• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Nr2år2019

    Första dagen efter mensen här och dags att sätta igång bebisverkstaden, hehe. Vi tänkte gardera oss denna månad och försöka få till det varje dag nu ett tag framöver... Inte det lättaste alla gånger när man har en vild snart 2åring hemma och är sååå trötta och lite småsjuka båda två... Detta ?tvångssexande? är ju inte alltid supertändande heller, men bara att köra på, haha!

  • Jagerika
    Editb skrev 2019-01-21 17:58:13 följande:

    Nu är min ägglossning över och det är bara att invänta BIM och se om det blivit något resultat eller inte. Är mitt och sambons första försök så jag ska väl inte ha allt för stora förhoppningar även om hoppet lever! Tiden kunde dock få gått lite snabbare.. Någon som har något tips på för att få all väntan att gå lite snabbare?


    Jag har beställt diamant tavlor som jag ska pyssla med! Då tänker man verkligen på annat och det är jätteroligt! :D ett annat tips är att sticka eller virka, jag virkar varje kväll och helt plötsligt är det redan ÄL+7 i morgon :) haha
  • KajsaLouise

    Hej!

    Jag blir så trött på mig själv. I mitt huvud finns bara bebistankar och tankar på vad som är fel på mig. Försöker prata med sambon men han är inte lika angelägen att diskutera detta som jag är :P Jag har nu testat i tre cykler med CB dubbelhormonindikator. I november när jag testade blinkade gubben så fint tidigt, men blev aldrig fast. I december visades bara 0:r. Jag testade då till och med 25/12. Sen tog testen slut. Testade med billigt test den 26/12 och fick då två lika starka streck och tolkade det som positivt. Den 27/12 var teststrecket svagt igen. Nu i januari är jag på 7e dagen med en blinkande gubbe. De billiga testen har inte gett något ordentligt utslag. Enligt app och i enlighet med föregående cykel skulle jag ha haft äl idag. Har haft äl-flytningar i flera dagar med trådar. Trådarna har dock blivit färre ju närmare beräknad äl jag kommit. Idag finns inget kvar. Det är bara vått liksom. Jag äter provera för att få regelbunden mens sen september och det har funkat bra. Tror ni att jag trots negativa test haft/har äl? Tänker just på flytningarna... Eller man kanske kan ha sådana ändå? Eller tror ni Proveran kan skapa falskt utslag på test? Jag vet inget längre och det är så frustrerande. I år blir jag 34 år. Har velat ha barn så länge jag kan minnas... Känns bara blä allt! :( Till er som tar er tid att läsa min roman - Tack! Jag skriver ändå upp mig på BIM-listan och hoppas lite till :)

  • KajsaLouise

    Skriver till mig här! Lycka till alla :)

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, KajsaLouise

    2/2 Livethänder

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö)

    11/2 Emmissss, FruEA

    12/2 anonym (Julia)

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    18/2 else1989, bibimbap

    22/2 Nicciz

    Pluslista:[/quote]

  • Jagerika
    KajsaLouise skrev 2019-01-21 20:51:57 följande:

    Hej!

    Jag blir så trött på mig själv. I mitt huvud finns bara bebistankar och tankar på vad som är fel på mig. Försöker prata med sambon men han är inte lika angelägen att diskutera detta som jag är :P Jag har nu testat i tre cykler med CB dubbelhormonindikator. I november när jag testade blinkade gubben så fint tidigt, men blev aldrig fast. I december visades bara 0:r. Jag testade då till och med 25/12. Sen tog testen slut. Testade med billigt test den 26/12 och fick då två lika starka streck och tolkade det som positivt. Den 27/12 var teststrecket svagt igen. Nu i januari är jag på 7e dagen med en blinkande gubbe. De billiga testen har inte gett något ordentligt utslag. Enligt app och i enlighet med föregående cykel skulle jag ha haft äl idag. Har haft äl-flytningar i flera dagar med trådar. Trådarna har dock blivit färre ju närmare beräknad äl jag kommit. Idag finns inget kvar. Det är bara vått liksom. Jag äter provera för att få regelbunden mens sen september och det har funkat bra. Tror ni att jag trots negativa test haft/har äl? Tänker just på flytningarna... Eller man kanske kan ha sådana ändå? Eller tror ni Proveran kan skapa falskt utslag på test? Jag vet inget längre och det är så frustrerande. I år blir jag 34 år. Har velat ha barn så länge jag kan minnas... Känns bara blä allt! :( Till er som tar er tid att läsa min roman - Tack! Jag skriver ändå upp mig på BIM-listan och hoppas lite till :)


    Jag vet inte hur det funkar men en liten tröst till dig är att det inte är alla som har tillräckligt med LH hormon för att digitala test ska ge utslag, men man kan ha ägglossning ändå! Läst om flera här på FL som trott som dig och aldrig fått fullt utslag som ändå blivit gravida och fått barn :) men är du orolig så kontakta mödravården!
  • KajsaLouise
    Jagerika skrev 2019-01-21 21:38:12 följande:

    Jag vet inte hur det funkar men en liten tröst till dig är att det inte är alla som har tillräckligt med LH hormon för att digitala test ska ge utslag, men man kan ha ägglossning ändå! Läst om flera här på FL som trott som dig och aldrig fått fullt utslag som ändå blivit gravida och fått barn :) men är du orolig så kontakta mödravården!


    Tack för lite tröst! :) Jag ska kontakta mödravården men känner att jag vill ha ett mer konstaterat och bevisat problem före dess så att jag får hjälp. Om det skulle behövas. Till dess får jag noja vidare antar jag...
  • Editb
    Jagerika skrev 2019-01-21 20:23:13 följande:
    Jag har beställt diamant tavlor som jag ska pyssla med! Då tänker man verkligen på annat och det är jätteroligt! :D ett annat tips är att sticka eller virka, jag virkar varje kväll och helt plötsligt är det redan ÄL+7 i morgon :) haha
    Tack för tipsen. Låter som mysiga sysselsättningar. :) Jag har lite sticknings-material som ligger och väntar så inte helt omöjligt att det blir lite av det.
  • jojjo287

    Skriver in mig själv på listan! :)

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, KajsaLouise, jojjo287

    2/2 Livethänder

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö)

    11/2 Emmissss, FruEA

    12/2 anonym (Julia)

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    18/2 else1989, bibimbap

    22/2 Nicciz

  • Hallonpaj

    Jag är också gärna med här ?

    Fick precis tillbaka min mens efter en lång amningsperiod. Har troligtvis BIM den 20e februari. (Och ägglossning på vår 10års dag ?)

    Är 29år och har två barn, en nyss fyllda 3år och en på 15 månader. Nu längtar vi efter vår sista pusselbit.

Svar på tråden BIM februari 2019