• Anonym (Ts)
    Äldre 5 Jan 22:07
    2333 visningar
    234 svar
    -3
    234
    2333

    Underligt beetende av bonusdotter 16 år

    Hej

    Min sambo sen flera år tillbaka har en dotter som är 16 år. Flickan har valt att bo heltid hos sin mamma pg av att vi bor i en annan stad och flickans mamma bor närmare skolan. Bonusdottern har inget eget sovrum hos oss utan delar rum med yngre syskon där bonusdottern har egen sminkhörna och säng. Bonusdottern är hos oss var tredje helg.

    Sambons dotter kom hem till oss igår och bad om att få en ram för att kunna sätta in ett foto på hennes föräldrar som hon ställde på hennes sminkbord.

    Jag har inte sagt någonting ännu, är lite förvånad över själva grejen. Även sambon är förvånad men inte sagt någonting.

    Är det inte lite konstigt beteende?

    Det känns konstigt att min sambos ex är på bild i mitt hem.

    Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Underligt beetende av bonusdotter 16 år
  • Anonym (Ja)
    Äldre 5 Jan 22:09
    #1
    +2

    Ja, du överreagerar.

  • Äldre 5 Jan 22:12
    #2
    +1

    Ja, du överreagerar.

  • Anonym (what)
    Äldre 5 Jan 22:15
    #3
    +1

    Men driver du? JA, du överreagerar. 

  • Äldre 5 Jan 22:15
    #4
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-05 22:07:34 följande:

    Överreagerar jag?


    Å det grövsta.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (eee)
    Äldre 5 Jan 22:18
    #5
    +2
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-05 22:07:34 följande:

    Hej

    Min sambo sen flera år tillbaka har en dotter som är 16 år. Flickan har valt att bo heltid hos sin mamma pg av att vi bor i en annan stad och flickans mamma bor närmare skolan. Bonusdottern har inget eget sovrum hos oss utan delar rum med yngre syskon där bonusdottern har egen sminkhörna och säng. Bonusdottern är hos oss var tredje helg.

    Sambons dotter kom hem till oss igår och bad om att få en ram för att kunna sätta in ett foto på hennes föräldrar som hon ställde på hennes sminkbord.

    Jag har inte sagt någonting ännu, är lite förvånad över själva grejen. Även sambon är förvånad men inte sagt någonting.

    Är det inte lite konstigt beteende?

    Det känns konstigt att min sambos ex är på bild i mitt hem.

    Överreagerar jag?


    Ja du överreagerar. Barn måste kunna få ha vilka foton de vill, i sin del av huset även om ni vuxna äger huset. Även om det för dig blir konstigt att de två är på samma foto (det skulle jag också tycka om mina bonusar valde ett sånt foto) så skulle jag aldrig någonsin säga något om saken. 

    Om dottern däremot ville sätta upp fotot på kylskåpet eller i vardagsrummet, då hade jag reagerat för då är det någon form av statement. 
  • Anonym (Ehm)
    Äldre 5 Jan 22:19
    #6
    +1

    Ja, hur skulle det vara konstigt att ett barn vill ha en bild hos sig på sina föräldrar?

  • Anonym (Skild fd styvmo­r)
    Äldre 5 Jan 22:26
    #7
    +1

    Min fd styvdotter hade sina föräldrars bröllopsfoto inramat på sitt rum.
    Varför skulle hon inte få ha det?
    Hon satt ju inte upp det på väggen i vårt vardagsrum, då hade jag tagit ner det.

    Hon var i ungefär samma ålder.

  • Anonym (JA!)
    Äldre 5 Jan 22:29
    #8
    +1

    Vilket svar trodde du att du skulle få egentligen? Trodde du att någon skulle backa upp dig i det här eller känner du inte själv hur orimlig reaktion du har när du tycker att tjejens ?beteende? är underligt?

    Det är inte som att hon förstorat upp fotot, gjort en fototapet och satt upp den i erat sovrumstak direkt.

  • Äldre 5 Jan 22:36
    #9
    +1

    Grejen är den att det är inte ditt hem, det är er familjs hem.

    Snacka om småsint beteende att ens ifrågasätta att bonusen vill ha en bild på sin föräldrar i sin del av hemnet.

  • Anonym (H)
    Äldre 5 Jan 22:55
    #10
    -1 +1

    Ja , du överreagerar och du är konstig.

Svar på tråden Underligt beetende av bonusdotter 16 år