• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Livethänder
    M11CK1S skrev 2019-02-17 08:12:22 följande:

    Det blev trots allt en fin alla <3 dag present till oss båda. 

    Enligt Clearblue är jag gravid v 2-3 

    Men enligt det jag räknat så ungefär v 4(+2)

    Håller alla tummar att detta går vägen den här gången. Precis 1 års sedan vi fick missfall. 


    Grattis! :)

    Clearblue digital visar veckor från befruktning, så det stämmer nog då!
  • Agronomen

    Grattis till alla fina plus! ??

    Jag är på äl+6/7 idag och har lite molvärk mitt fram, precis ovanför blygdbenet. Känner mig riktigt hoppfull den här gången ?? Vi prickade in äl perfekt med mys flera dagar runt omkring där och jag fick min äl bekräftad med vul. BIM den 26:e, så får vänta ett tag och se ????

  • Agronomen

    Såklart funkar inte emojis på FL, blir bara massa frågetecken haha


    Agronomen skrev 2019-02-17 12:39:22 följande:

    Grattis till alla fina plus! ??

    Jag är på äl+6/7 idag och har lite molvärk mitt fram, precis ovanför blygdbenet. Känner mig riktigt hoppfull den här gången ?? Vi prickade in äl perfekt med mys flera dagar runt omkring där och jag fick min äl bekräftad med vul. BIM den 26:e, så får vänta ett tag och se ????


  • Swn
    AnonymEME skrev 2019-02-17 11:17:07 följande:

    HJÄLP

    Tog ett grav test imorse som jag ser är svagt positivt

    Här är bild:

    MEN nu köpte jag ett clear blue veckoindikator som visade ?inte gravid?. Är jag inte gravid då eller va??


    Det ser positivt ut, tror bara att ditt urin som du använde inte var lika koncentrerat som morgonurinen.
  • bibimbap
    Hallonpaj skrev 2019-02-17 07:38:54 följande:

    Jag tog ett test imorse, tokblankt, så nu har jag bestämt mig för att vänta in mensen jag med. Känns som sagt bättre :)

    Jag har aldrig vetat när bim varit tidigare med mina två så detta "väntande" är helt nytt för mig haha

    (Hade rubbad cykel efter pillerstopp med första, och blev gravid igen med 2an under amning)


    Nej det är lite samma här. Har ett barn sen tidigare och skyddade oss inte så vi visste ju att det kunde hända, men vi höll ingen koll alls på cykeln och ägglossning. Det plus lite oregelbunden mens gjorde att jag gjorde testet först i vecka 6.
  • Tiolina
    M11CK1S skrev 2019-02-17 08:12:22 följande:

    Det blev trots allt en fin alla <3 dag present till oss båda. 
    Enligt Clearblue är jag gravid v 2-3 
    Men enligt det jag räknat så ungefär v 4(+2)

    Håller alla tummar att detta går vägen den här gången. Precis 1 års sedan vi fick missfall. Obestämd


    Åh vad kul! Stort grattis och lycka till!! Fick oxå missfall för 1 år sen, så detta gav mig lite hopp :D <3
  • Tiolina
    M11CK1S skrev 2019-02-17 08:12:22 följande:

    Det blev trots allt en fin alla <3 dag present till oss båda. 
    Enligt Clearblue är jag gravid v 2-3 
    Men enligt det jag räknat så ungefär v 4(+2)

    Håller alla tummar att detta går vägen den här gången. Precis 1 års sedan vi fick missfall. Obestämd


    Åh vad kul! Stort grattis och lycka till!! Fick oxå missfall för 1 år sen, så detta gav mig lite hopp :D <3
  • Tiolina
    M11CK1S skrev 2019-02-17 08:12:22 följande:

    Det blev trots allt en fin alla <3 dag present till oss båda. 
    Enligt Clearblue är jag gravid v 2-3 
    Men enligt det jag räknat så ungefär v 4(+2)

    Håller alla tummar att detta går vägen den här gången. Precis 1 års sedan vi fick missfall. Obestämd


    Åh vad kul! Stort grattis och lycka till!! Fick oxå missfall för 1 år sen, så detta gav mig lite hopp :D <3
  • Tiolina
    M11CK1S skrev 2019-02-17 08:12:22 följande:

    Det blev trots allt en fin alla <3 dag present till oss båda. 
    Enligt Clearblue är jag gravid v 2-3 
    Men enligt det jag räknat så ungefär v 4(+2)

    Håller alla tummar att detta går vägen den här gången. Precis 1 års sedan vi fick missfall. Obestämd


    Åh vad kul! Stort grattis och lycka till!! Fick oxå missfall för 1 år sen, så detta gav mig lite hopp :D <3
  • Tiolina
    hallonsaft24 skrev 2019-02-17 09:53:34 följande:

    BIM idag, och jag har inte ens testat. Känns så hopplöst!


    Hur går det? Har du fått mens? :| Jag har också bim idag, men inte fått ngn mens än iaf... så jobbigt att vänta :(
Svar på tråden BIM februari 2019