämna urinprov så du vet säkert att det inte är något.

  • Wed 29 May 2019 18:23

    Idag har jag jobbat min sista dag innan förlossningen! Känns helt sjukt. Det är ju tre månader kvar så det blir mycket tid att fördriva innan det är dags men i och med med att barnen snart får sommarlov så kommer jag nog ha att göra :)

  • Wed 29 May 2019 22:29

    Påtal om aktivitet i magen. Det blir livat såfort jag slår mig ner i soffan och tar det lugnt, däremot är sparkarna 99% alltid på samma ställe och har varit de senaste veckorna. Känns lite märkligt men man överanalyserar ju allt, bara glad att man känner dygnen runt nu. Dock nyfiken att höra om det är samma för er? Eller om de byts sida från dag till dag? :)

  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 29 May 2019 23:20
    norrsken91 skrev 2019-05-29 22:29:57 följande:

    Påtal om aktivitet i magen. Det blir livat såfort jag slår mig ner i soffan och tar det lugnt, däremot är sparkarna 99% alltid på samma ställe och har varit de senaste veckorna. Känns lite märkligt men man överanalyserar ju allt, bara glad att man känner dygnen runt nu. Dock nyfiken att höra om det är samma för er? Eller om de byts sida från dag till dag? :)


    Här är det överallt hela tiden typ!
  • Wed 29 May 2019 23:30
    norrsken91 skrev 2019-05-29 22:29:57 följande:

    Påtal om aktivitet i magen. Det blir livat såfort jag slår mig ner i soffan och tar det lugnt, däremot är sparkarna 99% alltid på samma ställe och har varit de senaste veckorna. Känns lite märkligt men man överanalyserar ju allt, bara glad att man känner dygnen runt nu. Dock nyfiken att höra om det är samma för er? Eller om de byts sida från dag till dag? :)


    Olika från dag till dag och lite beroende på om jag sitter/ligger/står. :) men så mysigt att känna han så mycket nu. Har precis oxå börjat känna honom utanpå! <3 magiskt!
  • Thu 30 May 2019 16:45
    norrsken91 skrev 2019-05-29 22:29:57 följande:

    Påtal om aktivitet i magen. Det blir livat såfort jag slår mig ner i soffan och tar det lugnt, däremot är sparkarna 99% alltid på samma ställe och har varit de senaste veckorna. Känns lite märkligt men man överanalyserar ju allt, bara glad att man känner dygnen runt nu. Dock nyfiken att höra om det är samma för er? Eller om de byts sida från dag till dag? :)


    Jag kände nästan bara långt ner och på vänster sida förut. Nu känner jag på båda sidorna och även högre upp. Men har vissa ställen som jag känner oftare på :)
  • Thu 30 May 2019 19:26

    Jag får varje dag nu de senaste dagarna försöka få igång honom med kallt vatten eller musik eller buffa på magen. Idag tror jag inte jag känt honom något alls. Drack ett glas iskallt vatten men somnade såklart i två timmar så vet inte om han rörde sig efter det. Ska dricka ett glas nu igen så får jag se. 23+1 idag och vet inte när jag borde ringa någon och rådfråga.

  • Thu 30 May 2019 19:47

    Nu började han röra på sig men jag blir så orolig när han är så luuuuugn hela tiden. Ingen vild bebis för fem öre men hade gärna haft det :/

  • Thu 30 May 2019 21:20
    Miichaella skrev 2019-05-30 19:47:58 följande:

    Nu började han röra på sig men jag blir så orolig när han är så luuuuugn hela tiden. Ingen vild bebis för fem öre men hade gärna haft det :/


    Vet du om du har moderkakan i framvägg? Jag hade det i min förra graviditet och tyckte då jag hade en väldigt lugn bebis. Nu har jag i bakvägg och känner betydligt mer denna gång trots att jag bara är i v 23
  • Anonym (chock­ad!)
    Thu 30 May 2019 21:32

    Ringde förlossningen om mina sammandragningar och att det drar ner mot ljumskar och rygg.

    De ville att jag kom in på kontroll.

    Visade sig påverkat tappen lite redan så återbesök nästa vecka pcu ordinerad vila!!

    Jag som har sååå svårt att vara stilla :(

    Bebisen mådde bra dock. Fick en snabb glimt. Hjärtat slog fint och det är vild haha

    Skulle registrerar rörelse och de sa kan ta 10-30min beroende på aktiviteten.

    Tog typ 5 haha och då har ju hon ändå lugnare än normalt

Svar på tråden Bf September 2019