• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Seseli
    Desire223 skrev 2019-02-01 12:40:30 följande:
    Jag tempar, det är enda sättet att veta säkert för mig. Efter ägglossning ökar tempen :)
    Vad betyder tempar? Tar ni tempen? Typ febertemp i örat? 
  • Desire223
    Seseli skrev 2019-02-01 13:25:41 följande:

    Vad betyder tempar? Tar ni tempen? Typ febertemp i örat? 


    Japp febertermometer, fast under tungan :). Då syns det när man haft ägglossning, för då går temperaturen upp. Men man måste ta den vid ungefär samma tid varje morgon, innan man klivit upp, och så måste det vara en termometer med två decimaler.
  • Desire223
    mangon skrev 2019-02-01 14:15:41 följande:

    Flera här som nu försökt över ett halvår att bli gravid?


    Ett år här!
  • Desire223
    bligravid123 skrev 2019-02-01 14:53:29 följande:

    Testade negativt idag.

    BIM på onsdag. Älskar +8 är det kört för mig?


    Det hoppas jag verkligen inte, för jag är på äl +7 och har bim nästa helg. Det är väldigt tidigt att testa, ägget kanske inte ens har fäst än ju :)
  • Leopard91
    bligravid123 skrev 2019-02-01 14:53:29 följande:

    Testade negativt idag.

    BIM på onsdag. Älskar +8 är det kört för mig?


    Jag fick mitt första svaga plus bim - 3 och plussade ordentligt idag.. Bim - 1. :)
  • Nikkilijo

    Jag hoppar in här. Blev inseminerad idag! Första försöker. Har två barn sen tidigare på 8 och 7 år :) Bim vet jag inte riktigt eftersom jag har haft spiral i flera år tills nyligen och ägglossningen kom redan dag 6 i denna cykeln, men ska testa om två långa veckor!

  • Editb
    Seseli skrev 2019-02-01 13:22:50 följande:
    Visst känns det både frustrerande och hoppfullt på samma gång. 
    Dessutom känner jag mig iaf jättegravid, vet inte om det är hjärnspöken eller inte men tycker mig ha alla symptomen. Jag har två barn sedan innan och jag minns lite svagt nu att jag nog inte fick fick ett plus förrän några dagar efter bim. 
    Det låter ju lite hoppfullt. Jag har aldrig varit gravid tidigare och detta är mitt första försök så har inget att jämföra med. Tyckte ändå att det känts lite annorlunda denna månaden men vi får väl se. Jag är i alla fall inställd på att det inte blev något så att jag inte blir så besviken annars men håller såklart tummarna för oss båda =) Tyckte ändå att vi prickade in ägglossningen bra och jag har vanligtvis en väldigt regelbunden cykel. Mensen borde komma nu i helgen annars får jag nog testa igen.
  • rivea
    Nikkilijo skrev 2019-02-01 15:07:11 följande:

    Jag hoppar in här. Blev inseminerad idag! Första försöker. Har två barn sen tidigare på 8 och 7 år :) Bim vet jag inte riktigt eftersom jag har haft spiral i flera år tills nyligen och ägglossningen kom redan dag 6 i denna cykeln, men ska testa om två långa veckor!


    Åh, lycka till!

    Hade min ägglossning igår, så även jag ska behöva vänta dessa två långa veckor!
Svar på tråden BIM februari 2019