• Anonym (Häng med mig!)

    Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?

    Jag skulle behöva hjälp, pepp och stöd för att sluta med cola och vet att det finns fler än jag som förmodligen borde lägga av med cola också. Tror ni på att dra ner på det först eller sluta rakt av? Ska jag få dricka det ibland eller kommer det bara att dra ner mig i träsket igen? Skulle tycka att det vore trevligt att hänga med några andra här som också lägger ner läsken.

  • Svar på tråden Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?
  • Grande Rock

    Jag är på, hade tänkt klippa tvärt och vid de tillfällen jag vill unna mig annat att dricka än vatten hade jag tänkt ta mig en öl eller två. Visserligen packat med kolhydrater det också, men jag hoppas det inte triggar sötsuget på samma vis.


    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2018-12-30 21:57:21 följande:
    Jag är på, hade tänkt klippa tvärt och vid de tillfällen jag vill unna mig annat att dricka än vatten hade jag tänkt ta mig en öl eller två. Visserligen packat med kolhydrater det också, men jag hoppas det inte triggar sötsuget på samma vis.
    Vad kul med sällskap! Skrattande Är det just cola du ska sluta med? Jag dricker vatten och te normalt förutom colan då så jag får kanske unna mig juice ibland då jag inte dricker alkohol.

    Tror också att det är bäst att sluta tvärt för när jag har hållit mig till varannan-var tredje dag så blir det ofta att jag börjar fuska med varje dag efter ett tag. Oskyldig
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2018-12-30 21:57:21 följande:
    Jag är på, hade tänkt klippa tvärt och vid de tillfällen jag vill unna mig annat att dricka än vatten hade jag tänkt ta mig en öl eller två. Visserligen packat med kolhydrater det också, men jag hoppas det inte triggar sötsuget på samma vis.
    Varför vill du sluta förresten? Jag gör det främst för att jag börjar lägga på mig i vikt av colan tror jag- åldern tar väl ut sin rätt hehe- och för att det ju förstås är jättedåligt för hälsan och tänderna att dricka cola. Jag hoppas på att tappa några kilo av att sluta och att magen inte ska vara lika uppsvälld varje dag.
  • Grande Rock
    Anonym (Häng med mig!) skrev 2018-12-30 22:27:08 följande:
    Varför vill du sluta förresten? Jag gör det främst för att jag börjar lägga på mig i vikt av colan tror jag- åldern tar väl ut sin rätt hehe- och för att det ju förstås är jättedåligt för hälsan och tänderna att dricka cola. Jag hoppas på att tappa några kilo av att sluta och att magen inte ska vara lika uppsvälld varje dag.
    Japp, det är definitvt pga vikt och kosthållning. Jag missbrukar socker generellt, så det är inte bara läsk utan sötsaker öht som jag måste bryta med.
    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2018-12-30 22:33:59 följande:
    Japp, det är definitvt pga vikt och kosthållning. Jag missbrukar socker generellt, så det är inte bara läsk utan sötsaker öht som jag måste bryta med.
    Ahaa. Ska du ta bort allt socker eller bara dra ner på det?

    Cola ger mig en kick pga sockret och koffeinet och jag är inte säker på hur jag ska ersätta det då jag inte får samma kick av te. Har du någon plan på hur du ska göra med det? Eller man kanske inte behöver den kicken längre efter ett tag utan cola?
  • Grande Rock
    Anonym (Häng med mig!) skrev 2018-12-30 22:38:50 följande:
    Ahaa. Ska du ta bort allt socker eller bara dra ner på det?

    Cola ger mig en kick pga sockret och koffeinet och jag är inte säker på hur jag ska ersätta det då jag inte får samma kick av te. Har du någon plan på hur du ska göra med det? Eller man kanske inte behöver den kicken längre efter ett tag utan cola?
    Ska försöka bryta helt med socker ett tag i en förhoppning att bli av med suget som gör att jag inte kan sluta stoppa i mig förrän sötsakerna är slut. Köper jag hem en tvåliter cola är den garanterat slut samma dag.
    Att tro är att inte veta
  • student2013

    Här är en till som ska dra ner på allt som är skitmat, läsk och godis. Blivit alldeles för mycket senaste året.

    Vi drog ner på allt för några år sen och tappade massa vikt totalt 70-80 kg som har smugits sig tillbaka till oss nu så nu är det hårda tag på det igen.

  • Anonym (Colaberoende)

    Ja jag vill! Dricker typ en liter om dagen minst! Måste verkligen lägga av. Har gått upp några fula kilon pga det också :( Jag kommer tillåta mig att dricka drinkar med Cola tex rom&Cola för det dricker jag typ 1-2 ggr om året och det smakar inte cola. Men annars inget.

    All annan läsk är okej för mig för det kan jag dricka normalmycket av. Men colan blir värre och värre!

    Ska ni dricka (haha låter som man är alkis) på nyårsafton? Alltså cola. Jag ska försöka undvika det :S

  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2018-12-30 22:48:23 följande:
    Ska försöka bryta helt med socker ett tag i en förhoppning att bli av med suget som gör att jag inte kan sluta stoppa i mig förrän sötsakerna är slut. Köper jag hem en tvåliter cola är den garanterat slut samma dag.
    Då ska jag peppa dig!
    student2013 skrev 2018-12-30 22:56:52 följande:
    Här är en till som ska dra ner på allt som är skitmat, läsk och godis. Blivit alldeles för mycket senaste året.

    Vi drog ner på allt för några år sen och tappade massa vikt totalt 70-80 kg som har smugits sig tillbaka till oss nu så nu är det hårda tag på det igen.
    Då vet ni att det funkar för att tappa vikt. Jag hejar på dig!
    Anonym (Colaberoende) skrev 2018-12-30 22:59:23 följande:
    Ja jag vill! Dricker typ en liter om dagen minst! Måste verkligen lägga av. Har gått upp några fula kilon pga det också :( Jag kommer tillåta mig att dricka drinkar med Cola tex rom&Cola för det dricker jag typ 1-2 ggr om året och det smakar inte cola. Men annars inget.
    All annan läsk är okej för mig för det kan jag dricka normalmycket av. Men colan blir värre och värre!

    Ska ni dricka (haha låter som man är alkis) på nyårsafton? Alltså cola. Jag ska försöka undvika det :S
    Det lät ju som ganska mycket du får i dig så du kommer säkert att gå ner bara av att ta bort colan. Jag dricker allt mellan 33 till 50 cl om dagen men sällan mer än så. Det är ändå alltför mycket och jag läste att man kunde gå ner jag tror det var 4 kg på 5 månader om man tog bort en burk cola om dagen. Sen måste det väl bilda mycket bukfett också? Och svullen mage av bubblorna.

    Jag ska testa att nångång ibland dricka nån annan läsk precis som du för det kanske jag kan behärska bättre än cola. För vem vill dricka en liter sockerdricka haha men det känns lite festligare än te eller juice för speciella tillfällen. Jag tänkte go out with a bang och dricka all cola jag har lust med imorgon Skål men sen är det cold turkey som gäller from den första januari.

    Vad kul att vi är några stycken som kan följas åt! Skrattande


  • student2013
    Anonym (Häng med mig!) skrev 2018-12-30 23:45:22 följande:

    Då ska jag peppa dig!Då vet ni att det funkar för att tappa vikt. Jag hejar på dig!Det lät ju som ganska mycket du får i dig så du kommer säkert att gå ner bara av att ta bort colan. Jag dricker allt mellan 33 till 50 cl om dagen men sällan mer än så. Det är ändå alltför mycket och jag läste att man kunde gå ner jag tror det var 4 kg på 5 månader om man tog bort en burk cola om dagen. Sen måste det väl bilda mycket bukfett också? Och svullen mage av bubblorna.

    Jag ska testa att nångång ibland dricka nån annan läsk precis som du för det kanske jag kan behärska bättre än cola. För vem vill dricka en liter sockerdricka haha men det känns lite festligare än te eller juice för speciella tillfällen. Jag tänkte go out with a bang och dricka all cola jag har lust med imorgon men sen är det cold turkey som gäller from den första januari.

    Vad kul att vi är några stycken som kan följas åt!


    Ja, det gäller att få in det igen bara nu.

    Sista dagen imorgon med cola, chips bland annat sen blir det bara vid speciella tillfällen från och med första januari.
Svar på tråden Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?