• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Lyra78
    BiM Listan 

    28/1 Dreamof4, kattflickan97 

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila , Seseli, Snöbäbis 

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5 

    3/2 kattis572 

    4/2 Norrpreg KajsaLouise malin888 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81, Voluntas 

    6/2 Bebisdrömmar, EliMil, Enwo 

    7/2 mjukisb, Missempi 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy, Sjp30 

    9/2 Eleh 

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91 

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1, bärnstenen 

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989, Mia86a, höstmamma 

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90, Tiolina 

    15/2 Nikkilijo, jk88

    16/2 Amendah , PuffZin 

    17/2 hallonsaft24, anonym(Milla) 

    18/2 else1989, bibimbap, Malls, Nicciz

    19/2 dendrilopi, Lyra78 

    20/2 Mollisen1 

    21/2 Sandra14 

    22/2 mamma till 3 m, Kstadtjej87, Ladyballistic 

    24/2 Incognita, mangon 

    25/2 Asparaghus, lena2019 

    26/2 Agronomen, swn 

    28/2 Fian89 

    1/3 Malin888

    Pluslista :) 

    Livethänder bim -2 (31/1)

    Snöbäbis 

    EmmaElisabeth2 ÄL+12 BIM-1 (26 dagars cykel) BF 16/10
  • Lyra78

    Hej! Hoppar gärna in här Glad. Stort grattis till er som plussat!
    Äl igår eller idag, BIM 19 eller 20:e. Jag testar med Rosenrot den här månaden och fick verkligen superstarkt streck på Äl-testet, starkare än kontrollstrecket och det har jag aldrig nånsin fått förut! Har problem med att ägget inte alltid släpper så få se hur det går den här månaden... 

  • Malin888
    EmmaElisabeth2 skrev 2019-02-06 06:41:26 följande:

    Det är så skönt att få de bekräftat med digitalt test ????


    ÅÅÅÅÅHHH GRATTIS!!!!
    VEKLIGEN GUD VA KUL, HUR MÅNG FÖRSÖK BLEV DET? VERKLIGEN KUL ALLTSÅ!
    LÄNGTAR SÅÅÅÅ
  • EmmaElisabeth2
    Malin888 skrev 2019-02-06 09:51:00 följande:

    ÅÅÅÅÅHHH GRATTIS!!!!

    VEKLIGEN GUD VA KUL, HUR MÅNG FÖRSÖK BLEV DET? VERKLIGEN KUL ALLTSÅ!

    LÄNGTAR SÅÅÅÅ


    Tack snälla! Det här va första försöket :) mitt andra barn, med första tog det sig på tredje försöket så jag är lyckligt lottad. Hoppas lilla fröet stannar i magen också bara :)
  • Nicciz

    ÄL+4 idag (ÄL 2/2) och jag är såååå nyfiken om det tog sig. Hade sex 31/1, 1/2 och 2/2 men vi orkade helt enkelt inte den 3/2, dvs dagen efter ÄL.

    På ÄL+1/2 fick jag ett flertal hugg/kramper i vänstra äggstocken. Det kändes som mensvärkskramper, men ungefär som starka stickningar. Aldrig haft så och har ingen aning om vad det beror på. Har ni varit med om det?

  • Nr2år2019
    Lyra78 skrev 2019-02-06 09:38:33 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här . Stort grattis till er som plussat!

    Äl igår eller idag, BIM 19 eller 20:e. Jag testar med Rosenrot den här månaden och fick verkligen superstarkt streck på Äl-testet, starkare än kontrollstrecket och det har jag aldrig nånsin fått förut! Har problem med att ägget inte alltid släpper så få se hur det går den här månaden... 


    En nyfiken fråga, hur vet du att ägget inte alltid släpper? :)
  • Miss XXX

    Hej alla. Första gången jag skriver på FL.

    Har BIM 25 februari och äl borde vara runt 15 februari enligt min cykel (snitt från förra cykler).

    Har en son på 5,5 som blev till genom att jag och sambon inte skyddade oss en endaste gång.

    Nu försöker vi på syskon aktivt från och med november förra året. Blir lika ledsen varje gång mensen kommit.

    Har testat med äl-stickor senaste månaderna och vi har sex varje dag runt äl men inget som händer. Var hos gyn häromveckan som bekräftar att allt ser bra ut. Äter rosenrot nu för andra gången och även provat bisolvon. Men som sagt det har ännu inte hjälpt. Blir orolig och nervös då jag passerat 35 och har en lutealfas på 9-10 dagar bara. Hoppas att få stöd och tips på vägen här på FL.

    Önskar er all lycka och framgång med barn och bebisverkstad

  • Malin888
    Lyra78 skrev 2019-02-06 09:38:33 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här Glad. Stort grattis till er som plussat!
    Äl igår eller idag, BIM 19 eller 20:e. Jag testar med Rosenrot den här månaden och fick verkligen superstarkt streck på Äl-testet, starkare än kontrollstrecket och det har jag aldrig nånsin fått förut! Har problem med att ägget inte alltid släpper så få se hur det går den här månaden... 


    rosenrot? men det ska jag prova denna gång! Hur mkt tar du?
    har nästa ägglossning 16/2 ca bim 1/3
  • Malin888
    Miss XXX skrev 2019-02-06 12:51:52 följande:

    Hej alla. Första gången jag skriver på FL.

    Har BIM 25 februari och äl borde vara runt 15 februari enligt min cykel (snitt från förra cykler).

    Har en son på 5,5 som blev till genom att jag och sambon inte skyddade oss en endaste gång.

    Nu försöker vi på syskon aktivt från och med november förra året. Blir lika ledsen varje gång mensen kommit.

    Har testat med äl-stickor senaste månaderna och vi har sex varje dag runt äl men inget som händer. Var hos gyn häromveckan som bekräftar att allt ser bra ut. Äter rosenrot nu för andra gången och även provat bisolvon. Men som sagt det har ännu inte hjälpt. Blir orolig och nervös då jag passerat 35 och har en lutealfas på 9-10 dagar bara. Hoppas att få stöd och tips på vägen här på FL.

    Önskar er all lycka och framgång med barn och bebisverkstad


    Hej, ja det äe fan inte kul när det tar tid, jag håller på och håller på.... ska också prova rosenrot! Vi har ju bäbisar iaf så grvida kommer vi bli förr eller senare :)
    Har 2 söner och en abort 
Svar på tråden BIM februari 2019