• Äldre 9 Jan 11:52
    8522 visningar
    1229 svar
    1229
    8522

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Äldre 15 Jan 09:52
    #51

    Hej,

    Jag hoppar in i denna tråden också fast jag egentligen hade tänkt ta ett FL break men har en sån bra känsla denna månad så är kvar ett tag till. :) Vi har försökt nu i ca 6 mån för att få nr 2. Jag är 31 år och mannen är 35 och så har vi en dotter på 3 år. Första månaden jag även provar rosenrot. Har Bim 3/2. 
    Hoppas på många plus denna månad! 

  • Äldre 15 Jan 09:53
    #52
    BIM-lista 

    28/1 Kstadtjej87 

    1/2 Editb 

    3/2 Jagerika, Mezzy

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia 

    6/2 EliMil 

    7/2 Norrpreg 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy 

    11/2 Emmissss 

    13/2 Mia86a 

    16/2 Amendah
  • Äldre 15 Jan 11:09
    #53


    Tog detta ÄL-test imorse och förstår ju att de inte är positivt, men eftersom de blev utslag så borde jag nu testa varje dag eller? Jag ska ha äl 23 enligt appen flo!
  • Äldre 15 Jan 12:19
    #54
    Mezzy skrev 2019-01-15 09:52:20 följande:

    Hej,

    Jag hoppar in i denna tråden också fast jag egentligen hade tänkt ta ett FL break men har en sån bra känsla denna månad så är kvar ett tag till. :) Vi har försökt nu i ca 6 mån för att få nr 2. Jag är 31 år och mannen är 35 och så har vi en dotter på 3 år. Första månaden jag även provar rosenrot. Har Bim 3/2. 
    Hoppas på många plus denna månad! 


    Varför tänkte du ha ett fl-break? Du behöver absolut inte svara, bara nyfiken :)
  • Äldre 15 Jan 12:19
    #55
    norrpreg skrev 2019-01-15 11:09:46 följande:
    Tog detta ÄL-test imorse och förstår ju att de inte är positivt, men eftersom de blev utslag så borde jag nu testa varje dag eller? Jag ska ha äl 23 enligt appen flo!
    Vad jag har förstått så kan man endast detektera ÄL om man ser en stregring från dag till dag, så om jag var du skulle jag testa några dagar i rad :)
  • Äldre 15 Jan 12:59
    #56
    Birdiz skrev 2019-01-15 12:19:46 följande:

    Vad jag har förstått så kan man endast detektera ÄL om man ser en stregring från dag till dag, så om jag var du skulle jag testa några dagar i rad :)


    Ja då fortsätter jag testa tills jag ser en stegring! Har digitala test men tänker att jag ska använda dom närmare ägglossning eller då jag ser tydligare streck!
  • Äldre 15 Jan 13:03
    #57
    Birdiz skrev 2019-01-15 12:19:01 följande:
    Varför tänkte du ha ett fl-break? Du behöver absolut inte svara, bara nyfiken :)
    Märkt att jag blir stressad och ledsen när jag ser fler som plussar i varje tråd men inte får något plus själv. Även fast jag blir så glad för deras skull också!
    Och så har det blivit att man går in och kollar trådarna varje dag och med det blir det att man tänker på att bli med barn varje dag vilket blir stressande isig. 

    Men samtidigt tycker jag ju att det är kul och känner en peppning av att skriva med andra som är i samma sitts! :)  
  • Äldre 15 Jan 15:06
    #58

    Hej :) Jag hoppar in här från januari-tråden. Var så säker att det hade tagit sig denna månad, men så idag kom ändå mensen en dag för tidigt :( Första gången jag känner mig uppriktigt besviken och lite nere. Men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare!

    Denna cykel är jag sugen på att testa med ÄL-stickor för första gången då jag tycker det kan vara knepigt att känna exakt när ÄL infinner sig, även om jag ofta har ett hum... Är det möjligtvis någon som skulle kunna berätta för mig hur det fungerar? Jag har förstått att man ska börja ta dom ganska omgående efter mensen och kommer att se en stegring fram tills att båda strecken är lika starka, visst? Men sen då, är ägglossningen precis då eller infinner den sig någon dag senare eller hur funkar det? :) Skriver in mig i BIM-listan den 10/2. Lycka till allihop, hoppas detta blir vår månad!!

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87

    1/2 Editb

    3/2 Jagerika, Mezzy

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    6/2 EliMil

    7/2 Norrpreg

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019

    11/2 Emmissss

    13/2 Mia86a

    16/2 Amendah

  • Äldre 15 Jan 15:41
    #59
    Nr2år2019 skrev 2019-01-15 15:06:35 följande:

    Hej :) Jag hoppar in här från januari-tråden. Var så säker att det hade tagit sig denna månad, men så idag kom ändå mensen en dag för tidigt :( Första gången jag känner mig uppriktigt besviken och lite nere. Men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare!

    Denna cykel är jag sugen på att testa med ÄL-stickor för första gången då jag tycker det kan vara knepigt att känna exakt när ÄL infinner sig, även om jag ofta har ett hum... Är det möjligtvis någon som skulle kunna berätta för mig hur det fungerar? Jag har förstått att man ska börja ta dom ganska omgående efter mensen och kommer att se en stegring fram tills att båda strecken är lika starka, visst? Men sen då, är ägglossningen precis då eller infinner den sig någon dag senare eller hur funkar det? :) Skriver in mig i BIM-listan den 10/2. Lycka till allihop, hoppas detta blir vår månad!!

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87

    1/2 Editb

    3/2 Jagerika, Mezzy

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    6/2 EliMil

    7/2 Norrpreg

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019

    11/2 Emmissss

    13/2 Mia86a

    16/2 Amendah


    När jag tog ÄL-tester så räknade jag att ÄL var dagen efter positivt test efter som ägget släpper efter man fått den högsta LH ökningen :) hoppas du förstår!
  • Äldre 15 Jan 15:58
    #60

    När brukar ni starta ägglossningsresterna, hur många dagar innan äl eller startar ni dir2kt efter mensen slut?

Svar på tråden BIM februari 2019