• Anonym (Vänne­n)
    Äldre 7 Jan 19:08
    774 visningar
    32 svar
    -1
    32
    774

    Hade du berättat?

    Vi är tre vänner, flerbarnsmammor alla tre.

    Kan kalla dem Anna och Elin.

    Anna är lite väl glad i alkoholen och har druckit sig berusad både en och två gånger med flera småbarn hemma.

    Jag och Elin har diskuterat det, men varit osäkra på hur vi ska hantera det.

    Efter vi fått höra att Anna haft flera berusade vänner hemma med barnen sovandes på övervåningen så anmälde Elin henne till soc och nu är risken överhängande att hon blir av med barnen.

    Anna är förkrossad och gråter och gråter och söker tröst hos oss. Ingen av oss har sagt att vi vet vem som anmält.

    Känner mig så falsk, men samtidigt är det väl inte min sak att berätta?

  • Svar på tråden Hade du berättat?
  • Äldre 7 Jan 19:17
    #1
    +2

    Jag tycker inte ni behöver berätta om anmälan, men jag tycker ni borde våga prata om det skadliga i hennes beteende. Att bara hålla med och trösta hjälper henne inte.

  • Anonym (Usch)
    Äldre 7 Jan 19:17
    #2
    -1 +1

    Vilka j*vla idioter det finns!

    Med "vänner" som er behöver man inga ovänner!

    Grattis till att förstört livet totalt för dessa barn! Allt för ni är så jävla fega som inte ens vågar PRATA med någon ni kallar "vän".

    Så vidrigt så jag finner inga ord och JA NI SKA BERÄTTA SÅ HON KAN UTESLUTA ER FRÅN HENNES LIV OMGÅENDE!!

  • Äldre 7 Jan 19:19
    #3
    -1 +1

    Varför känner du att det är viktigt att bryta ditt förtroende mot Elin, som agerar i barnens bästa intresse? Är det för att du inte höll med henne om att Annas drickande var skadligt för barnen?

  • Anonym (Jj)
    Äldre 7 Jan 19:20
    #4
    -1 +1

    Om hon blir av med barnen för att hon druckit när barnen varit hemma ja då ligger det mycket mer bakom än det. För barnen förlorar inte sin mor för att hon dricker.

    För övrigt så är ni inga vänner. Ja ni är falska. Ni borde sluta umgås med henne. Riktiga vänner hade pratat med henne innan och sett till att hon får hjälp. Många dricker för att de är deprimerade eller ensamma.

  • Anonym (A)
    Äldre 7 Jan 19:21
    #5
    -1
    Fiona M skrev 2019-01-07 19:17:20 följande:
    Jag tycker inte ni behöver berätta om anmälan, men jag tycker ni borde våga prata om det skadliga i hennes beteende. Att bara hålla med och trösta hjälper henne inte.
    Tycker jag med
  • Anonym (Vänne­n) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 19:21
    #6
    EmberEyes skrev 2019-01-07 19:19:02 följande:

    Varför känner du att det är viktigt att bryta ditt förtroende mot Elin, som agerar i barnens bästa intresse? Är det för att du inte höll med henne om att Annas drickande var skadligt för barnen?


    Det vill jag inte, men jag hatar att sitta i den här sitsen, att vara i mitten. Känner mig falsk som försöker trösta Anna när jag vet sanningen. Hon anklagar en i sin närhet, skrivit om hen på fb osv, så börjar urarta....
  • Äldre 7 Jan 19:21
    #7
    -1 +1
    Anonym (Usch) skrev 2019-01-07 19:17:35 följande:

    Vilka j*vla idioter det finns!

    Med "vänner" som er behöver man inga ovänner!

    Grattis till att förstört livet totalt för dessa barn! Allt för ni är så jävla fega som inte ens vågar PRATA med någon ni kallar "vän".

    Så vidrigt så jag finner inga ord och JA NI SKA BERÄTTA SÅ HON KAN UTESLUTA ER FRÅN HENNES LIV OMGÅENDE!!


    Alltid lika härligt med människor som vill att barn ska växa upp i misär av olika slag.
  • Anonym (Syrra­n)
    Äldre 7 Jan 19:23
    #8
    +2
    Anonym (Usch) skrev 2019-01-07 19:17:35 följande:
    Vilka j*vla idioter det finns!

    Med "vänner" som er behöver man inga ovänner!

    Grattis till att förstört livet totalt för dessa barn! Allt för ni är så jävla fega som inte ens vågar PRATA med någon ni kallar "vän".

    Så vidrigt så jag finner inga ord och JA NI SKA BERÄTTA SÅ HON KAN UTESLUTA ER FRÅN HENNES LIV OMGÅENDE!!
    Ja det är ju MYCKET bättre med en alkis till mamma som förstör livet för barnen!  Min syster är alkis och tack o lov tog pappan barnet och drog. Hon var NOLL kapabel att ta hand om sonen. Hade inte pappan varit kapabel hade jag gladeligen anmält dom båda två. Minst 400000 barn i Sverige växer upp med alkoholiserade föräldrar- du tror att de lever drömliv du?
  • Anonym (Vänne­n) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 19:23
    #9

    Vi har försökt prata med henne, men hon stänger av och är inte mottaglig för något hon inte tycker om att höra.

  • Anonym (Ringi­)
    Äldre 7 Jan 19:23
    #10

    Varför pratade ni inte med henne först? Varför försökte ni inte hjälpa henne och ta reda på varför hon dricker?!

Svar på tråden Hade du berättat?