• Äldre 7 Jan 20:02
    2296 visningar
    22 svar
    22
    2296

    Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel

    Sambon och jag försökt länge med att bli gravida. Fick ett jättetidigt missfall för några månader sedan och efter det blev min cykel ca 34-35 dagar från tidigare 31. Får nu i den längre cykeln utslag ägglossningstest ungefär dag 19-20. Men skulle gärna öka mina chanser och också förkorta min cykel. Har läst att både rosenrot och bdrottninggele kan gör der samt öka fertiliteten. Men har även läst att dem kan rubba eller förlänga cykeln och det vill jag inte.

    Vilka är era erfarenheter av dessa två? Kortare cykel? Blivit gravida!

  • Svar på tråden Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel
  • Äldre 7 Jan 22:50
    #1

    Vi försökte länge och jag hade regelbunden cykel som blev påverkad efter x och ma. Både rosenrot och bidrottninggele förlängde cykeln och hjälpte föga. Tyckte Bisolvon funkade bäst (gav grav nr 2).

  • Äldre 7 Jan 22:50
    #2

    Vi försökte länge och jag hade regelbunden cykel som blev påverkad efter x och ma. Både rosenrot och bidrottninggele förlängde cykeln och hjälpte föga. Tyckte Bisolvon funkade bäst (gav grav nr 2).

  • Äldre 8 Jan 07:29
    #3

    Okej, tack ska pröva det då!????????????

  • Äldre 8 Jan 12:59
    #4

    Någon annan?

  • Anonym (i väntan på att bli fler)
    Äldre 8 Jan 21:49
    #5

    Jag har införskaffat Bisolvon och Rosenrot men inte hunnit testa än.


    hade BIM igår. tog ett negativt gravtest idag så jag väntar bara på att mensen ska komma vilken dag som helst och då är jag förberedd att börja med dom båda!

  • Äldre 8 Jan 22:14
    #6

    Okej, spännande! Hade också köpt hem bisolvon nu men vågar inte börja med dem, då jag läste någonstans den kunde bidra till fosterskador, (hjärtfel).

    Men känner ju att det inte borde skada innan fostret blivit till dvs innan ÄL. Bdirlttnkngelen vågar jag mig inte heller på då jag är rädd att den ska förstöra eller förlänga mina redan långa cykel.

    Så just nu konfunderad kring dessa metoder, samtidigt nyfiken att pröva?!!

  • Anonym (Lollo­)
    Äldre 11 Jan 16:08
    #7

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1 års tid... hade de första 6 månaderna regelbunden cykel på ca. 28 dagar med bra flöde, fick dock bara pos. Ägglossningstest 2 gånger.

    I somras provade jag bidrottningsgelè och rosenrot i hopp om att få tydligare ägglossning men icke, nu är min cykel runt 45-50 dagar och jag blöder mycket lite och jag har inte fått fler positiva ägglossningstest.

    Väntar nu in mens inom de närmsta 2 veckorna och tänkte då prova dubbel dos av rosenrot, kan lika väl prova igen men med en högre dos och hoppas på att cykeln blir något kortare....

  • Äldre 11 Jan 20:32
    #8

    Nej vad tråkigt, att du ej hittade Äl och att cykeln blev så lång..Men att du vågar prova igen då , i och med att den både förlängde och inte gjorde den kortare. Är som sagt rädd att det ska förlänga min och eller förstöra på ngt sätt!

  • Anonym (6v)
    Äldre 11 Jan 21:28
    #9

    Jag har ganska regelbundna cykler på ca 43 dagar. Har tagit 300 mg rosenrot dagligen och fått ÄL runt CD17-18. Så för mig har det funkar toppen. Men det kan ju vara så att de ställer till om man har en "normal" cykel, vilket en cykel på 35 dagar faktiskt är

  • Äldre 12 Jan 10:02
    #10

    Ja det är sant! Men som sagt, det skadar ju inte om deb blir lite kortare och om Äl kommer tidigare vore inte heller fel! Vill ju också se om de kan göra så att en blir gravid, hoppas hoppas. Får börja nästa cykel då jag redan haft mens ett par dagar!

Svar på tråden Rosenrot eller bidrottninggele vid regelbunden cykel