• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • bligravid123

    Jag är sååååå ledsen!

    Enligt beräkningar o appar o allt skulle jag haft ägglossning igår.

    Visserligen hade vi sex men inte tillstymmelse till ägglossning. Inga flytningar ingen värk INGENTING!

    kan ägglossning plötsligt låta bli att komma? Känns så hopplös.

    Kan man ha ägglossning utan flytningar?

    Finns det någon som blivit gravid trots att det verkar som ägglossning uteblivit?

  • Birdiz
    bligravid123 skrev 2019-01-19 08:42:58 följande:

    Jag är sååååå ledsen!

    Enligt beräkningar o appar o allt skulle jag haft ägglossning igår.

    Visserligen hade vi sex men inte tillstymmelse till ägglossning. Inga flytningar ingen värk INGENTING!

    kan ägglossning plötsligt låta bli att komma? Känns så hopplös.

    Kan man ha ägglossning utan flytningar?

    Finns det någon som blivit gravid trots att det verkar som ägglossning uteblivit?


    Vänta några dagar! Den kanske bara är lite sen just detta månad. Jag har mätt med app i 5 år och det har varierat ganska mkt ändå  även om jag haft "regelbunden" hela tiden. 2-3 dagars skillnad tror jag inte är något konstigt alls! Och sen är det ju inte alla som märker av sig ägglossning alls ! Ge inte upp hoppet :)
  • Kissekatten2014

    Hur går det här inne? Väntar ni på bim eller ägglossning? Jag väntar på äl då jag idag tog ett äl test och det var negativt men ändå starkare streck än va det var igår

  • Jagerika
    bligravid123 skrev 2019-01-19 08:42:58 följande:

    Jag är sååååå ledsen!

    Enligt beräkningar o appar o allt skulle jag haft ägglossning igår.

    Visserligen hade vi sex men inte tillstymmelse till ägglossning. Inga flytningar ingen värk INGENTING!

    kan ägglossning plötsligt låta bli att komma? Känns så hopplös.

    Kan man ha ägglossning utan flytningar?

    Finns det någon som blivit gravid trots att det verkar som ägglossning uteblivit?


    Du kan haft ägglossning utan att känna nått eller så är den bara lite försenad :) en vän blev gravid ändå, hon va helt bombis på att ÄL uteblev men fick fint plus på Bim :)
  • Jagerika
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-19 10:33:45 följande:

    Hur går det här inne? Väntar ni på bim eller ägglossning? Jag väntar på äl då jag idag tog ett äl test och det var negativt men ändå starkare streck än va det var igår


    Jag är på ÄL+4 idag och på ÄL+2 fick jag super mensvärk så antingen dog ägget eller så blev det befruktat, och jag befarar alltid det värsta såklart xD annars känner jag mig som vanligt!
  • EliMil
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-19 10:33:45 följande:

    Hur går det här inne? Väntar ni på bim eller ägglossning? Jag väntar på äl då jag idag tog ett äl test och det var negativt men ändå starkare streck än va det var igår


    Jag väntar fortfarande på äl. Alltid väntar man på nått :P

    Tror att äl kommer på onsdag så det är ju inte jättelång väntan kvar. Och så har vi redan dragit igång, mys igår. Tänker mys imorgon eller måndag och sedan onsdag.
  • bligravid123

    Jag hade nyss blodig flytning efter att ha haft samlag två ggr på två dagar. Vad kan detta vara?

    Skulle haft ägglossning igår men den kom aldrig

  • bligravid123
    nathalieejj skrev 2019-01-19 19:25:44 följande:

    @bligravid123 hur vet du att den aldrig kom?


    Inga flytningar ingen ägglossningssmärta och inget utslag på stickorna Jag brukar alltid känna min ägglossning väldigt tydlig annars.

    Vilken antiklimax på något vis när man laddat och laddat och räknat med den här dagen och så föll allting bara pladask
  • Mezzy
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-19 10:33:45 följande:

    Hur går det här inne? Väntar ni på bim eller ägglossning? Jag väntar på äl då jag idag tog ett äl test och det var negativt men ändå starkare streck än va det var igår


    Tror jag hade äl igår. Hade positivt test i torsdags så nu väntar jag på temp höjningen för att få ägglossningen konfirmerad. :) Så nu är det väntan på att mensen inte ska komma igen. Haaaatar den!
Svar på tråden BIM februari 2019