• Anonym (Vidun­der)
    Äldre 29 Dec 18:48
    1041 visningar
    36 svar
    36
    1041

    Jobbig tjej och jobbiga känslor

    Jag träffade en tjej för ett tag sen, några månader sen typ. Vi klickade bra och var ganska lika. Efter ett tag visade det sig att vi även delade samma hobby och hade gjort det ett bra tag, vi båda är ganska upproriska till sättet. Hur som helst hände lite saker som gjort det väldigt känsligt och jobbigt. Jag misstänker att hon fick känslor för mig, jag följde hennes ?blogg? Och där kunde jag urskilja mig själv och våra möten, kanske även hennes röriga känslor kring mig.

    Vi har fortfarande kontakt, men inte alls lika intensivt längre pga vissa omständigheter. Hon visar att hon gillar mig väldigt mycket när vi ses, även ibland konkret i text.

    Vi har som sagt en fin vänskap och hon är lite små tokig i sitt sätt, men det är jag med.

    Borde jag säga att jag är intresserad eller ska jag bara vara vän och se vart vi bär av i detta. Hon verkar liksom kunna tänka sig vänskap om inte känslorna finns från mitt håll.

    Ge mig råd snälla?

  • Svar på tråden Jobbig tjej och jobbiga känslor
  • Anonym (Bitte­)
    Äldre 29 Dec 19:07
    #1

    Fattar inte, är du intresserad av henne som mer än vän?

  • Anonym (Hydra­)
    Äldre 29 Dec 19:33
    #2
    Anonym (Vidunder) skrev 2018-12-29 18:48:55 följande:

    Jag träffade en tjej för ett tag sen, några månader sen typ. Vi klickade bra och var ganska lika. Efter ett tag visade det sig att vi även delade samma hobby och hade gjort det ett bra tag, vi båda är ganska upproriska till sättet. Hur som helst hände lite saker som gjort det väldigt känsligt och jobbigt. Jag misstänker att hon fick känslor för mig, jag följde hennes ?blogg? Och där kunde jag urskilja mig själv och våra möten, kanske även hennes röriga känslor kring mig.

    Vi har fortfarande kontakt, men inte alls lika intensivt längre pga vissa omständigheter. Hon visar att hon gillar mig väldigt mycket när vi ses, även ibland konkret i text.

    Vi har som sagt en fin vänskap och hon är lite små tokig i sitt sätt, men det är jag med.

    Borde jag säga att jag är intresserad eller ska jag bara vara vän och se vart vi bär av i detta. Hon verkar liksom kunna tänka sig vänskap om inte känslorna finns från mitt håll.

    Ge mig råd snälla?


    Svårt att råda i. Vill du ha henne som mer än en vän?
  • Anonym (Vidun­der) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 19:45
    #3
    Anonym (Hydra) skrev 2018-12-29 19:33:45 följande:

    Svårt att råda i. Vill du ha henne som mer än en vän?


    Jag vill ju ge henne en chans, tror inte riktigt på slumpen med denna tjej..
  • Anonym (Hydra­)
    Äldre 29 Dec 20:02
    #4
    Anonym (Vidunder) skrev 2018-12-29 19:45:16 följande:

    Jag vill ju ge henne en chans, tror inte riktigt på slumpen med denna tjej..


    Så vad väntar du på... Finns det något som utgör hinder för en eventuell relation? Är du rädd att bli avvisad? Att du har tolkat något fel? Hon visar ju i både möte och skrift att hon är intresserad skriver du? Ni delar intresse... Dessutom skriver du att hon nog kan tänka sig enbart vänskap om du inte har ett intresse av mer så jag ser inte problemet. Menar du om du ska gå rakt på sak och berätta att du har ett intresse utöver vänskap eller om du ska umgås med henne och bara se vart det för er? Isf är min erfarenhet att det är bättre att tala om sina känslor eftersom hon annars lätt kan tro att du inte har nåt annat intresse än vänskap. Då kanske hennes känslor svalnar! Om det inte känns som slumpen så är det mest troligt inte det heller...
  • Anonym (Vidun­der) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 20:29
    #5
    Anonym (Hydra) skrev 2018-12-29 20:02:59 följande:

    Så vad väntar du på... Finns det något som utgör hinder för en eventuell relation? Är du rädd att bli avvisad? Att du har tolkat något fel? Hon visar ju i både möte och skrift att hon är intresserad skriver du? Ni delar intresse... Dessutom skriver du att hon nog kan tänka sig enbart vänskap om du inte har ett intresse av mer så jag ser inte problemet. Menar du om du ska gå rakt på sak och berätta att du har ett intresse utöver vänskap eller om du ska umgås med henne och bara se vart det för er? Isf är min erfarenhet att det är bättre att tala om sina känslor eftersom hon annars lätt kan tro att du inte har nåt annat intresse än vänskap. Då kanske hennes känslor svalnar! Om det inte känns som slumpen så är det mest troligt inte det heller...


    Nej slumpen, känns verkligen långt bort med denna. Mer som att det är meningen liksom.

    Har aldrig varit så synkad med någon.. trots att hon är så sjukt jobbig! Men frågan kvarstår är det bara jag eller känner hon samma? Är jag bara inbillningssjuk?
  • Anonym (Hydra­)
    Äldre 29 Dec 21:01
    #6
    Anonym (Vidunder) skrev 2018-12-29 20:29:17 följande:

    Nej slumpen, känns verkligen långt bort med denna. Mer som att det är meningen liksom.

    Har aldrig varit så synkad med någon.. trots att hon är så sjukt jobbig! Men frågan kvarstår är det bara jag eller känner hon samma? Är jag bara inbillningssjuk?


    Ja du, det är ju svårt att veta. Vad har hon visat? Vad har hon skrivit som du tolkar som intresse? Vad har du läst i hennes blogg som gör att du ser dig själv i det hon skriver? Hur gamla är ni? Oftast, inte alltid men ofta så känner man ju om det är en ömsesidig attraktion/förälskelse, blickar och kroppsspråk, och du beskriver ju att det här inte kan vara en slump... chansa? Våga!
  • Anonym (Janin­e)
    Äldre 29 Dec 21:11
    #7

    På vilket sätt är hon jobbig? Får hon dig att må dåligt?

  • Anonym (Vidun­der) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 21:42
    #8

    Det jobbiga med detta är att ju längre tiden går, så blir det mer komplicerat att närma sig känslorna kring det. Hon är lik mig och det gör det lite jobbigt!

  • Anonym (Janin­e)
    Äldre 29 Dec 21:47
    #9
    Anonym (Vidunder) skrev 2018-12-29 21:42:35 följande:

    Det jobbiga med detta är att ju längre tiden går, så blir det mer komplicerat att närma sig känslorna kring det. Hon är lik mig och det gör det lite jobbigt!


    Varför då, och på vilket sätt är hon lik dig?
  • Äldre 29 Dec 22:02
    #10

    Sånt här begriper jag mig faktiskt inte på, inte när det gäller vuxna människor. Antingen kan du inte säga vad du känner för att det "hände lite saker" som (vi av tämligen uppenbara skäl inte kan uttala oss om) gör att du inte kan säga vad du känner, eller så är det väl bara att säga vad du känner?

Svar på tråden Jobbig tjej och jobbiga känslor