• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Jagerika
    Kstadtjej87 skrev 2019-01-25 12:19:18 följande:

    Fattar ingenting, fick min mens idag. 3 dagar tidig. Så skumt! Jaja då blir de försök nr 6 istället.


    Usch vad tråkigt! Lycka till nästa försök <3
  • Mollisen1

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4, kattflickan97

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila

    2/2 Livethänder, Minnie768

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, kattis572

    4/2 Norrpreg KajsaLouise

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1

    12/2 anonym (Julia)

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah , PuffZin

    17/2 hallonsaft24

    18/2 else1989, bibimbap, Malls

    19/2 dendrilopi

    20/2 Mollisen1

    21/2 Sandra14

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m

    25/2 Asparaghus

  • Editb

    Hur känner ni som har bim snart? Jag har bim om en vecka från idag och har en del molvärk och idag blev även brösten ömma. Det brukar de ju i och för sig bli inför varje mens så svårt att säga om det är det vanliga eller något annat. Känns inte som man borde kunna känna så mycket 7 dagar innan bim även om man är gravid (?) Svårt att veta när man aldrig varit gravid tidigare..

  • Mezzy
    Editb skrev 2019-01-25 14:00:23 följande:

    Hur känner ni som har bim snart? Jag har bim om en vecka från idag och har en del molvärk och idag blev även brösten ömma. Det brukar de ju i och för sig bli inför varje mens så svårt att säga om det är det vanliga eller något annat. Känns inte som man borde kunna känna så mycket 7 dagar innan bim även om man är gravid (?) Svårt att veta när man aldrig varit gravid tidigare..


    Jag har också bim nästa fredag och det här är första månaden (har försökt sedan i somras) som jag inte känner någonting! Brukar alltid ha molvärk mellan äl och mens och massa andra symtom men det enda jag känner denna månad är att brösten känns konstiga och att det hugger lite i dem ibland. 

    Jag har varit gravid tidigare men kommer inte ihåg hur det kändes så här tidigt då plus att vi inte försökte bli gravida så då kände man inte efter på samma sätt. 
  • jojjo287

    Jag har haft lite molvärk och stickningar till och från en vecka efter ägglossning, men känns idag som det avtagit. Har en konstig känsla i brösten, typ som kolsyra eller brännande, svårt att förklara. Brukar vara mer öm i bröstvårtorna runt bim annars, men nu sitter det mer i hela brösten, svårt att förklara. Brukar jag inte ha så, men kansle är att jag känner in för mkt nu. Tycker mig även ha mer flytningar ån vanligt... har bim 31/1 alt 1/2

  • Editb
    Mezzy skrev 2019-01-25 14:18:15 följande:
    Jag har också bim nästa fredag och det här är första månaden (har försökt sedan i somras) som jag inte känner någonting! Brukar alltid ha molvärk mellan äl och mens och massa andra symtom men det enda jag känner denna månad är att brösten känns konstiga och att det hugger lite i dem ibland. 

    Jag har varit gravid tidigare men kommer inte ihåg hur det kändes så här tidigt då plus att vi inte försökte bli gravida så då kände man inte efter på samma sätt. 
    Ja svårt som sagt att veta och det kan säkert vara olika från person till person också. Kul att vi har bim samma dag =) Detta är vårt första försök och har aldrig varit gravid tidigare. Kommer inte att testa förrän på bim dagen, alltså nästa fredag. När tänker du testa?
  • Editb
    jojjo287 skrev 2019-01-25 14:50:47 följande:

    Jag har haft lite molvärk och stickningar till och från en vecka efter ägglossning, men känns idag som det avtagit. Har en konstig känsla i brösten, typ som kolsyra eller brännande, svårt att förklara. Brukar vara mer öm i bröstvårtorna runt bim annars, men nu sitter det mer i hela brösten, svårt att förklara. Brukar jag inte ha så, men kansle är att jag känner in för mkt nu. Tycker mig även ha mer flytningar ån vanligt... har bim 31/1 alt 1/2


    Kul! Då är vi några stycken som räknar ner till nästa helg tillsammans. Börjar tro att jag nog inte är gravid när jag hör hur ni känner. Har hört att mycket flytningar kan vara ett tecken men det har jag minsann inte heller. Bara att vänta lite till och se helt enkelt.
  • Mezzy
    Editb skrev 2019-01-25 14:54:19 följande:
    Ja svårt som sagt att veta och det kan säkert vara olika från person till person också. Kul att vi har bim samma dag =) Detta är vårt första försök och har aldrig varit gravid tidigare. Kommer inte att testa förrän på bim dagen, alltså nästa fredag. När tänker du testa?

    Åh vad spännande med första försöket och första barnet! :) 


    Ja symtomen kan ju verkligen va väldigt olika. Det jag kommer ihåg var att (när jag väl visste att jag var gravid) inte kände mig gravid alls. 


    Jag kommer nog inte testa förrän på lördag om inte mensen kommit. Har testat innan bim några gånger och blir så besviken varje gång så nu har jag bestämt att inte testa innan mensen är sen. :) 

  • Nr2år2019

    Hej! Testar med ÄL-stickor för första gången denna månad och dom verkar stämma helt enligt med Flo appen som förutspår ÄL imorgon! Så spännande! Bäst att mysa ordentligt nu i helgen :)

  • Kullan90

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4, kattflickan97

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila

    2/2 Livethänder, Minnie768

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, kattis572

    4/2 Norrpreg KajsaLouise

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1

    12/2 anonym (Julia)

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90

    16/2 Amendah , PuffZin

    17/2 hallonsaft24

    18/2 else1989, bibimbap, Malls

    19/2 dendrilopi

    20/2 Mollisen1

    21/2 Sandra14

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m

    25/2 Asparaghus

Svar på tråden BIM februari 2019