• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Mezzy
    bligravid123 skrev 2019-01-17 10:44:59 följande:

    Hej allesammans Hur går det Har ni börjat med mys eller väntar ni på BIM?!


    vi har kört varannan dag nu och fick fast gubbe på äl test i morse så nu blir det 3 dagar på raken (hoppas mannen orkar med :)) sen är det den eeeeeeviga väntan på bim. 
    Hatar verkligen den väntan! Jag har olika "symtom" varje månad som gör att jag varje månad tror att jag blivit gravid, men icke! Så nu finns det inget symtom som skulle kunna få mig att tro något. Och denna månad kommer jag vänta till BIM+1 innan jag testar! 
  • Kissekatten2014
    bligravid123 skrev 2019-01-17 10:44:59 följande:

    Hej allesammans Hur går det Har ni börjat med mys eller väntar ni på BIM?!


    Väntar på mina fertila dagar just nu, blir mys lite spontant nu innan. Men när den glada blinkande smileyn kommer bli det mer.
  • bligravid123

    Ja det känns som att från och med den dagen man bestämde sig för att vilja bli gravid så är det bara en lång väntan ...först till ägglossning till till BIM nähä där kom mensen.

    Vänta till ägglossning igen.. vänta vänta vänta, passa in räkna, det är inte konstigt att man blir smått neurotisk :D

  • bligravid123

    Förresten hur många av er som försöker bli gravida nu har redan fött ett barn eller flera ? Hur såg eran mens- cykel ut efter att ni hade fött blev den normal direkt den kom igång igen eller krånglade den lite i början? var den det samma som innan ni blev gravida - alltså antal dagar längd och så vidare eller förändrades den efter förlossning och graviditet?

  • Kstadtjej87
    bligravid123 skrev 2019-01-17 11:19:03 följande:

    Förresten hur många av er som försöker bli gravida nu har redan fött ett barn eller flera ? Hur såg eran mens- cykel ut efter att ni hade fött blev den normal direkt den kom igång igen eller krånglade den lite i början? var den det samma som innan ni blev gravida - alltså antal dagar längd och så vidare eller förändrades den efter förlossning och graviditet?


    Min mens kom igen efter 7 månader. Första månaderna va de lite minde och färre dagar men sen dess har den varit som innan. 4-5 dagar är min mens alltid nu. Kommer regelbundet mellan 27-31 dagar emellan.
  • Birdiz
    bligravid123 skrev 2019-01-17 11:19:03 följande:

    Förresten hur många av er som försöker bli gravida nu har redan fött ett barn eller flera ? Hur såg eran mens- cykel ut efter att ni hade fött blev den normal direkt den kom igång igen eller krånglade den lite i början? var den det samma som innan ni blev gravida - alltså antal dagar längd och så vidare eller förändrades den efter förlossning och graviditet?


    Fick tillbaka mensen när dottern var ca 7 månader och började amma lite mindre! Fick tillbaka en regelbunden cykel direkt, dva 25-28 dagars cykler som innan :) 
  • Mezzy
    bligravid123 skrev 2019-01-17 11:17:08 följande:

    Ja det känns som att från och med den dagen man bestämde sig för att vilja bli gravid så är det bara en lång väntan ...först till ägglossning till till BIM nähä där kom mensen.

    Vänta till ägglossning igen.. vänta vänta vänta, passa in räkna, det är inte konstigt att man blir smått neurotisk :D


    bligravid123 skrev 2019-01-17 11:19:03 följande:

    Förresten hur många av er som försöker bli gravida nu har redan fött ett barn eller flera ? Hur såg eran mens- cykel ut efter att ni hade fött blev den normal direkt den kom igång igen eller krånglade den lite i början? var den det samma som innan ni blev gravida - alltså antal dagar längd och så vidare eller förändrades den efter förlossning och graviditet?


    Ja men eller hur! Sitter i dessa satans appar halva dagarna för att räkna ner och hålla koll på allt! :D 

    Jag vet faktiskt inte hur min mens va innan jag blev gravid med dottern då jag har ätit p-piller sedan jag var ca 16 år. Dottern blev en överraskning efter att ha slarvat en del med pillren. :) 
    Efter förlossningen så hann jag inte få mensen innan jag stoppade in en spiral (ca 3 mån efter förlossningen) och hade ingen mens under tiden jag hade spiralen. Tog ut den efter ca 8 mån då den hade flyttat på sig. Sen har jag ätit p-piller tills i somras och sedan dess så har min cykel varierat mellan 27-30 dagar.  

  • Jagerika
    bligravid123 skrev 2019-01-17 10:44:59 följande:

    Hej allesammans Hur går det Har ni börjat med mys eller väntar ni på BIM?!


    Är bara på ÄL+2 så vänta på Bim :) myste 3 dagar innan, 2 dagar innan och på äldagen så hoppas det tar sig på dom gångerna nu <3
  • Mia86a
    bligravid123 skrev 2019-01-17 11:19:03 följande:

    Förresten hur många av er som försöker bli gravida nu har redan fött ett barn eller flera ? Hur såg eran mens- cykel ut efter att ni hade fött blev den normal direkt den kom igång igen eller krånglade den lite i början? var den det samma som innan ni blev gravida - alltså antal dagar längd och så vidare eller förändrades den efter förlossning och graviditet?


    Jag har två barn och fick tillbaka mensen när de var 9-10 månader. Efter första barnet hade jag bara mens två gånger innan jag blev gravid med barn nummer två, så där kan jag inte fastställa något mönster, haha. Nu däremot, efter att minstingen slutat amma, är mensen helt i oordning. Jag antar att det tar några månader för kroppen att ställa om sig, för alla mina cykler (3 stycken hittills) har varit olika långa, senaste cykeln var 53 dagar och den dessförinnan 31-32 dagar...
  • glitterhitta

    Mensen kom idag med full kraft så jag hoppar in här, nästa ÄL kommer ske ca 31 januari och då blir BIM på Alla hjärtans dag :)

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87

    1/2 Editb

    2/2 Livethänder

    3/2 Jagerika, Mezzy

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    6/2 EliMil

    7/2 Norrpreg

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019

    11/2 Emmissss

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    Pluslista:

Svar på tråden BIM februari 2019