• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Kstadtjej87
    Jagerika skrev 2019-01-20 11:28:37 följande:

    Jag har mensvärk lite till och från men annars känner jag inget än :) ja det är långt dit men innan lördag är liksom ingen idé för det kommer inte synas nått ändå så jag får tålmodigt vänta :) kanske till och med väntar längre, blir så besviken av stt se alla negativa test jämt :p

    Hur känner du dug?


    Känner nog inget. Ibland får jag lite molvärk men inget så jag känner att de är något på gång.

    De är som du säger för tidigt att testa innan. Ska med hålla mig hoppas jag. :)
  • FruEA

    Hoppar in jag också! Tänkte försöka hålla mig undan FL fram tills plus, men tiden går ju sååååå långsamt!

    Både jag och min man är 26 år, vi har inga barn sedan innan. Vi har försökt sen i somras. Fick MA i november (v 12) och sen dess har vi pga olika anledningar inte kunnat försöka, men nu är vi igång igen. Tar Letrozol för att få ÄL vilket gör väntan extra olidlig. Vill bara att tiden ska gå nu. 

    Hoppas februari blir en grym månad för oss alla! 

    BIM-lista 


    28/1 Kstadtjej87 

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia 

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy 

    10/2 Nr2år2019 

    11/2 Emmissss, FruEA

    13/2 Mia86a 

    14/2 Mickiisen, glitterhitta 

    16/2 Amendah 

    22/2 Nicciz 

    Pluslista:


     

  • Dreamof4

    Hoppar in här oxå. Tredje försöket med en fyra.

    Fick fast glad gubbe med CB advanced ÄL test 16/1 utan föregående utslag med blinkande gubbe. Hade ett till CB advanced test hemma som jag testade med dan efter, dvs. 17/1 och det visade också glad gubbe, vilket innebär att jag hade maximal fertilitet i 2 dagar. Testade tom cirkel 18/1, varpå ÄL måste varit 18/1 då ägglossning inte sker när glad gubbe visas. SM 1/1 och BIM 28/1.

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019

    11/2 Emmissss, FruEA

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    22/2 Nicciz

    Pluslista:

  • EliMil
    FruEA skrev 2019-01-20 12:22:51 följande:

    Hoppar in jag också! Tänkte försöka hålla mig undan FL fram tills plus, men tiden går ju sååååå långsamt!

    Både jag och min man är 26 år, vi har inga barn sedan innan. Vi har försökt sen i somras. Fick MA i november (v 12) och sen dess har vi pga olika anledningar inte kunnat försöka, men nu är vi igång igen. Tar Letrozol för att få ÄL vilket gör väntan extra olidlig. Vill bara att tiden ska gå nu. 

    Hoppas februari blir en grym månad för oss alla! 

    BIM-lista 28/1 Kstadtjej87 30/1 Jagerika 1/2 Editb, Mezzy2/2 Livethänder 5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia 4/2 Norrpreg6/2 EliMil 8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy 10/2 Nr2år2019 11/2 Emmissss, FruEA13/2 Mia86a 14/2 Mickiisen, glitterhitta 16/2 Amendah 22/2 Nicciz Pluslista:

     


    Välkommen :)

    Jag skulle också hållt mig borta men det fick inte allt. Skapade denna tråden direkt när förra mensen kom hehe känns på nått sätt ibland som om man har större chans att bli gravid bara för att man är med här och kollar in lite då och då:P
  • FruEA
    EliMil skrev 2019-01-20 15:10:48 följande:

    Välkommen :)

    Jag skulle också hållt mig borta men det fick inte allt. Skapade denna tråden direkt när förra mensen kom hehe känns på nått sätt ibland som om man har större chans att bli gravid bara för att man är med här och kollar in lite då och då:P


    Haha visst är det svårt att hålla sig borta! För mig känns det närmre på något vis. Lite som att det blir mer verkligt. Och så går det lite snabbare när jag kan prata om längtan och väntan med andra som förstår den.. min man längtar han också men han tänker inte på det lika mycket som jag.
  • EliMil
    FruEA skrev 2019-01-20 15:52:45 följande:

    Haha visst är det svårt att hålla sig borta! För mig känns det närmre på något vis. Lite som att det blir mer verkligt. Och så går det lite snabbare när jag kan prata om längtan och väntan med andra som förstår den.. min man längtar han också men han tänker inte på det lika mycket som jag.


    Känner igen det där med längtan på olika sätt. Vi längtar båda, men jag mer otåligt. Vill nu, försöka mycket och analyserar och funderar på allt. Sambon är lite mer att det blir när det blir, ingen brådska lixom.

    Tycker även det är skönt att kunna läsa o skriva här då sambon känner sig som en maskin om man pratar om allt med honom. Att han bara är med för att göra ett barn, att vi inte är med varandra (sex) för att vi vill längre.
  • bligravid123

    Alltså hade/skulle ha ägglossning i helgen o har reeeedan molvärk. (Detta tom trots att jag inte tror att jag hade ägglossning då jag inte kände av den eller fick utslag på stickorna)

    ÄNDÅ Känner mig trött o konstigt fast jag vet att jag inte kan känna något överhuvudtaget.

    Skengravid.

    Fler som känner massa symtom som egentligen inte finns??

  • FruEA
    EliMil skrev 2019-01-20 17:37:07 följande:

    Känner igen det där med längtan på olika sätt. Vi längtar båda, men jag mer otåligt. Vill nu, försöka mycket och analyserar och funderar på allt. Sambon är lite mer att det blir när det blir, ingen brådska lixom.

    Tycker även det är skönt att kunna läsa o skriva här då sambon känner sig som en maskin om man pratar om allt med honom. Att han bara är med för att göra ett barn, att vi inte är med varandra (sex) för att vi vill längre.


    Precis så är det för oss också. Särskilt med mina tabletter så blir det hela tiden så närvarande.. och han pallar liksom inte riktigt med det tror jag.

    Sex i fortplantningssyfte är krångligt tycker jag! Förstår verkligen din sambo. Men trist att han känner så, hoppas ni kan komma runt det! Vi har en gemensam plan för sex vid ÄL för att inte hamna i den sitsen. Typ ett avtal hahaha. Jag har länge lidit av samlagssmärtor så sex är redan komplicerat för mig. Blir inte lättare av att ha det på beställning direkt????
  • EliMil
    FruEA skrev 2019-01-20 18:32:43 följande:

    Precis så är det för oss också. Särskilt med mina tabletter så blir det hela tiden så närvarande.. och han pallar liksom inte riktigt med det tror jag.

    Sex i fortplantningssyfte är krångligt tycker jag! Förstår verkligen din sambo. Men trist att han känner så, hoppas ni kan komma runt det! Vi har en gemensam plan för sex vid ÄL för att inte hamna i den sitsen. Typ ett avtal hahaha. Jag har länge lidit av samlagssmärtor så sex är redan komplicerat för mig. Blir inte lättare av att ha det på beställning direkt????


    Låter tufft för dig men skönt att ni hittat nått som passar er :)

    Vi kämpar på, så här trodde man verkligen inte det skulle var när man började försöka. Jag tror att Jag får ventilera på en istället så kommer nog mycket press på damkol släppa:)
  • else1989

    Hej!
    Hoppar in här från januari-tråden och håller tummarna för plus denna månad istället. BIM 18/2 för min del :) 

    BIM-lista 

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia 

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy 

    10/2 Nr2år2019 

    11/2 Emmissss, FruEA

    13/2 Mia86a 

    14/2 Mickiisen, glitterhitta 

    16/2 Amendah 

    18/2 else1989

    22/2 Nicciz 

    Pluslista:

Svar på tråden BIM februari 2019