• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Agda186

    Hej allihop!

    Smyger mig in här jag också, trevligt med gemenskap!

    Har inga barn sedan innan, varken jag eller min sambo. Jag 29, han 32. Vi har försökt i ungefär ett halvår, men detta är första cykeln vi ska prova med ägglossningstest.

    BIM-lista

    1/2 Editb

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186

    6/2 EliMil

    7/2 Norrpreg

  • Kissekatten2014

    Godmorgon ????.

    Nån mer här inne dom kör äl-stickor? När brukar ni börja efter mensen. Min mens är i slut rampen är idsg inne på min 3:e dag.

  • bligravid123

    Jag tänkte börja med det på tisdag. Jag har ägglossning på fredagen ( har testat jättemånga gånger förut men aldrig någonsin fått utslag- fast jag testat morgon lunch och ikväll ) Jag vet inte varför men stickorna reagerar inte på mig eller jag reagerar inte på dem... haha

    men ska ändå försöka denna månad.

  • Kissekatten2014
    bligravid123 skrev 2019-01-12 10:24:19 följande:

    Jag tänkte börja med det på tisdag. Jag har ägglossning på fredagen ( har testat jättemånga gånger förut men aldrig någonsin fått utslag- fast jag testat morgon lunch och ikväll ) Jag vet inte varför men stickorna reagerar inte på mig eller jag reagerar inte på dem... haha

    men ska ändå försöka denna månad.


    Skriver som en kratta, hoppas du förstod iaf . Enligt appen har jag redan äl på torsdag om det stämmer. Om nu kroppen är i fas som den ska vara hoppas jag.
  • bligravid123

    Ja jag hoppas det samma då jag har varit gravid och födde i juni. Har inte haft någon mens fick första nu 5 januari (har ingen aning om ifall kroppen är som den var innan graviditeten eller om det är nya saker som gäller) men jag tänker att jag kör som om jag har samma längd innan ägglossning och mens och så vidare....

    Hade du nyss slutat med p-piller eller hur var det?

  • Kissekatten2014
    bligravid123 skrev 2019-01-12 10:57:27 följande:

    Ja jag hoppas det samma då jag har varit gravid och födde i juni. Har inte haft någon mens fick första nu 5 januari (har ingen aning om ifall kroppen är som den var innan graviditeten eller om det är nya saker som gäller) men jag tänker att jag kör som om jag har samma längd innan ägglossning och mens och så vidare....

    Hade du nyss slutat med p-piller eller hur var det?


    Grattis får man väl säga . Då är det dags för nimmer 2 för er.

    Jag hade minipiller när jag var yngre, nu dem sista 4 åren hade jag nuva ring, tog ut den sista i slutet av november. Så nu får vi se i vilken fas kroppen är. Jade väldigt kort mens 2 dagar bara, men riklig mängd om man säger så.
  • EliMil

    Vad härligt att ni blir fler här :)

    Vi kör inte med något speciellt. Har de senaste månaderna märkt min äl genom flytningar så vi hoppas det räcker att ha koll så. Håller sig cykeln som den är nu har jag äl 23. Så det är ett tag kvar. Man vill bara spola framåt så man aktivt kan börja försöka. Så tråkigt nu när man var väntar :P

  • norrpreg

    Jag ska testa med ÄL-tester nu. Jag följer min cykel i appen FLO som jag tycker funkar jättebra! Den har prickat in min mens exakt, men eftersom jag aldrig riktigt tagit reda på när jag har ägglossning så ska jag börja till veckan med vanliga stav test och när de närmar sig de datum jag tror går jag över på digitala för att få mer exakt!

  • Kissekatten2014
    norrpreg skrev 2019-01-12 14:57:00 följande:

    Jag ska testa med ÄL-tester nu. Jag följer min cykel i appen FLO som jag tycker funkar jättebra! Den har prickat in min mens exakt, men eftersom jag aldrig riktigt tagit reda på när jag har ägglossning så ska jag börja till veckan med vanliga stav test och när de närmar sig de datum jag tror går jag över på digitala för att få mer exakt!


    Tänkte köpa stickor lite billigare, vilka har du och vart beställde du ifrån. Har clearblues digital hör hemma som jag tänkte använda denna månaden, men tänkte som du att man kanske skulle haft billigare först
Svar på tråden BIM februari 2019