• Anonym (Så otroli­gt funder­sam)
    Äldre 6 Jan 14:28
    1429 visningar
    85 svar
    85
    1429

    Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?

    Okej, såhär är det,

    Jag började dejta en kille i augusti, han bodde här men skulle en månad senare flytta för jobb utomlands under ett halvår ca.

    Väldigt tidigt in i dejtandet berättade han om sitt tidigare liv där han var uppväxt, i Stockholmsområdet, som vart kantat av droger och kriminalitet sen tidig ålder. Han berättade massvis för mig, och jag berättade om min nolltolerans för droger, men talade även om för honom hur stark han var som flyttade tvärs över landet ensam för att komma ifrån skiten.

    Det var då han flyttade till min stad. Han försökte verkligen komma ifrån, och jag ville verkligen ge denna killen en chans då vi båda kände det där klicket som så många pratar om.

    Jag kunde tycka att han drack en del, annars var han lika reko som vem som helst, jobbade och betalade för sig, om än något slarvig med pengar kanske..

    Dagen kom och han flyttade utomlands, skulle jobba i London en period, men han berättade många gånger att han skulle komma tillbaks till mig efteråt, för det var här han ville bo.

    Vi hade en nära och fin kontakt på FaceTime, sms, messenger och telefon varje dag. Inte allt på samma dag givetvis, men vi hördes varje dag.

    Han ville presentera mig för sina vänner, sin familj, han ville starta familj med mig. Han berättade för mig så otroligt ofta hur mycket han tyckte om mig och han fick mig att känna mig speciell. Han ringde i tid och otid bara för att höra hur min dag var osv.

    Dessvärre råkade han lite illa ut i London så han beslutade sig för att åka hem ett par månader tidigare än planerat.

    Han skulle bara hem och hälsa på familjen i Sthlm i ett par dagar, sen skulle han komma till mig på direkten. Ska tillägga att han var orolig för att träffa sin umgängeskrets igen då i princip allihop håller på med någon form av skit..

    Och nästan direkt han kom hem igen började jag bli oviktig, för då umgicks han med sina vänner dygnet runt och gjorde gud vet vad.

    Jag har försökt få förklaring men jag får inget svar alls, alltså han har ignorerat mig i en månad nu.

    Dagen innan han kom hem lovordade han mig så högt, dagen efter han kom hem och träffade sina vänner är jag inte värd att höra av sig till.

    Är det droger som gör att han är så? Eller är han bara ytterligare en idiot som man var dum nog att lita på?

  • Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?
  • Äldre 6 Jan 14:38
    #1

    Du kan aldrig vinna över alkohol och droger.

  • Anonym (Etf)
    Äldre 6 Jan 14:45
    #2

    Att lita på en knarkare och vilja bli ihop med en sådan är stenkorkat från början. Och att ens undra om man inte birde kunna lita på knarkare....

  • Anonym (Så otroli­gt funder­sam) Trådstartaren
    Äldre 6 Jan 15:15
    #3
    Anonym (Etf) skrev 2019-01-06 14:45:29 följande:

    Att lita på en knarkare och vilja bli ihop med en sådan är stenkorkat från början. Och att ens undra om man inte birde kunna lita på knarkare....


    Jag är allt för att ge en person en chans, om han visar att han försöker. Under två år bodde han här i min stad, jobbade och skötte sig, bortsett från en del alkohol då.

    Jag visste vad jag gav mig in på och var beredd på en käftsmäll, jag bara simpelt undrar om det är så droger funkar? Att allt annat blir oviktigt. Sedan huruvida jag är dum som ville satsa på denna killen, hör ju inte hit. Det visste jag redan.
  • Anonym (A)
    Äldre 6 Jan 15:18
    #4
    Fjäril kär skrev 2019-01-06 14:38:59 följande:
    Du kan aldrig vinna över alkohol och droger.
    Nej, det kan man inte.
  • Scoops
    Äldre 6 Jan 15:19
    #5

    Ja. Du är inne på rätt spår, det är precis så det funkar med droger. Hemskt ledsen för din skull... Jag tror säkert att han försökte där ett tag för dig, men det bittra sanningen är att han inte lyckades i slutändan.

  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 6 Jan 15:21
    #6
    -1

    Jag tror han helt enkelt har ångrat sig, tappat de känslor han hade. Trist för dig såklart men behöver inte ha något med droger att göra.

  • Anonym (Så otroli­gt funder­sam) Trådstartaren
    Äldre 6 Jan 15:53
    #7
    Scoops skrev 2019-01-06 15:19:51 följande:

    Ja. Du är inne på rätt spår, det är precis så det funkar med droger. Hemskt ledsen för din skull... Jag tror säkert att han försökte där ett tag för dig, men det bittra sanningen är att han inte lyckades i slutändan.


    Kan det vara så? För i grund och botten vill jag inte tro att jag är så oviktig som han får mig att känna.. inte för att det heller känns bättre att han sitter där uppe och knarkar, men kan det finnas en orsak till hans plötsliga beteende så ger det mig ändå någon form av tröst..
  • Anonym (Exet)
    Äldre 6 Jan 16:15
    #8
    +1

    Kan självfallet bara spekulera, men min gissning är att han återfallit i skiten. Har ett ex som gjorde likadant varje gång han skulle knarka. Sedan kom han tillbaka till mig några veckor senare och förväntade sig att allt skulle vara som vanligt och att jag skulle ta emot honom med öppna armar.

    Skulle inte rekomendera dig att satsa på en kille med denna problematik. Den kille du träffat verkar inte ha någon kontroll alls över sitt drogbruk och det slutar sällan i annat än ett krossat hjärta om man fortsätter relationen. Drogerna kommer alltid komma före dig och när han knarkar existerar du inte eller är enormt oviktig, då är det endast drogerna och vännerna som betyder något för honom.

  • Anonym (Så otroli­gt funder­sam) Trådstartaren
    Äldre 6 Jan 16:23
    #9
    Anonym (Exet) skrev 2019-01-06 16:15:38 följande:

    Kan självfallet bara spekulera, men min gissning är att han återfallit i skiten. Har ett ex som gjorde likadant varje gång han skulle knarka. Sedan kom han tillbaka till mig några veckor senare och förväntade sig att allt skulle vara som vanligt och att jag skulle ta emot honom med öppna armar.

    Skulle inte rekomendera dig att satsa på en kille med denna problematik. Den kille du träffat verkar inte ha någon kontroll alls över sitt drogbruk och det slutar sällan i annat än ett krossat hjärta om man fortsätter relationen. Drogerna kommer alltid komma före dig och när han knarkar existerar du inte eller är enormt oviktig, då är det endast drogerna och vännerna som betyder något för honom.


    Det är lite så som jag har fått det förklarat för mig av vissa med samma erfarenheter..

    Han har bränt alla broar, givetvis. Så det är ingen jag kommer satsa på. Känns ouppklarat på något vis bara.

    Tack för ditt svar, fint att det finns människor som inte dömer pga taskiga val.
  • Anonym (Etf)
    Äldre 6 Jan 16:57
    #10
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 15:15:16 följande:

    Jag är allt för att ge en person en chans, om han visar att han försöker. Under två år bodde han här i min stad, jobbade och skötte sig, bortsett från en del alkohol då.

    Jag visste vad jag gav mig in på och var beredd på en käftsmäll, jag bara simpelt undrar om det är så droger funkar? Att allt annat blir oviktigt. Sedan huruvida jag är dum som ville satsa på denna killen, hör ju inte hit. Det visste jag redan.


    Det är EXAKT så droger funkar.
Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?