• Äldre 9 Jan 11:52
    8519 visningar
    1229 svar
    1229
    8519

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Äldre 26 Jan 11:51
    Nr2år2019 skrev 2019-01-26 10:58:11 följande:
    Hej, jag har samma funderingar till dig... Första månaden jag testar med äl-stickor. Idag var mitt streck till och med starkare än kontrollstrecket!! Betyder det då att ägget kommer släppa när som helst? Försökte läsa på testlagrets hemsida, men blev inte mycket klokare...

    Jag testade i torsdags 15.00 samt igår 15.00. Men eftersom det var så pass starkt igår så testade jag redan nu vid 10.30 idag för att inte missa ökningen.
    Undrar samma.. 
    Mina stegrade tre dagar, blev lika starkt som kontrollstrecket igår och svagare idag! Hade jag ägglossning igår eller är de 24 timmar från starkaste resultatet?
  • Äldre 26 Jan 12:52
    Birdiz skrev 2019-01-26 11:51:06 följande:

    Undrar samma.. 

    Mina stegrade tre dagar, blev lika starkt som kontrollstrecket igår och svagare idag! Hade jag ägglossning igår eller är de 24 timmar från starkaste resultatet?


    Åh hoppas någon har svaret på detta, för jag undrar verkligen också. Känner lite stress nu att hinna mysa ordentligt under ÄL, men svårt när man har en snart tvååring hemma... Detta med stress förresten, är det någon som vet ifall det är bevisat att stress kan vara en bidragande faktor att inte bli gravid? Jag har varit gravid två ggr, första gången med min son och sen ett missfall i augusti förra året. Båda gångerna blev jag gravid under sommaren mitt i semestern då jag var lugn och avslappnad. Tänker om det kan ha ett samband >.
  • Äldre 26 Jan 18:19
    Nr2år2019 skrev 2019-01-26 12:52:52 följande:

    Åh hoppas någon har svaret på detta, för jag undrar verkligen också. Känner lite stress nu att hinna mysa ordentligt under ÄL, men svårt när man har en snart tvååring hemma... Detta med stress förresten, är det någon som vet ifall det är bevisat att stress kan vara en bidragande faktor att inte bli gravid? Jag har varit gravid två ggr, första gången med min son och sen ett missfall i augusti förra året. Båda gångerna blev jag gravid under sommaren mitt i semestern då jag var lugn och avslappnad. Tänker om det kan ha ett samband >.


    Jag tror att dom säger att efter positivt test så släpper ägget 12-24 timmar efter men en del säger även 48 timmar efter. Känns som det kan gå nån dag efter så man ska nog inre sluta sexa för tidigt!
  • Äldre 26 Jan 18:20


    Vad tror ni, detta måste ses som positivt ÄL test va?
  • Äldre 26 Jan 19:36
    Paramore1 skrev 2019-01-26 18:20:05 följande:
    Vad tror ni, detta måste ses som positivt ÄL test va?
    Ja, för mig skulle det där vara positivt! Är ju precis lika starkt :D
  • Äldre 26 Jan 19:49
    Birdiz skrev 2019-01-26 19:36:30 följande:

    Ja, för mig skulle det där vara positivt! Är ju precis lika starkt :D


    Tack då tolkar jag det som positivt :)
  • Äldre 26 Jan 20:38

    Är det fler än jag som får ganska kraftig molvärk vid ÄL? Det känns liksom inte som att värken sitter i någon utav äggstockarna, utan snarare i livmodern... Har känt till och från hela dagen idag. Samt svullen och lite öm över nedre delen av magen.

  • Anonym (Julia­)
    Äldre 26 Jan 21:21
    Nr2år2019 skrev 2019-01-26 20:38:47 följande:

    Är det fler än jag som får ganska kraftig molvärk vid ÄL? Det känns liksom inte som att värken sitter i någon utav äggstockarna, utan snarare i livmodern... Har känt till och från hela dagen idag. Samt svullen och lite öm över nedre delen av magen.


    Ja, det är som en mildare mensvärk för mig. Men under äl så får jag nästan lite ont när jag sträcker på mig i vissa lägen i nån äggstock typ.
    Jag får jäääätteont i brösten också som håller i sig till efter mensen, fast har inte så ont alls som vid äl då. Lite skönt ändå att man känner av detGlad 

  • Äldre 26 Jan 22:33
    Nr2år2019 skrev 2019-01-26 20:38:47 följande:

    Är det fler än jag som får ganska kraftig molvärk vid ÄL? Det känns liksom inte som att värken sitter i någon utav äggstockarna, utan snarare i livmodern... Har känt till och från hela dagen idag. Samt svullen och lite öm över nedre delen av magen.


    Ja jag brukar också känna av det väldigt tydligt. Är ju ett bra tecken att kunna följa när man vill bli gravid. =) 
  • Äldre 26 Jan 22:42
    Nr2år2019 skrev 2019-01-26 20:38:47 följande:

    Är det fler än jag som får ganska kraftig molvärk vid ÄL? Det känns liksom inte som att värken sitter i någon utav äggstockarna, utan snarare i livmodern... Har känt till och från hela dagen idag. Samt svullen och lite öm över nedre delen av magen.


    Jag får ländvärk, ont i livmodern och äggstockarna och får även feberkänsla eller som om jag är jättevarm hela jag.
Svar på tråden BIM februari 2019