• Äldre 29 Dec 17:32
    1425 visningar
    78 svar
    78
    1425

    Ivf jan 2019

    Hej!

    Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

    Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

  • Svar på tråden Ivf jan 2019
  • Äldre 29 Dec 17:36
    #1

    Hej!

    Lite annan situation här kanske men ja är snart 25, PCOS verkar göra det omöjligt för mig att få barn. Blev gravid efter lågstimulering med gonal-f men blev ofosterlig graviditet.. ska nu börja med ivf i januari i Göteborg! :)

    Kör ni långa eller korta protokollet?

  • Äldre 29 Dec 21:48
    #2

    Korta protokollet! Kör ni långa igen?

  • Äldre 30 Dec 11:22
    #3
    Filidutter skrev 2018-12-29 21:48:56 följande:

    Korta protokollet! Kör ni långa igen?


    Vi ska köra korta. Första gången vi gör ivf. Då vi blev gravida gjorde vi lågstimulering vilket betyder att man får gonal-f i mycket mindre doser och följer äggutvecklingen med målet att få bara 1-2 ägg :)! Så har ändå goda förhoppningar att vi ska kunna få fram ägg iallafall. En efter dessa två års besvikelser så tror jag ändå de värsta om allt..

    När ska du få mens då så du kan börja?:)
  • Äldre 30 Dec 18:04
    #4
    Soffpotatisen skrev 2018-12-30 11:22:08 följande:

    Vi ska köra korta. Första gången vi gör ivf. Då vi blev gravida gjorde vi lågstimulering vilket betyder att man får gonal-f i mycket mindre doser och följer äggutvecklingen med målet att få bara 1-2 ägg :)! Så har ändå goda förhoppningar att vi ska kunna få fram ägg iallafall. En efter dessa två års besvikelser så tror jag ändå de värsta om allt..

    När ska du få mens då så du kan börja?:)


    Spännande! Ja det är verkligen en berg och dalbana det här med att försöka få barn..

    Mens väntad i helgen, så vilken dag som... du då?
  • Äldre 30 Dec 18:13
    #5
    Filidutter skrev 2018-12-30 18:04:11 följande:

    Spännande! Ja det är verkligen en berg och dalbana det här med att försöka få barn..

    Mens väntad i helgen, så vilken dag som... du då?


    Jaha okej! Ska du ringa kliniken på måndag då eller vet du när du ska börja med sprutorna?:)

    Jag har ingen egen mens så ska börja med provera för att framkalla en, förhoppningsvis på onsdag när ja ringer kliniken!
  • Äldre 30 Dec 21:22
    #6
    Soffpotatisen skrev 2018-12-30 18:13:35 följande:

    Jaha okej! Ska du ringa kliniken på måndag då eller vet du när du ska börja med sprutorna?:)

    Jag har ingen egen mens så ska börja med provera för att framkalla en, förhoppningsvis på onsdag när ja ringer kliniken!


    Har fått datum då jag ska börja (beroende på när mensen kommer så klart). Kliniken har öppet på onsdag så ska ringa då med . När börjar du med sprutorna?
  • Äldre 30 Dec 22:58
    #7
    Filidutter skrev 2018-12-30 21:22:31 följande:

    Har fått datum då jag ska börja (beroende på när mensen kommer så klart). Kliniken har öppet på onsdag så ska ringa då med . När börjar du med sprutorna?


    Aha okej! Jag har fått ett schema och så men ska ringa när blödningen kommer också antar ja om vi inte kan bestämma redan innan vilken cykeldag ja ska börja så vi kan boka ultraljud :) ja vet ändå att ja har bra förutsättningar men är ändå så rädd att de kommer skita sig igen
  • Äldre 31 Dec 16:01
    #8
    Soffpotatisen skrev 2018-12-30 22:58:36 följande:

    Aha okej! Jag har fått ett schema och så men ska ringa när blödningen kommer också antar ja om vi inte kan bestämma redan innan vilken cykeldag ja ska börja så vi kan boka ultraljud :) ja vet ändå att ja har bra förutsättningar men är ändå så rädd att de kommer skita sig igen


    Förstår dig! Man vill ju så gärna... håller tummarna för er! Gott nytt år!!
  • Äldre 9 Jan 21:42
    #9

    Hej. Jag å min sambo började vår behandling med hormon Gonalf 150 igår. Vi har försök få barn i ca 18 månader. Vi går i Falun. Vart går ni?

    Läkaren tror att mina äggledare kan va stängda. Dock ej säkert pga att det kan ha varit kramper då jag fick så ont under spolningen. Kul att kunna följas åt ????

  • Äldre 9 Jan 22:47
    #10

    Hej. Hoppar in här också ??

    Har redan gjort en ivf för två månader sen (vår första) korta protokollet. Slutade tyvärr i missfall v.7

    Imorgon börjar vi om med sprutorna gonal-f. Jag är 25 och min sambo 27. Vi har försökt i 5 år.. hos oss är det manlig faktor.

    Jag följs gärna ihop :)

Svar på tråden Ivf jan 2019