• Äldre 3 Jan 23:02
    1005 visningar
    15 svar
    15
    1005

    Gravidkudde

    Hej! Funderar på att investera i en gravidkudde denna graviditet och undrar om någon har några bra tips på vilken man ska köpa? Har funderat lite på antingen en bbhugme eller en gravidkudde maggan. Någon som sedan använt gravidkudden för amning för tvillingar? om båda har fått plats så att säga?????

  • Svar på tråden Gravidkudde
  • Äldre 4 Jan 14:37
    #1
    +1

    Fullkomligt älskade min bbhugme! Bästa köpet! Hade en annan lite billigare variant också men gick inte att jämföra. Bbhugme har som små små kulor som stoppning vilket gör att den alltid är sval och skön. Använde aldrig min som amningskudde men som gravidkudde är den suverän :)

  • Äldre 4 Jan 17:51
    #2

    Har maggan och hon börjar bli lite sliten nu tror att bbhugme kanske håller formen lite bättre eftersom det är kulor och inte stoppning liksom... men oavsett märke så köör! Vette fasen hur jag skulle ligga annars.

  • Äldre 4 Jan 19:34
    #3

    Åh, jag är också inne på att skaffa gravid kudde! Speciellt eftersom jag ska igenom en hel sommar gravid, kommer bli en utmaning. :)

  • Äldre 4 Jan 22:30
    #4

    Gud vad svårt det kan vara att bestämma sig för vilken :D tror ni det är någon stor skillnad om man har en kudde som går ner längs båda sidorna (som maggan)eller om man bara har en som man sover med som är längs ena sidan(som bbhugme) om ni förstår hur jag menar?

  • Äldre 4 Jan 22:52
    #5
    +1
    Nickan87 skrev 2019-01-04 22:30:00 följande:

    Gud vad svårt det kan vara att bestämma sig för vilken :D tror ni det är någon stor skillnad om man har en kudde som går ner längs båda sidorna (som maggan)eller om man bara har en som man sover med som är längs ena sidan(som bbhugme) om ni förstår hur jag menar?


    Ah går bbhugme inte ner på båda sidor? Det använder jag mig av ganska mkt, den bakom ryggen gör att jag inte hamnar på rygg och den framför har jag mellan benen. Ibland när jag måste sitta och sova ett tag på morgonen för att jag har ont viker jag upp ena armen som ett extra ryggstöd Så U-formen känns viktig iaf Trodde båda hade det.
  • Äldre 4 Jan 23:05
    #6

    Ojj tack för svaret! Det var det jag var lite fundersam över att det nog är riktigt användningbart med två sidor. Verkar iallafall på bilderna o videon på bbhugme som att den bara går längs ena sidan och om man viker den dubbelt så blir den isåfall lite för kort. Kanske någon som har en bbhugme kan svara på hur det är?:)

  • Äldre 4 Jan 23:29
    #7
    Nickan87 skrev 2019-01-04 23:05:42 följande:

    Ojj tack för svaret! Det var det jag var lite fundersam över att det nog är riktigt användningbart med två sidor. Verkar iallafall på bilderna o videon på bbhugme som att den bara går längs ena sidan och om man viker den dubbelt så blir den isåfall lite för kort. Kanske någon som har en bbhugme kan svara på hur det är?:)


    En bbhugme når ju inte bak mot ryggen men jag hade ena änden som kunde när jag låg på sidan och andra änden mellan knäna liksom, som en ostbåge. En annan fördel med bbhugme är att den blir en väldigt bra -babysitter- för en nyfödd. Man knyter bara ihop ändarna så blir det en perfekt babysitter eller babynest typ.
  • Äldre 4 Jan 23:35
    #8
    Bubbel85 skrev 2019-01-04 23:29:56 följande:

    En bbhugme når ju inte bak mot ryggen men jag hade ena änden som kunde när jag låg på sidan och andra änden mellan knäna liksom, som en ostbåge. En annan fördel med bbhugme är att den blir en väldigt bra -babysitter- för en nyfödd. Man knyter bara ihop ändarna så blir det en perfekt babysitter eller babynest typ.


    Kudde... inte kunde såklart :) kan absolut fatta grejen av en u-form, men det var inget jag tänkte på eller saknade. Fördelen med bbhugme kan jag tänka är att den är lite smidigare, underbar att ha även i soffan på kvällarna och är snygg att bara slänga över dubbelsängen som prydnad när man bäddat... som att det spelar nån viktig roll men, haha ni fattar :) ska man ha en kudde sommartid är den underbar pga att stoppningen inte blir varm också.
  • Äldre 5 Jan 00:01
    #9
    Bubbel85 skrev 2019-01-04 23:35:05 följande:

    Kudde... inte kunde såklart :) kan absolut fatta grejen av en u-form, men det var inget jag tänkte på eller saknade. Fördelen med bbhugme kan jag tänka är att den är lite smidigare, underbar att ha även i soffan på kvällarna och är snygg att bara slänga över dubbelsängen som prydnad när man bäddat... som att det spelar nån viktig roll men, haha ni fattar :) ska man ha en kudde sommartid är den underbar pga att stoppningen inte blir varm också.


    Den verkar ju smidig. Men du hamnade aldrig på rygg? Jag får så ont i vänstersidan så min kropp strävar liksom efter att lägga sig på rygg så skulle jag inte ha nåt där skulle jag ligga på rygg efter ett tag...
  • Äldre 5 Jan 13:25
    #10
    Bebis201901 skrev 2019-01-05 00:01:37 följande:

    Den verkar ju smidig. Men du hamnade aldrig på rygg? Jag får så ont i vänstersidan så min kropp strävar liksom efter att lägga sig på rygg så skulle jag inte ha nåt där skulle jag ligga på rygg efter ett tag...


    Nej hamnade aldrig på rygg, men jag låg nog snarare lutad mot kudden så jag låg mer på mage än på rygg liksom.
  • Äldre 5 Jan 16:09
    #11

    Ojj de blir nog sjukt svårt att välja vilken jag ska köpa båda har både för och nackdelar.. !:)

  • Äldre 5 Jan 17:53
    #12

    Älskar bbhugme! Kan inte sova utan den trots att vår lilla tjej kom för 7 månader sen:)

    KÖÖÖP!

  • Äldre 5 Jan 18:53
    #13

    Jag fick en Bekasin Eleonora av min karl och jäklar vad jag älskar den :'D Den är fantastisk och prasslar inte det minsta vilket jag förstått att många gör ..

    Sover dessutom mycket bättre med den !

  • Äldre 6 Jan 10:22
    #14
    Nathiis skrev 2019-01-05 18:53:25 följande:

    Jag fick en Bekasin Eleonora av min karl och jäklar vad jag älskar den :'D Den är fantastisk och prasslar inte det minsta vilket jag förstått att många gör ..

    Sover dessutom mycket bättre med den !


    Kollade på den du föreslog, men undrar om sambon fortfarande får plats i sängen med? Kudden såg rätt stor ut i deras reklamvideo. :)
  • Äldre 6 Jan 10:33
    #15
    Fröken Rabarber skrev 2019-01-06 10:22:45 följande:

    Kollade på den du föreslog, men undrar om sambon fortfarande får plats i sängen med? Kudden såg rätt stor ut i deras reklamvideo. :)


    Den är stor xD Hah .. Vi har en 160 säng och min karl har fortfarande väldigt gott om plats (:
Svar på tråden Gravidkudde