• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Kullan90
    frejja skrev 2019-02-12 21:19:20 följande:

    Åååh skit med nu ikväll har jag börjat få mensvärk... tog ett gravtest innan idag starkt och fint plus... Men detta känns inget bra..


    Kanske det bara är kroppen som ställer om sig och fixar för graviditeten? Tänker att det borde/ kan kännas? Speciellt i början?
  • FruA2019

    Jag har idag börjat få molande värk kring äggstockarna, främst den högra. Kommer och går och mer nu under kvällen. Är bara på äl+5 så känns för tidigt för att vara symptom/växtvärk eller så, ägget har väl inte fäst än? Vad kan det bero på tror ni?

  • Mia86a
    Hallonpaj skrev 2019-02-12 18:57:53 följande:

    Vågar man testa på ÄL+9? Någon som plusat så tidigt? Hoppas på en fin present till maken på torsdag...

    Grattis till alla nya plus härinne <3


    Jag fick ett tydligt plus på ÄL +9, så prova du! Men var beredd på att det kan vara så att hcg inte hunnit stiga än, men jag hade absolut testat om jag vore du
  • cilia81
    Kullan90 skrev 2019-02-12 22:09:46 följande:

    Testa! Det är tydligen väldigt individuellt hur tidigt man får utslag på test, men det är väl värt att testa? Hoppas!


    Tack så mycket ja jag får testa i morgon..
  • cilia81
    Kullan90 skrev 2019-02-12 22:09:46 följande:

    Testa! Det är tydligen väldigt individuellt hur tidigt man får utslag på test, men det är väl värt att testa? Hoppas!


    Tack så mycket ja jag får testa i morgon..
  • Anonym (Förhoppning)

    Om 30 minuter är det BIM+7. Jag hoppas testet jag beställde kommer imorgon.

    Det är en konstig känsla i kroppen, jag kan inte riktigt beskriva på vilket sätt. Det bara är en annorlunda känsla.

    Någon mer som fått plus sent?

  • Anonym (Sandra)
    Kullan90 skrev 2019-02-12 19:03:23 följande:

    Jag håller tummar och tår för dig! Tänk vilken alla hjärtans present! Har ni försökt länge?

    Jag har haft precis som vid vanlig pms, dvs tokömma bröst, gasig, humörsvängningar, illamående. Var helt inställd på mens pga alla pms symptom haha. Men efter mitt andra test nu så börjar det sjunka in :)


    Vi har innan kört med händer det så händer det i ca 6 månader men förra månaden så fick jag ett plus men några dagar senare började jag blöda och efter de har vi känt att de är dags att försöka på riktigt. Vi har båda barn sen innan men detta blir vårt första gemensamma så Hade vart helt underbart om det står gravid på torsdag:) har ni försökt länge?

    Ja ditt test visar helt klart gravid nu, så grattis ännu en gång :)
  • Kullan90
    Anonym (Sandra) skrev 2019-02-13 03:28:23 följande:

    Vi har innan kört med händer det så händer det i ca 6 månader men förra månaden så fick jag ett plus men några dagar senare började jag blöda och efter de har vi känt att de är dags att försöka på riktigt. Vi har båda barn sen innan men detta blir vårt första gemensamma så Hade vart helt underbart om det står gravid på torsdag:) har ni försökt länge?

    Ja ditt test visar helt klart gravid nu, så grattis ännu en gång :)


    Oj, okej, förstår! Hoppas verkligen allt går som det ska för dig nu då! <3 Detta var försök 7, andra månaden med tempning, första med ÄL stickor.

    Tack!! Jag vågar fortfarande inte tro det. Testade igen nu och satt somhypnotiserad och kollade på stickan i 5 min. Tyckte först det såg blankt ut, mendärär ju ett streck. Nu längtar jag till imorgon!
  • Kullan90
    Anonym (Förhoppning) skrev 2019-02-12 23:29:33 följande:

    Om 30 minuter är det BIM+7. Jag hoppas testet jag beställde kommer imorgon.

    Det är en konstig känsla i kroppen, jag kan inte riktigt beskriva på vilket sätt. Det bara är en annorlunda känsla.

    Någon mer som fått plus sent?


    Jag plussade tidigt (BIM-2/3) men vet många som plussat sent! Hoppas!
  • Anonym (Liten19)
    Linneaalice14 skrev 2019-02-12 15:47:02 följande:

    Alltså så här ligger de till, slutade med p piller 13 december 9 december började mensen enligt sockerpillren så stämde så bra, o den va slut den 14 december.

    Runt den 26 kände jag kraftig molande mens värk, o sa då till gubben att jag känner nog av ägglossningen. 

    vi köpte ägglossningtest p¨å apoteket o testade o vad vi fattade så va de positivt, testade sen den 27 o då va de lite svagare o samt den 28 va de också svagt. Vi sexade söndagen den 23/12

    26/12

    27/12

    28/12 

    30/12 o sen har vi kört ungefär varannan dag efter den 2/1-19

    Trodde jag skulle få mens i januari, Men ack vad fgel jag haft, men hade ändå molande värk men inget har kommit än, jag tempar mig också började konstant nu i januari. Den 30/1 hade jag en blödning. absolut inte mycket men de vsa blod, höll i sig till tosdagen den 31/1 o sen är de helt borta, 

    Nu står jag här ovetande vad de nu skulle ha vart för ngt? 

    Alla tester jag gör är negativa även clearblues. O inga kä ningar på att mens eller ägglossning skall komma, inte i tempraturen heller. 

    Dock sa naturalcykles ifrån i går att jag skall göra gravtest, gjorde ett igår, clearblue men negativt. Har kontaktat lkäkaren igen på gyn, o han skall ringa mig den 22 februari. Men de e evigheter tills dess. Har också i oktober  gjort ultarljud för äggledare o allt sådant ser bra ut. O att mens skall komma igång samt ägglossning sa han då, fick p piller abomnelle o började med 18 oktober o skulle enbart äta två månader. vilket jag gjort o mens fick jag som jag skulle. Så vad e de med denna kropp? 


    Jag tycker bara att det låter som att din cykel inte kommit igång helt efter du slutade med piller. Det är ganska sällsynt att den blir regelbunden och förutsägbar direkt.

    NC gissar bara i början, det tar några månader innan den börjar hitta rätt. Och har man dessutom oregelbundna cykler (vilket man kan ha ett tag efter pillerstopp) så kan den aldrig med säkerhet förutspå någonting.

    Antagligen har du fått en LH-stegring som gav utslag på äl-test, men att inget ägg släppte och därför har du bara fått en sån kort mellanblödningar istället för mens. Antagligen försöker kroppen få igång en ägglossning sen du slutat med piller men inte lyckats. Det är enligt mig den mest troliga förklaringen.

    Lägg in en bild på din temp-kurva från NC så kanske det är lättare för oss andra att hjälpa dig att analysera.
Svar på tråden BIM februari 2019