• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Mezzy
    Editb skrev 2019-01-28 17:27:21 följande:

    Jag tyckte jag kände så mycket första veckan efter ägglossning. Molvärk och väldigt spänd över livmodern. Extra mycket under torsdagen och fredagen då minsta lilla rörelse som var för hastig eller tvär spände till det livmodern och ömmade. Sedan i lördags så avtog den känslan helt i 2 dagar och kändes ingenting alls... Men nu är det tillbaka igen i lite mindre intensitet. Brösten började göra ont i lördags och har gjort ont konstant sedan dess. Bim nu på fredag. Vågar inte tro något för kan lika gärna vara vanlig pms symptom..men hoppas så starkt!


    Precis så jag känner också då jag har haft nya pms symtom varje månad nu så vågar inte hoppas längre. :(

    När har du tänkt testa?
  • Desire223
    HannahK91 skrev 2019-01-28 17:45:57 följande:

    Hej allihopa!

    Lägger till mig för första gången på BIM-listan! Har följt alla trådarna lite sporadiskt sedan sensommaren! Jag har idag fått (vad jag tror är) mitt första positiva ägglossningstest! BIM bör bli 10/2 då jag har kort lutealfas! Har inte kört på tester innan utan enbart tempat!

    Detta blir 5-6 försöket på vår första!

    Håller tummarna för er alla!

    28/1 Dreamof4, kattflickan97

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5

    3/2 kattis572

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81

    4/2 Norrpreg KajsaLouise

    6/2 EliMil

    7/2 EmmaElisabeth2

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90

    16/2 Amendah , PuffZin

    17/2 hallonsaft24

    18/2 else1989, bibimbap, Malls

    19/2 dendrilopi

    20/2 Mollisen1

    21/2 Sandra14

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m, Kstadtjej87

    25/2 Asparaghus, lena2019


    Åh då har vi bim på samma dag! Hållet tummarna för oss båda :)
  • Desire223
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2019-01-28 17:47:15 följande:

    Super knasig fråga! Men jag är på äl+3 idag och har både på ägglossningsdagen, äl+1 och äl+2 varit ömm i vänster äggstock. Idag har jag i ställer blivit öm i livmodern... det känns ju ALLDELES för tidigt för ägget att hunnit ner dit. Någon mer som är öm i livmodern? Alltså INTE molande värk (det har jag till o från under dagen) utan de ömmar till i livmodern när jag går o rör mig. Känns ingenting om jag sitter/står stilla utan bara när jag går! Förstår ingenting... så någon som har samma?


    Lustigt eftersom jag haft äl-känningar i vänster äggledare sen i fredags och värst inatt, idag har känslan flyttat sig till mer i mitten. Läste att ägget är i äggledaren tre dagar? Det fäster väl inte så här snabbt men det kanske flyttat sig närmare livmodern? Hoppet! Haha
  • Anonym (Längtan efter syskon)
    Desire223 skrev 2019-01-28 19:10:31 följande:

    Lustigt eftersom jag haft äl-känningar i vänster äggledare sen i fredags och värst inatt, idag har känslan flyttat sig till mer i mitten. Läste att ägget är i äggledaren tre dagar? Det fäster väl inte så här snabbt men det kanske flyttat sig närmare livmodern? Hoppet! Haha


    Kanske är det jag känner då! :O just nu sitter jag i soffan och har jag molande värk.. när jag går liksom spänner o ömmar de i livmodern, eller kanske äggledaren? Har inte riktigt 100 koll på vart livmodern börjar men strax ovanför fiffi haha. Alltså är så nervös och taggad och gråtfärdig! Vill att tiden ska gå fort fort fort så jag kan testa! Vilken dag är du på?
  • Mia86a

    Äntligen positivt äl-test Har dock inte myst sedan i fredags så håller tummarna att det räcker med att vi myser från idag och ett par dagar fram... Flyttar BIM till 12/2 och håller tummarna för ett glatt besked inför alla hjärtans dag <3

  • Mia86a

    Glömde ju BIM-listan!

    28/1 Dreamof4, kattflickan97

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5

    3/2 kattis572

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81

    4/2 Norrpreg KajsaLouise

    6/2 EliMil

    7/2 EmmaElisabeth2

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    9/2 Eleh

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989, Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90

    16/2 Amendah , PuffZin

    17/2 hallonsaft24

    18/2 else1989, bibimbap, Malls

    19/2 dendrilopi

    20/2 Mollisen1

    21/2 Sandra14

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m, Kstadtjej87

    25/2 Asparaghus, lena2019

  • Anonym (Milla)

    Hej. Har BIM 17/2 , så jag hoppas verkligen att vi prickar in och lillen stannar kvar. Det är min tredje försök nu.

  • Editb
    Mezzy skrev 2019-01-28 18:47:02 följande:
    Precis så jag känner också då jag har haft nya pms symtom varje månad nu så vågar inte hoppas längre. :(

    När har du tänkt testa?
    Jag tänker nog testa fredag morgon. Tror att det blir lättare för mig att acceptera ett negativt test då på bästa sätt på utan att ifrågasätta om det verkligen stämmer/är för tidigt. Lättare för mig att gå vidare för nya tag på nästa månad då känns det som :) När ska du testa?
  • Desire223
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2019-01-28 19:21:12 följande:

    Kanske är det jag känner då! :O just nu sitter jag i soffan och har jag molande värk.. när jag går liksom spänner o ömmar de i livmodern, eller kanske äggledaren? Har inte riktigt 100 koll på vart livmodern börjar men strax ovanför fiffi haha. Alltså är så nervös och taggad och gråtfärdig! Vill att tiden ska gå fort fort fort så jag kan testa! Vilken dag är du på?


    Ja jag känner ungefär lika, inte direkt molande men det är något konstigt, ibland strålar det liksom ner mot låret också. En hoppas ju sönder! Jag också, orkar inte besvikelse en gång till. Har ju nästan aldrig äl så ... min cykel är så jäkla oregelbunden så jag är på cykeldag 36 nu haha. Men tempar så vet att jag hade äl i fredags eller lördags och min lutealfas är 16 dagar så det borde vara bim kring 10:e :). Men kommer ju börja testa långt innan, knäpp som man är. Vilken dag är du på?
  • mjukisb

    Hej
    Undrar om man får vara med i denna tråden.
    Fyller 40 år i sommar och har 3 barn sedan tidigare yngsta är 10 år.
    Jag försöker nu få mitt fjärde.
    Har Bim den 7 februari

Svar på tråden BIM februari 2019